Multiva TR 190 Safe [WIP]

Esittele keskeneräiset WIP modisi. Esimerkiksi jos haluat saada ideoita ja palautetta.
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Multiva TR 190 Safe [WIP]

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Tällainen Multivan TR190 Safe rehuntekoon on ollut tekeillä jo jonkin aikaa:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Aloitin tämän ihan tyhjästä viime vuoden puolella, mutta työ jäi kesken moneksi kuukaudeksi. Aktivoiduin uudelleen viime viikolla ja nyt olen saanut jo ihan hyvin aikaiseksi. Motivaatio lähti siitä, kun halusin saada peliin kunnon keskikokoiselle tilalle sopivan rehuvaunun noukintavaunujen lisäksi.

En ole koskaan nähnyt vastaavanlaisia rehukorokkeita toiminnassa IRL, joten olen mallintanut kaiken niukan kuva- ja videomateriaalin perusteella. Sellaista materiaalia sataysikymppisestä tai muista Multivoista, jossa olisi näkynyt rehunkorjuuta ei löytynyt mitenkään runsaasti, joten olen ottanut jonkin verran taiteellisia vapauksia. Kaikki asiantuntevat kommentit ovat siis tervetulleita.

Tällä hetkellä valmiina/puuttuu:
  • käytännössä kaikki pelin vaatimat objektit ovat mallissa paikallaan tavalla tai toisella
  • valot: valojen tekstuurit ovat paikallaan, mutta niistä ei yksinään loista valoa
  • osa ingamesta tehtynä, mutta ei ole vielä kertaakaan käytetty pelissä, kippausanimaation kanssa menee ainakin reilusti aikaa
  • letkut puuttuvat
  • likaantumisen vaatimat jutut puuttuvat
  • teen luultavasti kärryistä kaksi ihan versiota eli rehukorokkeella ja ilman, koska on vielä epäselvää, saako FS15:n ”shadertippingin” toimimaan napista irrotettavan korokkeen kanssa
  • rehuritilät pitäisi saada irrotettua nappia painamalla
  • alustaan – lähinnä teleihin – tulee vielä isompia muutoksia, kunhan näkee ensin, miten kärry käyttäytyy pelissä
Tämä on ensimmäinen suurempi mallinnustyöni, joten ei kannata ihan heti odottaa valmista. Ennen tätä modia olen muokannut vain muiden tekemiä modeja tai muokannut skriptejä, joten ihan uusilla vesillä ollaan.

Uusia kuvia ja muuta päivitystä tullee sitten, kun olen saanut ingamen valmiimmaksi ellei jollain ole tarkempia kysymyksiä, miten olen jonkin tietyn osan tehnyt.
Viimeksi muokannut Ilta, 26.05.2015 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Tämä on jumalattoman komia!
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Avatar
Polkutraktori
Viestit: 393
Liittynyt: 03.03.2014 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomussalmi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja paskan puhuminen
Multiplayer tunnuksesi?: Moilonen
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti:

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Polkutraktori »

Nyt on komiaa! :o
arska fs11
Viestit: 3326
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Hienoa tulee. Ootan innolla :)
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Avatar
leepu
Viestit: 3538
Liittynyt: 17.01.2011 17:44
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala, tila pihalla.

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja leepu »

Tätä ootellessa! Tämmösiä lisää. :kippis:
Kuva
Thetuoppi^
Volvo, maailma tarvitsee esikuvia. ;)
jalmarivaltra
Viestit: 322
Liittynyt: 19.11.2014 13:31
Tämänhetkinen kaupunki:: puumala
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: enaglanti suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Jossain päin jotain. Harva tietää.

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja jalmarivaltra »

Jos ton teet ni minä haluaisin ilman rehulaitoja myös!
Kuva
Ainuat oikeet valmetit 500ja700:)
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

jalmarivaltra kirjoitti:Jos ton teet ni minä haluaisin ilman rehulaitoja myös!
Lue toi teksti.
Hittolaisen komia kärry! 8-)
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
Belkku
Viestit: 1504
Liittynyt: 03.12.2011 17:44
Tämänhetkinen kaupunki:: Ilimajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Belkku
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kinnula

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Belkku »

Nyt on asiallinen alotusviesti, ja tulee varmasti hieno kärry 8-) Harmi vaan kun ei oo FS13. On tää Ilta kyllä mahtava jätkä.. :)
Kuva
#Kuuukkelijutut
Käytä sitä kumia. -Neliveto
Nepa
Viestit: 699
Liittynyt: 28.06.2012 14:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Nepa
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Nepa »

Hieno kärry tulossa. 8-)
Kuva <- Fontista kiitos Zetor 6211:lle.
141
Viestit: 2470
Liittynyt: 15.10.2013 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: pälkäne
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pälkäne

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja 141 »

Tämmösiä modien pitää olla. :iso:
jalmarivaltra
Viestit: 322
Liittynyt: 19.11.2014 13:31
Tämänhetkinen kaupunki:: puumala
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: enaglanti suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Jossain päin jotain. Harva tietää.

