Pajulahden tila
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
-
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Pajulahden tila
Terveppä terve! Miä oon Häkkisen Markku täältä Joroisista. Ikää minulla on 39 vuotta. Pidän lypsukarjatilaa vaimoni ja kahden lapsen kanssa täällä Etelä-Savossa. Vaimon nimi on Heidi ja ikä 38. Jälkikasvuna on poika Janne 16 ja Emilia 14. Janne ja Emilia auttavat tilan töissä kun koulultaan kerkeävät. Lypsäviä meillä on se 50 päätä plus sonnit päälle. Peltoa meillä on n.110 hehtaaria ja metsää 75 ha. Tilan kalusto on aika vanhaa ja sitä on lähitulevaisuudessa ollu tarkoitus vähän uudistaa. On sitä noilla vanhoillaki pärjätty, koska ne on toiminu hyvin. Säännöllisellä huollolla ja kunnossa pidolla tekee ihmeitä. Tässä vaiheessa pahoittelut, että alotusviestiin ei tullu kuvia. On pitänyt sen verta kiirettä että ei ole joutanut napsimaan. Ens päivitykseen kyllä saadaan niitäkin.
Tilan historiasta hieman. Tämä tila on siis perustettu tuolla 1890-luvulla ja tämä oli kylän suurin tila 1917 asti kunnes tästä lohkottiin kaksi pienempää tilaa, kun talon torppari lunasti maansa. 1972 rakennettiin uusi navetta, jossa nykyään majailee osa lehmistä. Talon ensimmäinen raktori oli 33 Valmetti joka tuli uutena vuonna 1958. 1969 tuli myöskin uutena Valmet 700 mk2 jonka suurena etuna oli etukuormaaja ja toisena tuli 1100 nelikko valmetti. 1979 vaihtu 1100 1102:een. -84 vaihtui 700 705:een Volvo BM Valmettiin jossa oli ek. Sitten alkovat tulemaan nämä vielä nykyäänkin olevat raktorit. 1986 tuli musta teippinen 705 ja -88 vaihettiin 1102 uuteen 905. Sitten 1992 ostettiin valkoinen 705. Nyt 2000-luvun puolella koettiin tarve vielä neljännelle raktorille jolloin tuli silloin 3400 tuntia ajettu Valmet 6100. 2004 tilalla tehtiin sukupolven vaihdos jolloin minä astuin isännän saappaisiin. Isä ukko osti 2006 itselleen piha/metsäraktoriksi todella vähän ajetun vm.-91 punaisen Valmet 505. Uusi pihatto tehtiin 2001. Tuo nykyinen kuivurihan on muuten tosiaan tehty 1987 ja hyvin on pelannut.
Tilanne koneitten osalta on tällä hetkellä siis seuraava: kalustona häärää
Valmet 705 vm.-92 ajettu 11 050h
Valmet 705 vm.-86 ajettu 13 400h
Valmet 905 vm.-88 ajettu 8100h
Valmet 6100 vm. -95 ajettu 6000h.
Niin ja isäni tosiaan kuoli syöpään tuossa puoltoista vuotta sitten jolloin äitini muutti asumaan meille ja isän 505 siirtyi vahvistamaa tilan kalustoa. Tuo 505 on tällä hetkellä ajettu muistaakseni 4200h. Se oli isän silmäterä. Puimurina on Sampo 2045 vm.2002 ajettu 2200h.
Sitten vähän tilanne päivitystä missä mennää. Nythän on siis syksyn alku ja puinnit on juuri saatu pakettiin ja nyt pitäisi alkaa syys töihin valmistautumaa. Ens päivityksessä varmaankin on lietteen ja kuivapaskan ajua. Tämä bloki tulee olemaan sellanen että päivittelen tätä sillon kun kiireiltäni kerkeän. Antakeehan risut ja ruusut alotuksesta.
Tilan historiasta hieman. Tämä tila on siis perustettu tuolla 1890-luvulla ja tämä oli kylän suurin tila 1917 asti kunnes tästä lohkottiin kaksi pienempää tilaa, kun talon torppari lunasti maansa. 1972 rakennettiin uusi navetta, jossa nykyään majailee osa lehmistä. Talon ensimmäinen raktori oli 33 Valmetti joka tuli uutena vuonna 1958. 1969 tuli myöskin uutena Valmet 700 mk2 jonka suurena etuna oli etukuormaaja ja toisena tuli 1100 nelikko valmetti. 1979 vaihtu 1100 1102:een. -84 vaihtui 700 705:een Volvo BM Valmettiin jossa oli ek. Sitten alkovat tulemaan nämä vielä nykyäänkin olevat raktorit. 1986 tuli musta teippinen 705 ja -88 vaihettiin 1102 uuteen 905. Sitten 1992 ostettiin valkoinen 705. Nyt 2000-luvun puolella koettiin tarve vielä neljännelle raktorille jolloin tuli silloin 3400 tuntia ajettu Valmet 6100. 2004 tilalla tehtiin sukupolven vaihdos jolloin minä astuin isännän saappaisiin. Isä ukko osti 2006 itselleen piha/metsäraktoriksi todella vähän ajetun vm.-91 punaisen Valmet 505. Uusi pihatto tehtiin 2001. Tuo nykyinen kuivurihan on muuten tosiaan tehty 1987 ja hyvin on pelannut.
