Koneiden pesu

Keskustelua maataloudesta ja koneista.
Avatar
BluePower
Viestit: 2249
Liittynyt: 05.02.2012 11:58
Tämänhetkinen kaupunki:: Rovaniemi/Ranua
Kielet: Ruotsi, Englanti ja Suomi.
Multiplayer tunnuksesi?: BluePower
Erikoisosaamiseni: Karttaobjektit
Paikkakunta: Rovaniemi/Ranua

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja BluePower »

Painepesurilla koppi sisältä?

Jaa-a, eipä oo tullu kokkeiltua. :D

Yleensä rattorit pestään kerran vuoteen, mutta oon aika tarkka loppupeleissä 6400:sesta, että se harvemmin on likanen.
Isännän kans on työnjako, että se hoitaa, ajaa ja huoltaa 6350, ja mie oon sitten "vastuussa" 6400, tai ei tästä mitään olla sovittu, mutta nuin se tuppaa menemään. Toki sitten isommat remontit ja huollot tehhään sitten yhessä.

Joskus tullu pikku tinkaa siitä, että mulla on 6400:sessa kaikki tip-top viimesen päälle, niin isäntä käy sitten pistään sekasin paikat. :D

Kuva
Kuva
Avatar
Tele
Viestit: 4881
Liittynyt: 10.05.2010 20:28
Kielet: Suomi ja svenska ja lontoo
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Paikkakunta: Lappajärvi

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja Tele »

Kerran vuodessa tai joskus pari kertaa.
Liikunta haisee hieltä, urheilu bensiiniltä
vittu ku kulkee kovaa ku kulkee pahaa
Avatar
Farmari344
Viestit: 4168
Liittynyt: 03.06.2011 15:20
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja Farmari344 »

Airolla kärkerillä of kourse!11!!
Kuva
...
valtravalmet
Kunniakäyttäjä
Viestit: 8846
Liittynyt: 31.12.2009 20:12
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: LEHTIMÄKI!!!

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja valtravalmet »

BluePower kirjoitti:Painepesurilla koppi sisältä?

Jaa-a, eipä oo tullu kokkeiltua. :D

Yleensä rattorit pestään kerran vuoteen, mutta oon aika tarkka loppupeleissä 6400:sesta, että se harvemmin on likanen.
Isännän kans on työnjako, että se hoitaa, ajaa ja huoltaa 6350, ja mie oon sitten "vastuussa" 6400, tai ei tästä mitään olla sovittu, mutta nuin se tuppaa menemään. Toki sitten isommat remontit ja huollot tehhään sitten yhessä.

Joskus tullu pikku tinkaa siitä, että mulla on 6400:sessa kaikki tip-top viimesen päälle, niin isäntä käy sitten pistään sekasin paikat. :D
Kuva
Noin, mutta isäntä ja subbi pistää sotkuks.. :x
Miksi ostaa BMW kun pituus riittää? -VOLVO
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja Aecel »

XarioN kirjoitti:
mikebirdie kirjoitti: Huoh.. Mulle on iha yks lysti mitä te teette iha sama vaikka ette huoltaisi koneitanne ikinä, jokaisella on omat tapansa. Voisin sulleki vähä pahemminkin sanoa mutta en sitä tee koska tää foorumi on muutenki täynnä keskenkasvuisia joille voisi olla mallina asiallisella tyylillä kun täällä keskustellaa. Suosittelisin ottamaa toisen asenteen elämään ja aattelemaan useilta eri kannoilta tai elämä tulee paljo vaikeammaksi. Ja voisi olla vähä kunnioitusta vanhempia foorumilaisia kohtaan. Mutta en ihmettele miksi täällä taso alenee kun vanhemmat foorumin jäsenet eivät ole nuoremmille esimerkkinä mutta mie en viitti enää keskustella aiheesta kun kukaa ei kritiikkiä kestä.
No miten huoltaminen tähän nyt liittyy? Jos ei ehdi heti pestä kuraa pois niin automaattisesti koneet on aina kurassa ja maalipinta menee pilalle, vai? Kyllä meillä aina pestään koneet aina kun ehtii, ja tietysti ennen kautta ja jälkeen. Aika moni asia on kummiski sitä edellä, luulis sun sen tietävän.
Alkaa oikeesti tuo koneitten puhtaana pito olemaan entistä tärkeämpää ku uudet koneet enemmän tai vähemmän sähkösiä, niin ei ne kestä sitä jos oikeesti on se sentttien kurakerros.
Miksei täällä humppa soi?
Avatar
Peluri4
Moderaattori
Viestit: 6405
Liittynyt: 15.04.2009 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
Paikkakunta: Alvajärvi
Viesti:

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja Peluri4 »

Kestääpähä. :D
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Peluri4 kirjoitti:Kestääpähä. :D
Pelottava ajatus uuresta T-Valtrasta Direcktinä iha sellasen paskakerroksen alla. Voi sitä vikakoodien määrää. :?
Miksei täällä humppa soi?
Avatar
Neliveto
Vuoden foorumilainen
Viestit: 8752
Liittynyt: 01.11.2012 20:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja Neliveto »

