Jokirämeen tila
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
- Traktorimies_
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Jokirämeen tila
Terve! Tuli tässä mieleen, että vois itekkin alkaa blogia pitämään, kun täälläkin niitä on suhteellisen vähän. Eli olen Latokulman Tauno ja pidän yhdessä veljeni Matin kanssa tällästä vanhaa perintötilaa pystyssä täällä Jokirämeellä. Vaimo ja pari lasta löytyy kans, Matilla ei enää taida vaimoakaan olla, joskus kyllä oli, mutta tais lähteä jonnekin jossain vaiheessa. Mutta takasin tilan asiohin, eli omaa peltoa on 80 hehtaaria ja vuokralla on siihen päälle vielä parikymmentä hehtaaria lisää. Noin kolmannes taitaa olla heinällä tällä hetkellä. Lehmiä on aika tarkkaan 40 ja navetta on tuollanen uuden aikanen lypsyrobottinavetta, melko kätevä härveli ollu sekin, ei oo paljoa tarvinnu murehtia. Lehmien ohella hoidetaan yhen tutun lampaita, mutta niissä nyt ei paljon hommaa olekaan.
Tilan historiasta sen verran, että talo on rakennettu joskus 1800-luvun lopulla ja pihaa edelleen koristava vanha navetta joskus 1900-luvun alussa. Molemmat on peruskorjattu joitain vuosia sitten ja pitäs kummallakin olla vielä reilusti vuosia edessä. Nykynen navetta taas valmistu 2010, eli noin 7 vuotta sitä on nytten testailtu ja muita rakennuksia onkin sitten värkkäilty millon missäkin välissä. Minulle ja Matille tää tila siirty noin kymmenen vuotta sitten, kun vanhemmat ei jaksanu enää pitää sitä. Konekanta on melko vaihtelevaa, osa on uusia ja osa vähän vähemmän uusia.
Tuossa joku huonohko kuva pihapiiristä. Oli kuvan otto hetkellä vähän kova tuuli ja tuolla puun latvassa ei ollut muutenkaan kauhean helppo keikkua joten ei tullut mitään maailman parasta kuvaa..
Koneina on
Ford 8210, 200hv, 91'
Ford 7610, 100hv, 90'
Ford 7000, 100hv, 72'
Fiat (New Holland) 110-90, 160hv, 98'
Sampo Rosenlew 690 Turbo, 92hv, 89'
8210 ja 7610 on molemmat ollu uudesta saakka tällä tilalla ja ei oo kyllä suunnitelmissa kumpaakaan vaihtaa pois. 7000 tuli 82' vietettyään ensimmäiset kymmenen vuottansa turvesuolla, kymppitonni oli sillä aikaa keretty ajamaan ja mittarissa oli ostohetkellä 500h, nykyään siinä on jotain 16 000.. Tuo nykynen puimuri 690 Turbo tuli 2002 paikkaamaan Sampo 680, joka päätti kyrvähtää edeltävänä syksynä toisiks viimestä peltoa puidessa. Matilla on omat koneensa, Ford 5000 ja Valmet 602 ja niiden lisäksi Sampo 500.
Tässä nyt vielä parista koneesta kuva, kaikista ei ollu tällä hetkellä saatavilla, mutta eiköhän ne sitten päivitysten myötä tule tutuiksi.
Tilan historiasta sen verran, että talo on rakennettu joskus 1800-luvun lopulla ja pihaa edelleen koristava vanha navetta joskus 1900-luvun alussa. Molemmat on peruskorjattu joitain vuosia sitten ja pitäs kummallakin olla vielä reilusti vuosia edessä. Nykynen navetta taas valmistu 2010, eli noin 7 vuotta sitä on nytten testailtu ja muita rakennuksia onkin sitten värkkäilty millon missäkin välissä. Minulle ja Matille tää tila siirty noin kymmenen vuotta sitten, kun vanhemmat ei jaksanu enää pitää sitä. Konekanta on melko vaihtelevaa, osa on uusia ja osa vähän vähemmän uusia.
Tuossa joku huonohko kuva pihapiiristä. Oli kuvan otto hetkellä vähän kova tuuli ja tuolla puun latvassa ei ollut muutenkaan kauhean helppo keikkua joten ei tullut mitään maailman parasta kuvaa..
Koneina on
Ford 8210, 200hv, 91'
Ford 7610, 100hv, 90'
Ford 7000, 100hv, 72'
Fiat (New Holland) 110-90, 160hv, 98'
Sampo Rosenlew 690 Turbo, 92hv, 89'
8210 ja 7610 on molemmat ollu uudesta saakka tällä tilalla ja ei oo kyllä suunnitelmissa kumpaakaan vaihtaa pois. 7000 tuli 82' vietettyään ensimmäiset kymmenen vuottansa turvesuolla, kymppitonni oli sillä aikaa keretty ajamaan ja mittarissa oli ostohetkellä 500h, nykyään siinä on jotain 16 000.. Tuo nykynen puimuri 690 Turbo tuli 2002 paikkaamaan Sampo 680, joka päätti kyrvähtää edeltävänä syksynä toisiks viimestä peltoa puidessa. Matilla on omat koneensa, Ford 5000 ja Valmet 602 ja niiden lisäksi Sampo 500.
Tässä nyt vielä parista koneesta kuva, kaikista ei ollu tällä hetkellä saatavilla, mutta eiköhän ne sitten päivitysten myötä tule tutuiksi.
Viimeksi muokannut Traktorimies_, 26.08.2018 14:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Massikka-poika
- Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Matti
- Erikoisosaamiseni: Karttaobjektit
Re: Jokirämeen tila
Hyvältä näyttää, toivottavasti jatkuu vielä monia päivityksiä.
- seppo191
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Nättiä! Päivityksiä odotellessa
Kiitokset N141H!
Good things come to those who work.
-
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
No on. Seurantaan kyllä mene.
- Traktorimies_
-
- Kielet: Suomi, English & Svenska
Nättiähän tämä on, mut kyl fs13 blogit voittaa.
-
- Kielet: Engalnti ja suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Luukaspoeka
- Korva
- Kielet: Suomi ja huonosti Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Korva
Todella komeaa blogia.
i7 9700K|MSI Z390 Gaming Plus|Gigabyte Geforce RTX2070|16Gb DDR4|Corsair 650W|275Gb SSD+1TB HDD
- Traktorimies_
- Massikka-poika
- Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Matti
- Erikoisosaamiseni: Karttaobjektit
Hyvän näköstä blogia, jatkoa vaan! Komeat tarinatkin jaksat aina kirjoitella.
-
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Hyvän näköstä! Jatka vaan.
Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
Lataa tästä... |
- Traktorimies_
Kiitos ja Massikka-pojalle, että päivityksiä tulee niin kauan kun "Matti" jaksaa käydä tekemässä hommia.
Päivitys 3
Päivitys 3
-
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
On se komiaa. Kuvia ja tarinaaki just sopivasti.
Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
Lataa tästä... |