Uusia kuvia suoraan pelistä:
Suurin osa ingamesta on nyt valmiina, vaikka koville se välillä otti. Lisäksi olen korjannut kymmeniä pienehköjä mallinnusvirheitä, mutta niitä löytyy koko ajan lisää.
- Renkaitten asentamiseen meni melkein kokonainen päivä. Osittain johtui omasta mokasta, kun olin nimennyt telit väärin päin. En kuitenkaan saanut telejä toteutettua kunnolla. FS2013:ssa telit pysyivät akselillaan, mutta FS15:ssä en päässyt samaan tulokseen (Ponsseissahan telit eivät pyöri akselilla, vaan vähän sinnepäin). Nyt renkaat ovat normaalisti jousitettuja, vaikka näyttävät olevan teleissä kiinni. Jos joku näkee jossain modin, jossa telit toimivat kunnolla, saa vinkata.
- Dynaamiset tasot toimivat suht hyvin. Tasojen saaminen kärryihin meni melko mutkattomasti, mutta partikkelien säätämiseen kipatessa meni melkein päivä. En varmaan vieläkään ymmärtänyt kaikkia yksityiskohtia, mutta säkälläkin näköjään pärjää.
- Kippausanimaatio toimii nyt ainakin omasta mielestä täydellisesti.
- Löysin VariableBody-skriptistä FS15:ssä toimivan version. Ensimmäisissä kuvissa näkyvä kärry on oikeastaan sama kärry, josta saa napista lisättyä rehukorokkeen. Ongelmana tässä on se, että rehukorokkeen poistaminen ei tee mitään rehukorokkeen törmäyslaatikolle, joten vaikka korokkeen poistaa, puimurin tyhjennysputki tökkää tyhjään seinään. Lisäksi kipatessa näkyvät partikkelit putoavat väärältä korkeudelta, koska korkeuden voi määritellä vain joko alemmalle tai ylemmälle tasolle. Nämä voisi ehkä korjata VariableBody-skriptiä muokkaamalla, mutta en haluaisi julkaista muokattua versiota, koska se vaatisi lupien kyselemistä useammalta taholta ja lisäisi monimutkaistaisi testaamista. Palaan siis suunnitelmaan, jossa kaupasta voi ostaa kärryjä kahtena versiona.
- Rehuritilät saa poistettua nappia painamalla.
- Perävalot lisätty ja kaikki toimivat.
- Virallisten speksien mukaan kärryissä on alla joko renkaat kokoa 560/45R22.5 tai 710/40R22.5. Ensimmäiset löytyvät katalogista ja vaihdan ne varmaan rehukorokkeettomien kärryjen alle, mutta rehukärryjä varten otin renkaat kokoa 710/50R26.5 ja skaalasin ne pienemmäksi. Jos joltain löytyy renkaat mallia 710/40R22.5, niin vinkatkaapa. Ei huvittaisi korjata tekstejä käsin.
Seuraavaksi tarvii testaja kärryjä ihan oikeasti pelaamalla. Tähän mennessä olen lähinnä ajanut rallia siilon ympäri. Sitten tarvii tehdä pieniä graafisia korjauksia 3D-malliin ja tehdä lisätekstuurit (specular ja normal).
Harmi kun rehuntekoon ei ole oikein löytynyt kunnon rehu- tai niittosilppuria, jotta pääsisi kunnolla testaamaan rehuntekoa. Mex 5:llä kärryt täyttyivät takapäästä alkaen niin kuin sopii odottaa. КИР 1.5 oli liian pieni näille kärryille ja eräs FS2013:sta pikamuunnettu modi täytti kärryt edestä alkaen. Ei ihan vielä varmasti selvinnyt, oliko se kärryjen vai silppurin vika.
141 kirjoitti:Eikös tää voisi hoitaa myös paalikärryn virkaa.
Jos meinaat, että noukkisi paaleja ja heittelisi ne laitojen sisään sikin sokin, niin ei onnistu.
Täytettävissä kärryissä on heti laitojen yläpuolella sellainen objekti kuin
exactFillRootNode. Jos sen poistaa, niin puimurista/siilosta/kauhasta täyttäminen ei onnistu. Jos sen jättää paikalleen, niin mikään kova objekti ei mene läpi.
Reiska95 kirjoitti:Tuleeko Fs13 versio myös?
Tuskinpa. En ole käynnistänyt FS2013:a marraskuun jälkeen, niin ei hirveästi kiinnosta. Meikän koneella GE 5.5 ei sitä paitsi toimi 6-version asentamisen jälkeen. Jos joku muu haluaa tehdä FS2013-version tai vaikka FS2011-version, niin siitä vaan.