Painepesurilla päältäpäin, paineilmalla sisustat. Ikkunoita tulee välillä puunailtua huolellisesti jos sattuu olemaan vähänkin enempi likaset. Nevakoneista puhalleltiin turvekerrokset pois atlas copcolla.
Kuva
Kuva
Avatar
Peluri4
Moderaattori
Viestit: 6405
Liittynyt: 15.04.2009 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
Paikkakunta: Alvajärvi
Viesti:

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja Peluri4 »

Aecel kirjoitti:
Peluri4 kirjoitti:Kestääpähä. :D
Pelottava ajatus uuresta T-Valtrasta Direcktinä iha sellasen paskakerroksen alla. Voi sitä vikakoodien määrää. :?
Ainakaan meijän jontikat mitää paskasta sano. :D
XarioN
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3908
Liittynyt: 19.10.2010 11:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja XarioN »

Aecel kirjoitti:
Peluri4 kirjoitti:Kestääpähä. :D
Pelottava ajatus uuresta T-Valtrasta Direcktinä iha sellasen paskakerroksen alla. Voi sitä vikakoodien määrää. :?
Aha, no mitäs vikakoodia se kura sun mielestä aiheuttaa?
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Itse pesen joka ainoon kerran jälkeen jos likaantuu iha liuottimella ja painepesulla. Muutaman kerran kesäässä pesen sitte sienellä oikeen kunnolla ja vahaan konepellin ja muut maalatut metalliosat. Eipä toi koneiden pesu mitää kallista oo kun tilaa tukusta ison määrän liuotinta ja aineita kerralla nii saa hyvät alennukset. Mulla ainaki on tapana se että kone on aina puhdas ja tankattu ennenkuin seuraavan kerran ajoon lähetään. Sisätilat imuroin ja peilit sekä ikkunat sisäpuolelta puhdistetaan kemikaaleilla.
#Kuuukkelijutut
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja Aecel »

XarioN kirjoitti:
Aecel kirjoitti:
Peluri4 kirjoitti:Kestääpähä. :D
Pelottava ajatus uuresta T-Valtrasta Direcktinä iha sellasen paskakerroksen alla. Voi sitä vikakoodien määrää. :?
Aha, no mitäs vikakoodia se kura sun mielestä aiheuttaa?
Jos sieltä yhistää sähköt perseelleen, niinku meillä teki, niin taulussa voi lukea ihan mitä vaan.
Miksei täällä humppa soi?
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

XarioN kirjoitti:
Aecel kirjoitti:
Peluri4 kirjoitti:Kestääpähä. :D
Pelottava ajatus uuresta T-Valtrasta Direcktinä iha sellasen paskakerroksen alla. Voi sitä vikakoodien määrää. :?
Aha, no mitäs vikakoodia se kura sun mielestä aiheuttaa?
Olisiko ihan sen takia, että jos kura tunkeutuu "suojattuihin" liittimiin ja sieltä ottaa jännitehäiriöitä.
#Kuuukkelijutut
XarioN
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3908
Liittynyt: 19.10.2010 11:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja XarioN »

No jos kura sinne menee, niin ei sitte painepesurilla vesi? Ei sillä että mitenkää tykkäisin pitää koneet likasina, mitä puhtaampi sitä parempi, mutta nää jutut menee jo pikkase överiks. :D
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Noh meinasin just sanoa että kyllä se painevesikin on yks perkele siellä liittimissä jos suoraa niihin suihkutetaan.
#Kuuukkelijutut
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja Aecel »

XarioN kirjoitti:No jos kura sinne menee, niin ei sitte painepesurilla vesi? Ei sillä että mitenkää tykkäisin pitää koneet likasina, mitä puhtaampi sitä parempi, mutta nää jutut menee jo pikkase överiks. :D
Luulis veden nyt tulevan sieltä paremmin pois ku kuramössön. Tosin tekee sekin hallaa, mutta luulis, että se enemmän tekee ku ne liittimet o sellasessa paskan, maantiesuolan ja-pölyn ja saven seoksessa. :roll:
Miksei täällä humppa soi?
lassukka
Viestit: 132
Liittynyt: 14.05.2012 19:09
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja lassukka »

Kyllähän sitä omia koneita mielellään puhtaana kattoo muttakun ei pesupaikka ole kovin häävi eikä talvella ole olenkaan tai lämmintä missä koneen kuivattas. Nyt taas vois ännän pestä paineella muttakun ei plus kelien aikaan edes pihassa kestä puhtaana...paineilmalla tai joskus imurilla sisältä. Ja nykykoneissa kannattaa joskus pikkasen miettiä mihin sitä painetta pesurilla antaa vaikka sähköt onkin suojattu, on aina riski
Avatar
sutki
Moderaattori
Viestit: 4716
Liittynyt: 24.09.2012 17:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja sutki »

Tieajossa kun lentää tota kuraa niin tulee yleensä vähintään huuhdottua, kurakelien aikaan pesinkin pesuaineen kanssa vasta loppuviikosta kun joka päivä likaantu niin ei jaksanu muuta kuin huuhtoa :D Nytten kun lentää tota suolavettä niin se tulee pestyä ihan oikeasti pois. Suurin syy on se kun ei jaksaisi katsella kurasista ikkunoista ja peileistä. Ei nyt joka kerta kun likaantuu tule pestyä mutta sillein siistinä tulee pidettyä.
Kuva
-viritys on onnistunut kun tehot laskee alle 10%
-viimeiset OIKEAT ford traktorit on -10sarjaa
Avatar
Mattimies_
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2518
Liittynyt: 16.04.2009 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: Turku
Kielet: Suamee puhun ja vähä enklantii, ruotsia kans vähä, mut en oikee hyvi. :D
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Suomen entinen pääkapunki.