Tilanne koneitten osalta on tällä hetkellä siis seuraava: kalustona häärää
Valmet 705 vm.-92 ajettu 11 050h
Valmet 705 vm.-86 ajettu 13 400h
Valmet 905 vm.-88 ajettu 8100h
Valmet 6100 vm. -95 ajettu 6000h.
Niin ja isäni tosiaan kuoli syöpään tuossa puoltoista vuotta sitten jolloin äitini muutti asumaan meille ja isän 505 siirtyi vahvistamaa tilan kalustoa. Tuo 505 on tällä hetkellä ajettu muistaakseni 4200h. Se oli isän silmäterä. Puimurina on Sampo 2045 vm.2002 ajettu 2200h.
Sitten vähän tilanne päivitystä missä mennää. Nythän on siis syksyn alku ja puinnit on juuri saatu pakettiin ja nyt pitäisi alkaa syys töihin valmistautumaa. Ens päivityksessä varmaankin on lietteen ja kuivapaskan ajua. Tämä bloki tulee olemaan sellanen että päivittelen tätä sillon kun kiireiltäni kerkeän. Antakeehan risut ja ruusut alotuksesta.
Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
Lataa tästä... |
-
Re: Pajulahden tila
Tässä olis nyt sitten ensimmäinen päivitys.
Kommenttia saa laittaa ettei mee yksinpuheluks.
Amatööri modaaja
Lataa tästä... |
- ViljamiFIN
- Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
- Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Hyvät kuvat ja muutenkin mukavaa kateltavaa.
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
- fiiatti-ukko
- Kielet: Savvoo, ralli englantia ja google kääntäjällä ruotsia
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
On hienon näköstä ja tuntus olevan ihan ajatuksella tehtyä, jatkoa ootellessa...
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
-
Päivitys 2.
Amatööri modaaja
Lataa tästä... |
- fiiatti-ukko
Ai että, tätä on ooteltu. Tosi hyviä kuvia ja muutenkin hienoa kirjottelua!
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa!
- Maatila
- Moderaattori
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Tämähän onki mielenkiintonen.
- samppa85
- Kielet: suomi ja heikohkoa englantia
- Multiplayer tunnuksesi?: S.Hiltunen
- Viesti:
Pieni muokkaus ehotus toho 6550 että vaihatasit siihen oikean kojetaulun omasta mielestä hienompi ku on oikea kojetaulu.
Kiitokset advanselle allarista
NO PEAT NO HEAT
#MakeLS-FINGreatAgain!
YT:
-
Tämmöne oli alunperin tarkotuksena mutta en löytänyt hyvän näköstä "välimallin" kojelautaa. Voi laittaa yvllä jos joltakin löytyy semmonen hyvä.samppa85 kirjoitti:Pieni muokkaus ehotus toho 6550 että vaihatasit siihen oikean kojetaulun omasta mielestä hienompi ku on oikea kojetaulu.
Amatööri modaaja
Lataa tästä... |
- samppa85
- Kielet: suomi ja heikohkoa englantia
- Multiplayer tunnuksesi?: S.Hiltunen
- Viesti:
Meillä ku oli vv8550 nii siin oli vanhan mallin kojelauta.valmetti 1502 t kirjoitti:Tämmöne oli alunperin tarkotuksena mutta en löytänyt hyvän näköstä "välimallin" kojelautaa. Voi laittaa yvllä jos joltakin löytyy semmonen hyvä.samppa85 kirjoitti:Pieni muokkaus ehotus toho 6550 että vaihatasit siihen oikean kojetaulun omasta mielestä hienompi ku on oikea kojetaulu.
Kiitokset advanselle allarista
NO PEAT NO HEAT
#MakeLS-FINGreatAgain!
YT:
-
Niin se mustako? Mikä meillä on 6400 . Pitää vaihtaa kuha kerkiää jossai vaiheessa koneella istumaa.
Amatööri modaaja
Lataa tästä... |
-
Päivitys 3.
Ja sitten kommentit.
Amatööri modaaja
Lataa tästä... |
- fiiatti-ukko