Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
- Jopo
- Viestit: 875
- Liittynyt: 18.04.2014 07:28
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Jopo
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Paikkakunta: Kuortane
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
i7 4770k@4.5Ghz/1.35v & Scythe Ninja 4|Z97-P|RTX 3060TI|16GB DDR3|M12II-620|240GB SSD|1TB SSHD|Win 10
i5 3570k|Z77 Pro3|GTX 980|8GB DDR3|550W|240GB SSD|500GB HDD|Win 10
-
- Viestit: 2404
- Liittynyt: 11.06.2015 20:18
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Mikäs mahtaa olla ajomatka et kannattaa kaks nippua peräkkäi mättää? Sitä koulussa puhuttii viime talvena yhellä työmaalla ku oli suht pitkä ajomatka et saa olla aika pitkä et se kannattaa mättää kaks nippua perättäi.
Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
Lataa tästä... |
- Jopo
- Viestit: 875
- Liittynyt: 18.04.2014 07:28
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Jopo
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Paikkakunta: Kuortane
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Oli reilu 100 mottia koivua ja 30 mottia haapaa 600-700m ajomatkan pääs ja kivikkosta matka laanille nii kannattaa.
i7 4770k@4.5Ghz/1.35v & Scythe Ninja 4|Z97-P|RTX 3060TI|16GB DDR3|M12II-620|240GB SSD|1TB SSHD|Win 10
i5 3570k|Z77 Pro3|GTX 980|8GB DDR3|550W|240GB SSD|500GB HDD|Win 10
- Valmet 755
- Viestit: 2854
- Liittynyt: 12.01.2012 17:29
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Pirkanmaalla
- Viesti:
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Tämähän riippuu kuskista, eise sen kannattamattomampaa ole niitä puita pistää takimmaiseen nippuun jos ei aiheuta vaikeuksia kuormaamisessa, oli matkaa kilometri tai 20m. Eli jos kuljettaja homman hallitsee niin se on ihan sama laitatko puita etummaiseen vai takimmaiseen nippuun.valmetti 1502 t kirjoitti:Mikäs mahtaa olla ajomatka et kannattaa kaks nippua peräkkäi mättää? Sitä koulussa puhuttii viime talvena yhellä työmaalla ku oli suht pitkä ajomatka et saa olla aika pitkä et se kannattaa mättää kaks nippua perättäi.
Ja itse en ole kahta nippua ajanut käytännössä koskaan, meillä kun ei ole jatkoperiä koneissa kun eivät hitsaukset kestä. Joskus olen ajanut niin että pistää pitkää tavaraa pari metriä irti sermistä niin sen päälle saa pysymään kahteen nippuun tavaraa, mutta yleisesti ottaen se ei ole oikein nopea tapa ajaa.
Kuittikoneesta meni kuulemma perä hallin pihaan, n.3500h oli vasta mittarissa.. Yleensä nuo paukkuu meillä 4000-5000h välein. Varmaan ei sellasta konetta ole ollutkaan mistä ei olisi kertaan tai kahteen vaihdettu perää. Ties kuinkamonta 1210:mppiä ja menipä 1110:istäkin perä samoissa tunneissa.
Syy voi olla tässä:..
Deerellä väittävät aina ettei muilla mene periä, mutta tiedän kyllä muitakin joilla on hajoillu. Tuntuu olevan kulutusosia kun oikein kunnolla ajetaan.Valmet 755 kirjoitti:Parit "kuormanmallia" kuvat töistä huhtikuulta. 1210G VLS-kuormatila, siinä rupee nimittäin telit notkumaan ja kivet murenee telan alla..
1510 ei taloon tule koska siinä on aivan samat telit ja perät, vain enemmän tehoa ja isompi kuormatila. No kaikki arvaa kauanko sellanen kestää jos ei tuo "kesympi" mallikaan kestä.
