Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityksen arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 15:34
Kirjoittaja Hopea00
Hei! Olen 26v mies, ja minun nimeni on Matti Virtanen! Olen syntynyt Suomessa, mutta nyt minulla on oma kuljetusyritys täällä Saksan Kasselissa, eli siis keskellä Saksaa.
Ihmetteletkö miten päädyin tänne? No, minä kerron.
Olen ollut aina kiinnostunut rekoista, siis ihan pikkupojasta asti! Kun olin 18v, minä pääsin töihin erääseen suomalaiseen logiistiikkayritykseen. Ajelin siellä trukkia. Sitten ajoin rekka- ja kuorma-auto kortin ja pääsin ajelemaan rahtia. Eräänä päivänä tuli sitten keikka tänne Saksaan. Huomasin että täällä tienaa paljon paremmin kuin Suomessa! Niinpä, irtisanouduin ja menin toiselle firmalle töihin. Pidin siitä hommasta, mutta vähän ajan päästä ajattelin että haluaisin oman kuljetusyrityksen! No, sitten ostin oman auton (se on nyt Ryanilla käytössä). Kun aloin tienaamaan, otin lainan ja laajensin minun Kasselin talliani. Sitten ostin tämän nykyisen Volvon ja tuunasin sitä vähän. Kun olin ostanut tämän Volvon, niin Ryan sai sen Scanian. Sitten urani, sekä firmani lähti nousukiitoon! Vähän ajan päästä ostin taas uuden auton (se on nyt ranskalaistaustaisella Pierrellä). No, siinä vaiheessa Kasselin talli oli siis täynnä. Uusin ostokseni onkin talli Luxembourgissa! Se on samankokoinen kuin Kasselinkin talli, mutta siellä majailee nyt vain Pierre. Minä ja Ryan olemme Kasselissa.
No, tässä on nyt yrityksemme pähkinänkuoressa:
- 4 työntekijää (minä,Ryan,Pierre ja Enzo).
- Neljä autoa (niistä myöhemmin).
- 2 tallia (toinen Kasselissa ja toinen Luxembourgissa).
Tiedot itsestäni:
- Tasolla 20.
- Kaikki ADR -merkit.
Kalusto:
1. Itse ajan Man - rekalla.
2. Ryan ajaa tällä.
Scania R 360hv
2. Ja Pierre tällä.
Valiant F16H Globetraveller 600hv
3. Enzo tällä.
Scania R 360hv
Tässä on kuvia Luxembourgin tallistani:
No, ei muuta kuin ensimmäiseen päivitykseen!
Päivitys 1
Moro! Eli, Luxembourgista olisi tarkoitus viedä painesäiliö Dresdeniin. Tässä kuvassa olen ITCC:n pihalla.
Kärry kiinni ja menoksi!
Matkaa olisi se 765 kilometriä ja matka-aikaa 12 tuntia ja 21 minuuttia.
Ulos portista.
Ja tien päällä.
Joku hidastelija tuolla edessä...
Junaraiteiden yli.
Ja matka jatkuu...
Sitten rupesi satamaan .... Joten pyyhkijät ja valot päälle!
Bensa-asemalle ja nukkumaan.
Keskiyön jälkeen herättiin ja matka jatkuu!
Valot päälle ja matkaan.
Sitten rupesikin jo aamu sarastamaan.
Kääntyminen Dresdeniin.
Dresdenissä.
Liikennevaloissa.
Kääntyminen Transnetin pihalle.
Kärry parkkiin.
Ja kuljetus oli siinä. Son Moro!
Kommenttia!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityken arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 15:43
Kirjoittaja RAHTARI FH16
Hieno alku mutta kannattaa ladata real logos mod, jotta saat volvoon oikean merkin.
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityken arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 15:52
Kirjoittaja Hopea00
RAHTARI FH16 kirjoitti:Hieno alku mutta kannattaa ladata real logos mod, jotta saat volvoon oikean merkin.
Okei! Kiitos paljon!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityken arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 16:04
Kirjoittaja AkStunt80
Todella hienoa!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityken arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 16:21
Kirjoittaja Hopea00
AkStunt80 kirjoitti:Todella hienoa!
Kiitos vaan!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityken arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 16:41
Kirjoittaja kylväjä
Olipa hieno aloitus! Lisää vaan mahdollisimman pian!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityken arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 16:47
Kirjoittaja Hopea00
kylväjä kirjoitti:Olipa hieno aloitus! Lisää vaan mahdollisimman pian!
Oikein paljon kiitoksia!
No, jos tälläinen samanlainen kommenttivirta jatkuu, niin uusi päivitys voi tulla piankin!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityken arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 16:51
Kirjoittaja Töötti_miäs
Tosi hyvä alku. Jatka samaan malliin.
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityken arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 16:54
Kirjoittaja Tele
Mites tulot, paljonko yhteensä viikossa, meinasin että voisit ihan imagon vuoksi vaihtaa scanikat volvoon ja pikkuisen laittaa niitä.