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja jalmarivaltra »

Kasitonni kirjoitti:
jalmarivaltra kirjoitti:Jos ton teet ni minä haluaisin ilman rehulaitoja myös!
Lue toi teksti.
Hittolaisen komia kärry! 8-)
Juu sori ihekki huomasin. :laughing:
Kuva
Ainuat oikeet valmetit 500ja700:)
141
Viestit: 2470
Liittynyt: 15.10.2013 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: pälkäne
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pälkäne

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja 141 »

Eikös tää voisi hoitaa myös paalikärryn virkaa. ;)
Avatar
Reiska95
Viestit: 3602
Liittynyt: 18.01.2012 15:25
Multiplayer tunnuksesi?: Reiska
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Reiska95 »

Tuleeko Fs13 versio myös? :D
Kuva
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Uusia kuvia suoraan pelistä:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Suurin osa ingamesta on nyt valmiina, vaikka koville se välillä otti. Lisäksi olen korjannut kymmeniä pienehköjä mallinnusvirheitä, mutta niitä löytyy koko ajan lisää.
  • Renkaitten asentamiseen meni melkein kokonainen päivä. Osittain johtui omasta mokasta, kun olin nimennyt telit väärin päin. En kuitenkaan saanut telejä toteutettua kunnolla. FS2013:ssa telit pysyivät akselillaan, mutta FS15:ssä en päässyt samaan tulokseen (Ponsseissahan telit eivät pyöri akselilla, vaan vähän sinnepäin). Nyt renkaat ovat normaalisti jousitettuja, vaikka näyttävät olevan teleissä kiinni. Jos joku näkee jossain modin, jossa telit toimivat kunnolla, saa vinkata.
  • Dynaamiset tasot toimivat suht hyvin. Tasojen saaminen kärryihin meni melko mutkattomasti, mutta partikkelien säätämiseen kipatessa meni melkein päivä. En varmaan vieläkään ymmärtänyt kaikkia yksityiskohtia, mutta säkälläkin näköjään pärjää.
  • Kippausanimaatio toimii nyt ainakin omasta mielestä täydellisesti.
  • Löysin VariableBody-skriptistä FS15:ssä toimivan version. Ensimmäisissä kuvissa näkyvä kärry on oikeastaan sama kärry, josta saa napista lisättyä rehukorokkeen. Ongelmana tässä on se, että rehukorokkeen poistaminen ei tee mitään rehukorokkeen törmäyslaatikolle, joten vaikka korokkeen poistaa, puimurin tyhjennysputki tökkää tyhjään seinään. Lisäksi kipatessa näkyvät partikkelit putoavat väärältä korkeudelta, koska korkeuden voi määritellä vain joko alemmalle tai ylemmälle tasolle. Nämä voisi ehkä korjata VariableBody-skriptiä muokkaamalla, mutta en haluaisi julkaista muokattua versiota, koska se vaatisi lupien kyselemistä useammalta taholta ja lisäisi monimutkaistaisi testaamista. Palaan siis suunnitelmaan, jossa kaupasta voi ostaa kärryjä kahtena versiona.
  • Rehuritilät saa poistettua nappia painamalla.
  • Perävalot lisätty ja kaikki toimivat.
  • Virallisten speksien mukaan kärryissä on alla joko renkaat kokoa 560/45R22.5 tai 710/40R22.5. Ensimmäiset löytyvät katalogista ja vaihdan ne varmaan rehukorokkeettomien kärryjen alle, mutta rehukärryjä varten otin renkaat kokoa 710/50R26.5 ja skaalasin ne pienemmäksi. Jos joltain löytyy renkaat mallia 710/40R22.5, niin vinkatkaapa. Ei huvittaisi korjata tekstejä käsin.
Seuraavaksi tarvii testaja kärryjä ihan oikeasti pelaamalla. Tähän mennessä olen lähinnä ajanut rallia siilon ympäri. Sitten tarvii tehdä pieniä graafisia korjauksia 3D-malliin ja tehdä lisätekstuurit (specular ja normal).