Mutta kylläpä noilla ajetaankin rahansa eteen, tuntia ei paljoa kerry verrattuna puumäärään.. Ja sama peli riippumatta ajokin väristä, ei kestä keltaset eikä punaset sen paremmin.
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Joo se on nättiä toimintaa työntekijältä ku tiedetään että omalla toiminnalla hajotetaan kalusto mutta naureskellaan vaan päälle
- Valmet 755
- Viestit: 2854
- Liittynyt: 12.01.2012 17:29
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Pirkanmaalla
- Viesti:
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Enkä nyt tietenkään tarkoittanu että isoilla kuormilla väännätetään missään kivikoissa vaan tasamaalla jolloin konetta ei ehdoin tahdoin särjetä. Järjen käyttökin on sallittua, nuossakin kuvissa lyhyttä tukkia viimeiset puut mitä kuviolla oli pitkällä ajomatkalla. Kyllä meillä pidetään koneet erityisen siisteinä ja virheettöminä, vaihtokoneistakin aina kehuvat että siisteimpiä yksilöitä ja eipä ne konerivissäkään yleensä montaa päivää vanhene.
Johtoporraskin on sitämieltä että mieluummin koneella ajetaan kunnolla kun liian vähän. Tulee aikapaljon enemmän tuottoa koneelle tuohon tuntimäärään verraten siihen että ajettaisiin kaikki kuormat vajailla. Lisäksi uusilla koneilla on takuu joka tottakai kattaa osan varaosakuluista.
Työkoneet on tehty tekemään töitä ja kyllä niiden silloin pitäisi sitä kestääkkin normaalia työntekoa, eikä pöristä tyhjäkäyntiä hallin kulmalla.
Johtoporraskin on sitämieltä että mieluummin koneella ajetaan kunnolla kun liian vähän. Tulee aikapaljon enemmän tuottoa koneelle tuohon tuntimäärään verraten siihen että ajettaisiin kaikki kuormat vajailla. Lisäksi uusilla koneilla on takuu joka tottakai kattaa osan varaosakuluista.
Työkoneet on tehty tekemään töitä ja kyllä niiden silloin pitäisi sitä kestääkkin normaalia työntekoa, eikä pöristä tyhjäkäyntiä hallin kulmalla.
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 24.01.2015 10:51
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Juuso
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Pikkuhiljaa päässy moton makuun koulun työmailla. Beaver ja scorppari hyviä vehkeitä kun molemmissa comfortti kahvat. Kuvien laatu on taas puuroutunu matkalla mutta ei sillä niin väliä.
Niin että mites se meni?
''Bensalla pestään pensselit ja diisselillä tehään voimaa''
''Bensalla pestään pensselit ja diisselillä tehään voimaa''
-
- Viestit: 625
- Liittynyt: 18.09.2015 15:42
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Laitila
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Jaahas. Ootte Scorpparinki saanut ajoon. Onks se muute yhä valtaosin aikuispuolel vai onks siirtyny nuorisopuolel. En oo asiast mitään kuullu niin pakko tääl kysyy.
Ja pistetääs yks kuvaki tähä perään
Ja pistetääs yks kuvaki tähä perään
<-Aralle kiitokset!
-
- Viestit: 2404
- Liittynyt: 11.06.2015 20:18
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
No nyt on kyllä sen verran mielenkiintosen näkönen laitos että pakko kysyä että mikäs tuo on?
Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
Lataa tästä... |
-
- Viestit: 625
- Liittynyt: 18.09.2015 15:42
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Valmet
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Laitila
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Lyhyesti sanoen Fixteri. Eli tos on alustakoneena Logman 811FC ja siinä päällä Fixterin paalain. Ja nosturin nokas on Giljotiinikoura, täs tapaukses Nisula.
Toihan siis paalaa kokonaisia puita ja paalit menee energiaks.
Selkeemmän selityksen saattaa saada kun laittaa googleen hakusanaks Fixteri
Toihan siis paalaa kokonaisia puita ja paalit menee energiaks.