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityken arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 16:56
Kirjoittaja Hopea00
Joo, toi Volvo on muutenkin vähän parempi. Kiitos neuvosta!
Ja kiitos myös Tööttimiehelle!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityken arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 16:58
Kirjoittaja Jalava
Hieno alku! Tätä lukee mielellään!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityken arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 16:59
Kirjoittaja Kasitonni
Hieno blogi!
Ja tosi komiat kuvat! Lisää vaan!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityken arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 17:03
Kirjoittaja Hopea00
Kiitos vaan!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityksen arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 18:04
Kirjoittaja Hannu112
Tosi komee blogi ja myös kuvat.
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityksen arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 18:43
Kirjoittaja Diesel Power
Komia alotus! Ja hyvä päivitys, vaikken kuvia nähnykkään, koska en jaksanu oottaa niin pitkään, mitä tällä kännykän paskalla netillä olis vaatinu. Saapiko udella, et paljonko yritylselläs on velkaa?
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityksen arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 20:59
Kirjoittaja Hopea00
Kiitos!
Päivitystä luultavasti huomenna!
E: 400 viestiä!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityksen arkea Euroopassa
Lähetetty: 05.01.2013 21:06
Kirjoittaja Verkku
Tämon kyllä paras loki ETS2!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityksen arkea Euroopassa
Lähetetty: 06.01.2013 13:24
Kirjoittaja Hopea00
Kiitos!
No, tässä on uusi päivitys. Vähän talousasioita sitten lopussa.
Päivitys 2
Moikka taas! Eli heräiltiin Dresdenissä korjaamon pihalta. Siinä samalla kävin vaihtamassa vähän valoja ja muuta pientä.
Sitten kattelin läppäriltä, mitä keikkoja olisi tarjolla. No, siellä oli näitä pitkiä reissuja, Saksasta - Englantiin keikkoja oli aika paljon. Aina ei jaksa ottaa näitä pitkiä keikkoja ja sitten löytyikin sopiva!
Jugurttia pitäisi viedä täältä Dresdenistä Strasbourg:iin. No, ajoin siinä sitten Transinetin pihalle ja siellä se kärry olikin. Mutta, siellä terminaalissa oli joitain aloittelijoita hommissa ja he eivät saaneet kärryn jäähdytyslaitetta kunnolla toimimaan. Vähän ajan päästä se sitten saatiin toimimaan ja matka sai alkaa. Keikasta tulisi taas noin 20 000€ rahaa.
Motarille menossa...
Sitten Pierre soitti ja sanoi että hän ei löytänyt sopivia keikkoja ja hän palaisi takaisin tallille. Hän oli aivan paniikissa ja pelkäsi että hän saa potkut! No, en minä hänelle potkuja anna, vaikka kustannuksia tästäkin tulee muutama sata.
Ja taas alkoi satamaan vettä.
Ja sitten, kun oltiin ajettu jo monta tuntia, niin rupesi väsyttämään ja kaarroin huolto-asemalle.
Tankkaamassa.
Ja sitten nukkumaan. Sitä ennen kävin kuitenkin juomasssa vähän teetä (en pidä kahvista ) ja syömässä pullaa. Tupakkaan en koske.
Ja illalla matka jatkuu taas.
Viinitarha.
Ilta alkoi pimenemään ja kohta oltaisiinkin jo perillä. Tuolla joku toinenkin veti Transnetin kärryä.
Ja sitten saavuin Strasbourgin keskustaan ja kohta kurvasinkin jo Pospedin lastauslaitureille.
Ja kärry parkkiin ja kirjanpitoon.
Eli,
- Saldoa firmalla on 85 181€.
- Lainaa on 269 513€
- Ja rahaa tulee noin 20 000€ päivässä.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Hopea00 kuittaa.
Kommenttia!
Kommenttia!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityksen arkea Euroopassa
Lähetetty: 06.01.2013 14:11
Kirjoittaja Hopea00
Sry TP!
Eikö päivitys ollut hyvä? Vai, miksi ei tule kommentteja?
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityksen arkea Euroopassa
Lähetetty: 06.01.2013 14:13
Kirjoittaja Hannu112
Päivitys oli taas hyvä ja nyt tietää sun taloustilanteenki.
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityksen arkea Euroopassa
Lähetetty: 06.01.2013 14:23
Kirjoittaja Mixeri
Komeeta lokia!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityksen arkea Euroopassa
Lähetetty: 06.01.2013 14:28
Kirjoittaja AkStunt80
Hieno, taas kerran!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityksen arkea Euroopassa
Lähetetty: 06.01.2013 14:53
Kirjoittaja Hopea00
Kiitos kaikille!
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityksen arkea Euroopassa
Lähetetty: 06.01.2013 15:10
Kirjoittaja BluePower
On kyllä hyvvää lokia, ja kerranki joku tolokku tuosa tarinasa.
Re: Nupit Kaakkoon! - Kuljetusyrityksen arkea Euroopassa