Harmi kun rehuntekoon ei ole oikein löytynyt kunnon rehu- tai niittosilppuria, jotta pääsisi kunnolla testaamaan rehuntekoa. Mex 5:llä kärryt täyttyivät takapäästä alkaen niin kuin sopii odottaa. КИР 1.5 oli liian pieni näille kärryille ja eräs FS2013:sta pikamuunnettu modi täytti kärryt edestä alkaen. Ei ihan vielä varmasti selvinnyt, oliko se kärryjen vai silppurin vika.
141 kirjoitti:Eikös tää voisi hoitaa myös paalikärryn virkaa. ;)
Jos meinaat, että noukkisi paaleja ja heittelisi ne laitojen sisään sikin sokin, niin ei onnistu. :D Täytettävissä kärryissä on heti laitojen yläpuolella sellainen objekti kuin exactFillRootNode. Jos sen poistaa, niin puimurista/siilosta/kauhasta täyttäminen ei onnistu. Jos sen jättää paikalleen, niin mikään kova objekti ei mene läpi.
Reiska95 kirjoitti:Tuleeko Fs13 versio myös? :D
Tuskinpa. En ole käynnistänyt FS2013:a marraskuun jälkeen, niin ei hirveästi kiinnosta. Meikän koneella GE 5.5 ei sitä paitsi toimi 6-version asentamisen jälkeen. Jos joku muu haluaa tehdä FS2013-version tai vaikka FS2011-version, niin siitä vaan. :lol:
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Tosi komia kärry. ;) Ja 141 meinas varmaan paalilavettia, että etukuormaajalla lastais paaleja.
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Kävi kyllä mielessä, mutta missään ei ole näkynyt sellaista tehtaan valmistamana. Mistään Multivan lavasta ei taida edes saada sivulaitoja irti. Jonkun pitäisi siis ensin suunnitella. :?
Ls 2011 Fani
Viestit: 1110
Liittynyt: 01.03.2012 22:05
Tämänhetkinen kaupunki:: Orimattila
Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Orimattila

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Ls 2011 Fani »

Venom on hoitanut suunnittelupuolen ja toteutuksen ainakin FS 11 puolella. :)
Kuva
Autan mielelläni mappaukseen liittyvissä kysymyksissä.
Käykää tsekkaamassa YT kanava! Crossia ja trialia!
http://www.youtube.com/user/TheJJRacing?feature=mhee

Myös Facebook sivu!
arska fs11
Viestit: 3326
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Kuva
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Jespa
Viestit: 3789
Liittynyt: 20.10.2011 16:54
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: I Vasa

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Jespa »

Jotenki näyttäis jotta olis aivan vitusti liikaa smoothia laitettu modelliin, lavoihin varsinki. Millä ohjelmalla oot mallintanu? Muuten kyllä helevetin komiat ja hyvin tehdyt.
Kuva

Strix X570-E | R7 5800X | H150i AIO | Strix GTX1070 | 32Gb 3200MHz | RM650x | Define R6 TG
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Kiitti kuvasta, arska fs11. Onko itse tehty lava? En saa ihan selvää, millainen pohja on (tasainen vai aaltoileva) ja miten päällä olevat palkit on kiinnitetty pohjaan. Muuten näyttää sopivan yksinkertaiselta.
Jespa kirjoitti:Jotenki näyttäis jotta olis aivan vitusti liikaa smoothia laitettu modelliin, lavoihin varsinki. Millä ohjelmalla oot mallintanu?
Olen mallintanut kaiken Blenderillä. Kaikki tekstuurit teippauksia yms. lukuunottamatta on tehty helpoimman kautta eli olen määritellyt materiaaleille värin ja renderöinyt ambient occlusion -tekstuurit suoraan värillisenä eli AO-tekstuuri on samalla myös varsinainen tekstuuri. Tämä siksi, että muutokset saa näkyville nopeasti GE:hen ja AO-tekstuurien renderöinti paljastaa monia tyypillisiä mallinnusongelmia, kuten toisiaan koskettavat tasot ja nurin perin olevat pinnat.

Rosoisuutta saa lisää renderöinnin laatua alentamalla. Paras asetus selviää vasta sitten, kun saan jonkinlaisen specular-tekstuurin (joka määrittää ennen kaikkea kiiltävyyden) tehtyä, mutta muuten en aio ekassa versiossa hirveästi panostaa teksturointiin, kun siihen eivät taidot riitä.
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Tuahon rehulaitaseen sen verran muokkausta että etulaita nois korokkeis on umpinainen, justiin tollee ku oot tehnykki sen nois ekois kuvis.