Selkeemmän selityksen saattaa saada kun laittaa googleen hakusanaks Fixteri
<-Aralle kiitokset!
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 24.01.2015 10:51
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Juuso
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Aikuispuolen työmailla se edelleen liikkuu, satunnaisesti joku nuorista saattaa päästä sillä ajeleen.Valmetti jätkä kirjoitti:Jaahas. Ootte Scorpparinki saanut ajoon. Onks se muute yhä valtaosin aikuispuolel vai onks siirtyny nuorisopuolel. En oo asiast mitään kuullu niin pakko tääl kysyy.
Niin että mites se meni?
''Bensalla pestään pensselit ja diisselillä tehään voimaa''
''Bensalla pestään pensselit ja diisselillä tehään voimaa''
-
- Viestit: 2404
- Liittynyt: 11.06.2015 20:18
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Juu juu. Niin vähän arvelin että paalain on tuo laite mutta alustana olevaa konetta en oo kyllä koskaan nähny.Valmetti jätkä kirjoitti:Lyhyesti sanoen Fixteri. Eli tos on alustakoneena Logman 811FC ja siinä päällä Fixterin paalain. Ja nosturin nokas on Giljotiinikoura, täs tapaukses Nisula.
Toihan siis paalaa kokonaisia puita ja paalit menee energiaks.
Selkeemmän selityksen saattaa saada kun laittaa googleen hakusanaks Fixteri
Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
Lataa tästä... |
- Valmet 755
- Viestit: 2854
- Liittynyt: 12.01.2012 17:29
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Pirkanmaalla
- Viesti:
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Viikolla ajoin yhden isomman työmaan kunnon jättiläisellä, prototyyppi kuormatraktori jossa omapaino työkunnossa yli 30t ja kantavuus 25t.
Kuormaa taisi mennä heittämällä yli 30 mottia ja pyörät pyöri ihan sama mitä tuli edelle. Sai aika mukavasti automiehille painetta laaniin vaikka maasto oli osittain hankalaa..
Kertakaikkisen miehinen kone, sama kone oli ensimmäistä kertaa parivuotta sitten meillä koeajolla mutta olin sillon moton puikoissa tekemässä tavaraa sille enkä siksi kerennyt kokeilemaan.
Yllättävän pätevä myös pehmeällä tiettyjen ratkasuidensa vuoksi, toki varmaankin siihen asti kun ei vain kertakaikkiaan painonsa puolesta pysy pinnalla.
Kuvia tai parempia tietoja en voi julkaista koska kyseessä prototyyppi..
Kuormaa taisi mennä heittämällä yli 30 mottia ja pyörät pyöri ihan sama mitä tuli edelle. Sai aika mukavasti automiehille painetta laaniin vaikka maasto oli osittain hankalaa..
Kertakaikkisen miehinen kone, sama kone oli ensimmäistä kertaa parivuotta sitten meillä koeajolla mutta olin sillon moton puikoissa tekemässä tavaraa sille enkä siksi kerennyt kokeilemaan.
Yllättävän pätevä myös pehmeällä tiettyjen ratkasuidensa vuoksi, toki varmaankin siihen asti kun ei vain kertakaikkiaan painonsa puolesta pysy pinnalla.
Kuvia tai parempia tietoja en voi julkaista koska kyseessä prototyyppi..
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
-
- Viestit: 2404
- Liittynyt: 11.06.2015 20:18
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Kenenkäs valmistajan kone se on.
Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
Lataa tästä... |
- Farmari97
- Viestit: 930
- Liittynyt: 11.08.2010 00:46
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Miehikkälä
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Onko kukaan muu koskaan aatellu et miten tollanen combi kone toimis ihan ajokoneena? Ei mitään pyörivää kuormatilaa ja tavallisella kouralla. Miten isolle kouralle riittää nosturissa puhti? Olis se sit logmanni tai komatsu. Itellä on tullu tää mieleen lähinnä ku joutuu havuttamaan uria vielä vaikka harvennuksella, ni miten hyvä olis mättää aina kuormatilasta risua tai puuta koneen eteen. Ja tietystkii se vielä tasais koppia kaltevissa paikoissa, toisin ku tän hetkinen ajokki -02vm ~31 500h ajettu wisentti.
