Blender pitää olla 2.49b ja Python 2.6.
En nyt rupea selittämään mallinnus prosessia, mutta alhaalla on hyviä linkkejä!
OHJEITA MODEIHIN BLENDERILLÄ
Blenderin sisällä, modi (esim. traktori) kannattaa olla samaa objektia, ja pitää painaa CTRL+A ja 'Apply scale and rotation to object data', niin tulee oikeassa koossaan tuo modi.
Että materiaalit ja textuurit saa oikein, pitää olla modi UV-Unwrapped. (kts. textuurit) Sekä materiaalit laitettuna oikein.
Jos ei ole materiaalia niin modin exporttaus ei onnistu!!!
EXPORTTAUS JA i3D-SÄÄTÖ
Sitten kun alkaa exporttaamaan, niin kannattaa poistaa kaikki turha, jota et tarvitse. (Lamput, Kamerat yms.) Sitten Export-ikkunassa määrität mitä haluat (yleensä vaihdan vai polun Browse-kohdasta) ja paina Export.
Lopuksi on vain enää muokattava notepadilla sitä textuurien polkua oikeaksi, esimerksi vaihtaa "assets/" kohtaan "textures/" Ja siirtää kaikki kuvamateriaali textures -nimiseen kansioon. Tai sitten poistaa kokonaan tiedostosta "assets/" osa kuvien poluista pois, ja laittaa kaikki kuvamateriaali samaan kansioon .i3D-tiedoston kanssa.
Linkkejä:
Mallinus:
Aloittelijoista parhaisiin (suomeksi):
http://opendimension.org/blender/pages/mallinnus.php
Aloittelijoista parhaisiin (eng):
http://www.blender.org/education-help/t ... /modeling/
Kesitasosta parhaisiin (eng):
http://www.blenderguru.com/category/tut ... tutorials/
Materiaalit, Textuurit
Aloittelijasta parhaisiin (suomeksi):
http://opendimension.org/blender/pages/materiaalit.php
http://opendimension.org/blender/pages/tekstuurit.php
Keskitasosta parhaisiin (eng):
http://www.blender.org/education-help/t ... materials/
Keskitason käyttajille (eng):
http://www.blenderguru.com/category/tut ... materials/
http://www.blenderguru.com/category/tut ... texturing/
Toivottavasti on jotain hyötyä! Jos jotain puuttuu niin ilmoittakaa mistä haluatte ohjeita. Niitä sitten tulee!
