Ylimääräinen ääni
- Valmet 1502
- Viestit: 433
- Liittynyt: 28.02.2013 20:00
- Multiplayer tunnuksesi?: Tomi
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Ylimääräinen ääni
Pohtinut jo pitkään ilman ratkaisua. Kartassa ilmenee laineiden liplatusta ilman vettä, esiintyy pienellä alueella. Onko tähän mitään ratkaisua, vai pitääkö siihen kartan kohtaan kehittää lampi, keskelle peltoa.
- Traktorimies_
- Viestit: 4060
- Liittynyt: 01.02.2012 16:33
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Ylimääräinen ääni
Onko sulla giantsin asetuksista, että audio sourcet näkyy? Todennäköisesti sellaisesta peräisin se ääni, sen voi vaan poistaa.
- Valmet 1502
- Viestit: 433
- Liittynyt: 28.02.2013 20:00
- Multiplayer tunnuksesi?: Tomi
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Ylimääräinen ääni
Kun oliskin tälläinen ongelma, mutta ei ole.Traktorimies_ kirjoitti:Onko sulla giantsin asetuksista, että audio sourcet näkyy? Todennäköisesti sellaisesta peräisin se ääni, sen voi vaan poistaa.
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 06.02.2014 08:43
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Ylimääräinen ääni
Uskoisin että kuitenkin on.Valmet 1502 kirjoitti:Kun oliskin tälläinen ongelma, mutta ei ole.Traktorimies_ kirjoitti:Onko sulla giantsin asetuksista, että audio sourcet näkyy? Todennäköisesti sellaisesta peräisin se ääni, sen voi vaan poistaa.
Minulla oli FS17 kartassa sellainen ongelma että tietyillä alueilla näkyi "hämy". Eli valo jossa ei ollut mitään lähdettä kuten katulamppua, varjostinta tms.
Katsoin kaikki lightsourcet läpi mitä siinä sivulistassa oli, mutta en löytänyt mitään. Kuukausia myöhemmin huomasin että jossain listan objektien alaosien alaosioissa luki "ghostlights" ja sieltä löytyi se kyseinen valo. Eli se valo ei ollut valoissa, eikä linkitettynä mihinkään objektiin niinkuin kaikki muut kartan valot, vaan se oli ihan jossain muualla ja yksittäisenä valona. Sitä ei saanut näkymään mistään asetuksistakaan editorissa (tai en tiedä, minä en ainakaan löytänyt sellaista kohtaa.) Eikä sitä saanut näkymään myöskään valitsemalla kaikki objektit.
Eli, jos se ääni kartassa kuuluu, siellä on ihan satavarmasti jossakin audiosource joka ilmestyy näkyville ainoastaan kun se on valittuna. Kyse on vain siitä että missä se on, ja editorissa on listattu kaikki objektit.
Ota se alkuperäinen kartta josta olet tekemässä modikarttaa ja etsi pelissä se kohta missä se liplatus kuuluu. Ala sitten editorissa heittelemään puita, puskia, esineitä jne, pois kartalta järjestelmällisesti, kunnes se kyseinen objekti löytyy mikä lopetti äänen, tai tuo sen edes esiin hetkeksi. Sen äänen pitäisi kuulua myös editorissa. (Ainakin FS17 mapissa äänet kuului myös editorissa.)
Sitten kannattaa myös huomioida se että vaikka se ääni saattaa olla tietyssä pisteessä, niin se varsinainen "parent" objekti, voi olla pisteessä 0,0,0 Muistaakseni tuon valohässäkän syynä oli juuri se että sen parent objekti olipisteessä 0,0,0 ja se näkyi kun kaikki oli valittuna, mutta itse valo oli jossain muualla ja se ei näkynytkään, koska sen parent oli valittuna.
Toivottavasti tuo auttaa edes pääsemään ongelman jäljille.
- Valmet 1502
- Viestit: 433
- Liittynyt: 28.02.2013 20:00
- Multiplayer tunnuksesi?: Tomi
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Ylimääräinen ääni
Edit löysin ohjeen, nyt vain kun jaksaisi kääntää suomeksi.
- Valmet 755
- Viestit: 2854
- Liittynyt: 12.01.2012 17:29
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Pirkanmaalla
- Viesti:
Re: Ylimääräinen ääni
Jossain kartassa saattoi joskus olla tekstitiedosto jolla luotiin jokin ääni kartan tiettyyn kohtaan, kattele nekin läpi ettei ole tiedostossa sellasta joka loisi sen äänialueen.
Eli sitä ääntä ei ollut editorissa sielä vaan se luotiin tekstitiedoston kautta kun kartta avattiin pelissä. Tiedostossa luki äänen polku, koordinaatit, voimakkuus, yms.
Muistelen vain että itsellä oli joskus tuollanen kartan tiedostossa, vastaavia tiedostojahan on objekteille, animaatioille sun muille.
Eli sitä ääntä ei ollut editorissa sielä vaan se luotiin tekstitiedoston kautta kun kartta avattiin pelissä. Tiedostossa luki äänen polku, koordinaatit, voimakkuus, yms.
Muistelen vain että itsellä oli joskus tuollanen kartan tiedostossa, vastaavia tiedostojahan on objekteille, animaatioille sun muille.
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
- Mr_Mazzony
- Viestit: 587
- Liittynyt: 06.06.2017 15:36
- Kielet: Suomi, English, norja wc-ankan kanssa.
- Multiplayer tunnuksesi?: Mr_Mazzony
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Ylimääräinen ääni
Fs19 tehdään kartan äänet toiseen i3dhen joka ladataan ait wrikseen muistaakseni moddeskistä tai map xmlläatä kattele sieltä.
! | Käy vilkasemassa menneet Streamit Youtubesta. Ja miks ei menossaolevia kans. https://www.youtube.com/channel/UCs0Gc6 ... O0OBB_2FgA Discord Serveri täällä: https://discord.gg/MKezE5YWBR |
- Valmet 1502
- Viestit: 433
- Liittynyt: 28.02.2013 20:00
- Multiplayer tunnuksesi?: Tomi
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Ylimääräinen ääni
Sain ongelman selville ja korjattu pari päivää sitten. Oli yllättävän helppo homma.
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 06.02.2014 08:43
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Ylimääräinen ääni
Ekaksi, hyvä juttu että sait ongelman korjattua!Valmet 1502 kirjoitti:Sain ongelman selville ja korjattu pari päivää sitten. Oli yllättävän helppo homma.
Toiseksi. Laita nyt hyvä mies selvitys siitä että mikä se ongelma oli ja kuinka sen korjasit niin pääsee nekin jotka myöhemmin ajautuvat samaan ongelmaan korjaamaan sen ilman pahempia säätöjä.