Olis kiva päästä kokeilee et miten sellanen toimis. Kun olis niitä kuuluisia miljoonia€.
Olis kiva päästä kokeilee et miten sellanen toimis. Kun olis niitä kuuluisia miljoonia€.
Sanovat että vaatteet miehen tekkee, no sittenhän se on niin että työvaatteet tekkee työmiehen, ja työmiehenvaatteet, no nehän tekkee tietenkin Dimex
http://www.youtube.com/watch?v=PcSjzILR7PQ
- Valmet 755
- Viestit: 2854
- Liittynyt: 12.01.2012 17:29
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Pirkanmaalla
- Viesti:
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
^Eli käytännössä siis John Deeren ajokone hakusessa.
Ohjaamo pyörii, kokoajan iso yhtenäinen lasi näköpiirissä ja esteetön näkyvyys kouralle. Jokasuuntaan vakaava ohjaamo, toisin kuin esim. ponssella pelkästään sivuttain vakaava (active frame).
Noilla myös lappaa eteensä tavaraa, nosturi kääntyy etukulmalle ja runkoa linkuttaessa saa tarvittaessa lisää kääntövaraa. Eikä tarvi tuossa olla niska kierteellä kuten kiinteehyttisissä.
Nopeuttaa myös ajoa kun kopin voi kääntää ajaessa, toisin kuin penkin. Ja mitä noihin combeihin tulee niin lisäähän se tärähtelyä ja ääntä ohjaamossa jos on nosturi samalla kääntökehällä ohjaamon kanssa.
Kaikissa koneissa on omat hyvät puolensa, olen kaikkia päämerkkejä ajanu enemmän tai vähemmän ja mikään niistä ei ole huono. Tuo vihreä nyt vaan on omaan makuun ylivoimainen ergonomiansa vuoksi, kun tuon pyörivän ja vakaavan ohjaamon hallitsee niin ei sitä kyllä pois vaihda mistään hinnasta.
Kalliitahan nuo pyöriväohjaamoiset koneet vaan on, siitä ei pääse mihinkään.. Ei taida paljon alle 150 000e olla myynnissä, eli ei tuota ainakaan isäntälinjan koneeksi moni osta..
Kannattaa silti kysellä koeajoa ja mielellään niin että kerkiää oikeasti tottua koneeseen, ensin alkuunhan nuo karusellit tuntuu yleensä kummallisilta.
Ohjaamo pyörii, kokoajan iso yhtenäinen lasi näköpiirissä ja esteetön näkyvyys kouralle. Jokasuuntaan vakaava ohjaamo, toisin kuin esim. ponssella pelkästään sivuttain vakaava (active frame).
Noilla myös lappaa eteensä tavaraa, nosturi kääntyy etukulmalle ja runkoa linkuttaessa saa tarvittaessa lisää kääntövaraa. Eikä tarvi tuossa olla niska kierteellä kuten kiinteehyttisissä.
Nopeuttaa myös ajoa kun kopin voi kääntää ajaessa, toisin kuin penkin. Ja mitä noihin combeihin tulee niin lisäähän se tärähtelyä ja ääntä ohjaamossa jos on nosturi samalla kääntökehällä ohjaamon kanssa.
Kaikissa koneissa on omat hyvät puolensa, olen kaikkia päämerkkejä ajanu enemmän tai vähemmän ja mikään niistä ei ole huono. Tuo vihreä nyt vaan on omaan makuun ylivoimainen ergonomiansa vuoksi, kun tuon pyörivän ja vakaavan ohjaamon hallitsee niin ei sitä kyllä pois vaihda mistään hinnasta.