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja Mattimies_ »

Painepesurilla ulkoa ja sisältä. Ja Wurtin liuotinta nii puhtaaks tulee. Isäntä ei niin pesuista välitä ja lähinnä pitää turhana jos pesee tai muutenkaan pitää siistinä, kunhan tekniikka pelaa niin kelpaa. Mutta ite olen juur toista mieltä, aina pitää olla putipuhdas, ainakin sesonkien jälkeen, varsinkin talvella. 6610 pestään 3-4 kertaa vuodessa. Loput romut kerran 5 vuodessa.
Kuva
Ford henkeen ja vereen.
Ford 6610 "82
Ford 6700 "79
Ford 3000 "66
EX Ford 4000 "66
EX Ford County 654 "66
Massey_man
Viestit: 5875
Liittynyt: 04.04.2011 14:36
Tämänhetkinen kaupunki:: Pihlaja
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: 芬兰
Multiplayer tunnuksesi?: En ymmärrä kysymystä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Virolahti

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja Massey_man »

Mattimies_ kirjoitti:Painepesurilla ulkoa ja sisältä. Ja Wurtin liuotinta nii puhtaaks tulee. Isäntä ei niin pesuista välitä ja lähinnä pitää turhana jos pesee tai muutenkaan pitää siistinä, kunhan tekniikka pelaa niin kelpaa. Mutta ite olen juur toista mieltä, aina pitää olla putipuhdas, ainakin sesonkien jälkeen, varsinkin talvella. 6610 pestään 3-4 kertaa vuodessa. Loput romut kerran 5 vuodessa.
Ukko kun pesee nii se vaan vetää sontakolalla pahimmat kokkareet lokareilta ja pelleistä ja sit huuhtelee. :D
Muina kesinä tullu kyl vahailtua raktoreita mut ei tänä kesänä muita kun 35 ja 165, pitää ensvuoteen skarpata. ;)
Kauan sitten muuan mies alkoi ymmärtämään naisia ja repesi nauruun.
#Kiljupönttö
Avatar
urakkamies
Moderaattori
Viestit: 4102
Liittynyt: 25.04.2010 20:51
Kielet: suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Lakeuden laidalla

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja urakkamies »

sutki kirjoitti:Tieajossa kun lentää tota kuraa niin tulee yleensä vähintään huuhdottua, kurakelien aikaan pesinkin pesuaineen kanssa vasta loppuviikosta kun joka päivä likaantu niin ei jaksanu muuta kuin huuhtoa :D Nytten kun lentää tota suolavettä niin se tulee pestyä ihan oikeasti pois. Suurin syy on se kun ei jaksaisi katsella kurasista ikkunoista ja peileistä. Ei nyt joka kerta kun likaantuu tule pestyä mutta sillein siistinä tulee pidettyä.
Suola kyllä ruostuttaa äkkiä, tuli huomattua Setorin lokareista, kun saivat ensimmäisen suolatalven. Oli pohjaasesta tullu ikinä suolaa nähny, mutta ekan talven jälkeen rupes maalit kesimään lokareitten sisältä.
Setorilla voi ajaa, markariiniä voi syyä ja piikaaki voi panna, et ei se sen huonompi ole.
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Koneitten pesu.

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Pestään keväällä ennen toukotöitä ja niiden jälkeen, sitte rehuntekojen jälkeen riippuu ovatko mite paskasia, ja sitte syksyllä syystöitten jälkeen. Ja ollaan koitettu vahata punane 605, jontikka ja massikka kerran vuoteen ,jos ei vahaamaan jouda nii sitte vejetään vahapesuaineella. Mahollisimman vähällä pesulla koitetaan pärjätä ihan taloudellisista syistä ja ei se maalipinta tykkää ,jos sitä kokoaja jotenki rassaa varsinki jos jollaki super liuottimella pessee.. Ja eihän se aika riitä millään viikottain pesemiseen hullujen hommaa. On parempaaki tekemistä ku pelätä ,että maalipinta menee pilalle pölyn/ pienien kuralönttien takia.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
Peluri4
Moderaattori
Viestit: 6405
Liittynyt: 15.04.2009 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
Paikkakunta: Alvajärvi
Viesti:

Re: Koneiden pesu

Viesti Kirjoittaja Peluri4 »

Aikalailla samalla tavalla menee kun maatilallakin. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maatalous & koneet”