Eikä tollaseen kärryyn kukaan millään tyyliin Tuhtin tai JF:än silppurilla tavaraa aja vaan ihan ajosilppurilla. ;)
Kuva
Avatar
rauhis
Viestit: 467
Liittynyt: 01.04.2013 12:49
Tämänhetkinen kaupunki:: paimio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi englanti
Multiplayer tunnuksesi?: hitachi mies
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Paimio

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja rauhis »

Mää voisin tarjoutua kärryjen testaajaksi jos sopii.
Kuva
RiskyP
Viestit: 163
Liittynyt: 06.02.2014 08:43
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja RiskyP »

Ilta kirjoitti:
  • En saanut telejä toteutettua kunnolla. FS2013:ssa telit pysyivät akselillaan, mutta FS15:ssä en päässyt samaan tulokseen (Ponsseissahan telit eivät pyöri akselilla, vaan vähän sinnepäin). Nyt renkaat ovat normaalisti jousitettuja, vaikka näyttävät olevan teleissä kiinni. Jos joku näkee jossain modin, jossa telit toimivat kunnolla, saa vinkata.
Katso onko tuosta mitään apua. Ei tässäkään kärryssä teli toimi täysin oikein. Etu ja takapyörät ovat toki omilla, mutta oikea ja vasen samoilla akseleilla, joten oikea ja vasen pyörä ei erillään toisistaan nouse tai laske. Siitä huolimatta muuten vaikuttaisi ihan toimivalta teliltä ja älä nyt ainakaan jää sitä teliä murehtimaan kun ei se niin paljoa vaikuta ajettavuuteen tai toimintaan, eikä tuommoisia yksityiskohtia tuijottele tarkasti kukaan muu kuin tekijä itse.

http://mods2015.com/limestone-and-ferti ... -v-1-0-mf/
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Ilta »

RiskyP kirjoitti: Katso onko tuosta mitään apua. Ei tässäkään kärryssä teli toimi täysin oikein. Etu ja takapyörät ovat toki omilla, mutta oikea ja vasen samoilla akseleilla, joten oikea ja vasen pyörä ei erillään toisistaan nouse tai laske.
Tuollanen telihän on ihan pöljä. :) Kiitos kuitenkin paljon. Tästä oli paljon apua. Testasin tuota modia ja huomasin heti, että teli pysyy modissa jämäkästi akselillaan toisin kuin omassa yritelmässäni, mistä päättelin että olen mokannut jotain. Siispä tein 10 minuutissa uuden kokeilun ja telihän näytti toimivan ihan niin kuin pitikin!

En millään tajua, mistä viimeksi kiikasti, kun tarkistin silloin kaikki attribuutit kymmeneen kertaan. Ehkä niissä teliobjekteissa oli sitten jotain hämärää, kun GE:n mielestä ne olivat 0-massaisia. Uudet komponentit tein mielestäni ihan identtisesti. Mene ja tiedä.
rauhis kirjoitti:Mää voisin tarjoutua kärryjen testaajaksi jos sopii.
En ole vielä päättänyt, miten ensimmäinen isompi testaus hoidetaan. Joko se on täysin julkinen tai sitten pyydän testaajia ilmoittautumaan minulle (todennäköisempi vaihtoehto). Testaukseen valmis versio valmistunee ensi viikolla.

Nyt viimeksi olen lisännyt likaantumisen ja peseminenkin onnistuu. Löysin cgtextures.comista hienoja metallitekstuureja, joten aiemmasta lausunnusta poiketen käytin pari tuntia laitojen käsittelyyn ja käytetyyn aikaan nähden voin olla hiton tyytyväinen tulokseen. Nyt ei tarvitse enää muuta kuin vähän tasoitella tekstuurien saumoja.

Kuultavuuden säätämiseen meni selvästi enemmän aikaa ja se prosessi jatkunee vielä hetkisen.
Avatar
Arska 247
Viestit: 377
Liittynyt: 17.12.2012 17:58
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja vähän Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Arska[FIN]
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Multiva TR190 Safe

Viesti Kirjoittaja Arska 247 »

Täytyy sanoa että on pirun nätti kärry, mutta mielestäni renkaat pilaavat kokoneisuuden... :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W.I.P modit”