Kalliitahan nuo pyöriväohjaamoiset koneet vaan on, siitä ei pääse mihinkään.. Ei taida paljon alle 150 000e olla myynnissä, eli ei tuota ainakaan isäntälinjan koneeksi moni osta..
Kannattaa silti kysellä koeajoa ja mielellään niin että kerkiää oikeasti tottua koneeseen, ensin alkuunhan nuo karusellit tuntuu yleensä kummallisilta.
En tohdi mainostaa asiaa sen enempää, ettei lähde mitään juttuja tuosta jylläämään. Tehdään kehitystyötä useemmankin pajan kanssa eikä olla mitenkään merkkiuskollisia mihinkään suuntaan. Varmasti tulevaisuudessa tulee julkisuuteen sitten kun lanseeraavat.valmetti 1502 t kirjoitti:Kenenkäs valmistajan kone se on.
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
- Farmari97
- Viestit: 930
- Liittynyt: 11.08.2010 00:46
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Miehikkälä
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
En mie tässä mitään jontikkaa pyytäny.. Mättäähän sitä wisentilläkii eteensä ku vähän linkuttaa. Enkä ota kantaa mikä koneista on paras, vaikka melkein on Einari kirja loppuun kuunneltu ja siellähän ne "muailman parraat metsätraktorit on vieremällä tehty.
Mutta yhtälailla taitais puut liikkua jontikallakii, tai jollain muulla. Kopin vieressähän ne puomit on komatsun motoissa, pölkky autoissa ja kaivinkoneissakii. Mut saattaahaan se jossain tilanteissa viiä näkyvyyttä, eli ehkä pitäiskii olla scorpioonin tyylinen ratkasu.
Tää on vaan ollu tällästä ajatuksilla leikittelyä, en oo lähössä johtajalle tällästä ehottamaan saatika sit että ite konetta oisin ostamassa. Tuoreempi kone kelpais kyllä perseen alle, mut on sitä wisentillä vielä pärjänny, välillä hyvin ja välillä huonosti, mut pärjätty on.
Mutta yhtälailla taitais puut liikkua jontikallakii, tai jollain muulla. Kopin vieressähän ne puomit on komatsun motoissa, pölkky autoissa ja kaivinkoneissakii. Mut saattaahaan se jossain tilanteissa viiä näkyvyyttä, eli ehkä pitäiskii olla scorpioonin tyylinen ratkasu.
Tää on vaan ollu tällästä ajatuksilla leikittelyä, en oo lähössä johtajalle tällästä ehottamaan saatika sit että ite konetta oisin ostamassa. Tuoreempi kone kelpais kyllä perseen alle, mut on sitä wisentillä vielä pärjänny, välillä hyvin ja välillä huonosti, mut pärjätty on.
Sanovat että vaatteet miehen tekkee, no sittenhän se on niin että työvaatteet tekkee työmiehen, ja työmiehenvaatteet, no nehän tekkee tietenkin Dimex
http://www.youtube.com/watch?v=PcSjzILR7PQ
- Valmet 755
- Viestit: 2854
- Liittynyt: 12.01.2012 17:29
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Pirkanmaalla
- Viesti:
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Joo meni vähän myyntipuheeksi vaikka ei ollu tarkotus.
Komatsun motoissa ei puomi ole näköhaitaksi kun nostaa nostopuomin täysin pystyyn niin puomi menee pois sivulasin edestä, scorpionissa taas ei tahdo välillä olla näkyvyyttä puiden latvoihin.
Kaikissa siis omat hyvät ja huonot puolensa. Puolestaan punainen moto on ainoa jossa on 360-asteen työsäde, muissa tämä on rajoitetumpi. Ponsselaisella toisaalta on ollut tehokkaimmat sahat motopäissään..
Punaisesta ajokoneesta himoitsen kuormatilaa ja nosturia. Leveä kuormatila ja vahva ja tarkka nosturi kiinnostaa. Cranabin nosturit on aina ollu hyviä. Millään en vain tohdi luopua tuosta pyörivästä kabiinista..
Pitäis kai omalla pajalla naittaa punasen takapää vihreen etupäähän niin vois saada hyvän koneen.?
Komatsun motoissa ei puomi ole näköhaitaksi kun nostaa nostopuomin täysin pystyyn niin puomi menee pois sivulasin edestä, scorpionissa taas ei tahdo välillä olla näkyvyyttä puiden latvoihin.
Kaikissa siis omat hyvät ja huonot puolensa. Puolestaan punainen moto on ainoa jossa on 360-asteen työsäde, muissa tämä on rajoitetumpi. Ponsselaisella toisaalta on ollut tehokkaimmat sahat motopäissään..
Punaisesta ajokoneesta himoitsen kuormatilaa ja nosturia. Leveä kuormatila ja vahva ja tarkka nosturi kiinnostaa. Cranabin nosturit on aina ollu hyviä. Millään en vain tohdi luopua tuosta pyörivästä kabiinista..
Pitäis kai omalla pajalla naittaa punasen takapää vihreen etupäähän niin vois saada hyvän koneen.?
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
- Jopo
- Viestit: 875
- Liittynyt: 18.04.2014 07:28
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Jopo
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Paikkakunta: Kuortane
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
i7 4770k@4.5Ghz/1.35v & Scythe Ninja 4|Z97-P|RTX 3060TI|16GB DDR3|M12II-620|240GB SSD|1TB SSHD|Win 10
i5 3570k|Z77 Pro3|GTX 980|8GB DDR3|550W|240GB SSD|500GB HDD|Win 10
-
- Viestit: 2404
- Liittynyt: 11.06.2015 20:18
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi ja enklanti
- Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Meijän opettaja sanois tuosta kuormasta että älä turhaan kukuta kuormaa. Nopeempi kuulemma ajaa pankon tasalle olevilla kuormilla. En sit tiijä.
Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.
Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
Lataa tästä... |
- quismax
- Viestit: 151
- Liittynyt: 20.02.2011 16:12
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: kaikki
- Multiplayer tunnuksesi?: quismax
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Meidän opettajat ei edes päästäis ajokoneelle enään ajamaan loppu viikkoon jos tommotteella tulee laanille. Kuulemma niin vaarallista ajaa tommosia, vaikka ei mäkiä työmaalla olisikaanvalmetti 1502 t kirjoitti:Meijän opettaja sanois tuosta kuormasta että älä turhaan kukuta kuormaa. Nopeempi kuulemma ajaa pankon tasalle olevilla kuormilla. En sit tiijä.
Mutta tuon kannattavuushan riippuu aivan täysin ajomatkasta, että jos laani on aivan vieressä niin ei silloin kannata, jos laanille saa taas täryyttää sen 10 minuuttia per suunta niin silloin kannattaa jo miettiä että ajais vähä "ylikuormalla"
- Valmet 755
- Viestit: 2854
- Liittynyt: 12.01.2012 17:29
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Pirkanmaalla
- Viesti:
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Komeet kuvat.
Onko työmaita riittänyt konekuskeilla? Meillä hommat pyörii hyvin mutta hieman joutuu valkkaamaan kohteen mukaan ettei mennä ihan jokapaikkaan sotkemaan. Kuulin että joillain on jopa lomautusuhkaakin keleistä johtuen.
Pikku pakkasta kun olisi niin ei tarvisi kuran kanssa sotkea ja tiet kantais paremmin puuautoja.
Kysykää niiltä opettajilta että miten se muka hidastaa ajamista. Kouluissahan opetetaan noudattamaan turvallisuutta ja jotkin yrittäjät ei myöskään suvaitse "ylikuormaa". Sillon ymmärrän jos niitä viimesiä puita joutuu asettelemaan että saa pysymään, mikä toisaalta ei kannata toki. Mutta jos sen "kukun" normaali kuormaamisella nakkaa kyytiin niin eihän se missään nimessä ole huono tapa ja on tuottavampi ajaa niin. Tietysti järki kannattaa pitää ettei nyt millään puhtailla 67-koivutukkikuormilla kivikossa tuota harrasta, että pysyy kone kunnossa.quismax kirjoitti:Meidän opettajat ei edes päästäis ajokoneelle enään ajamaan loppu viikkoon jos tommotteella tulee laanille. Kuulemma niin vaarallista ajaa tommosia, vaikka ei mäkiä työmaalla olisikaanvalmetti 1502 t kirjoitti:Meijän opettaja sanois tuosta kuormasta että älä turhaan kukuta kuormaa. Nopeempi kuulemma ajaa pankon tasalle olevilla kuormilla. En sit tiijä.
Mutta tuon kannattavuushan riippuu aivan täysin ajomatkasta, että jos laani on aivan vieressä niin ei silloin kannata, jos laanille saa taas täryyttää sen 10 minuuttia per suunta niin silloin kannattaa jo miettiä että ajais vähä "ylikuormalla"
Onko työmaita riittänyt konekuskeilla? Meillä hommat pyörii hyvin mutta hieman joutuu valkkaamaan kohteen mukaan ettei mennä ihan jokapaikkaan sotkemaan. Kuulin että joillain on jopa lomautusuhkaakin keleistä johtuen.
Pikku pakkasta kun olisi niin ei tarvisi kuran kanssa sotkea ja tiet kantais paremmin puuautoja.
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
- quismax
- Viestit: 151
- Liittynyt: 20.02.2011 16:12
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: kaikki
- Multiplayer tunnuksesi?: quismax
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Joo sehän se on että kouluissa ei haluta ottaa mitään turhia riskejä tietenkään etteivät vastuuseen joutuisi, jonka takia meillä ei yksikään puu saa ollakkaan sermin yläpuolella kokonaan.
Itse nyt oon jo työharjottelussa muualla niin ei ole niin tarkkaa enää Meillä nyt alkaa työmaat olemaan loppu että ei ole enää kuin yksi työmaa ja sen jälkeen joudutaan maan jäätymistä odottamaan
Itse nyt oon jo työharjottelussa muualla niin ei ole niin tarkkaa enää Meillä nyt alkaa työmaat olemaan loppu että ei ole enää kuin yksi työmaa ja sen jälkeen joudutaan maan jäätymistä odottamaan
- Jopo
- Viestit: 875
- Liittynyt: 18.04.2014 07:28
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Jopo
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Paikkakunta: Kuortane
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Empä mäkää yleensä tuollasilla kuormilla konetta raiskaa. Kuvan oton takiahan laitoon kukkuran.valmetti 1502 t kirjoitti:Meijän opettaja sanois tuosta kuormasta että älä turhaan kukuta kuormaa. Nopeempi kuulemma ajaa pankon tasalle olevilla kuormilla. En sit tiijä.
No ei niitä kannata nysväällä viimesiä pölkkyjä. Heitellä vaa kyyttihiValmet 755 kirjoitti: Kysykää niiltä opettajilta että miten se muka hidastaa ajamista. Kouluissahan opetetaan noudattamaan turvallisuutta ja jotkin yrittäjät ei myöskään suvaitse "ylikuormaa". Sillon ymmärrän jos niitä viimesiä puita joutuu asettelemaan että saa pysymään, mikä toisaalta ei kannata toki. Mutta jos sen "kukun" normaali kuormaamisella nakkaa kyytiin niin eihän se missään nimessä ole huono tapa ja on tuottavampi ajaa niin. Tietysti järki kannattaa pitää ettei nyt millään puhtailla 67-koivutukkikuormilla kivikossa tuota harrasta, että pysyy kone kunnossa.
Ep:llä ainakin on itellä ja kaikilla kavereilla riittäny työmaita. Toki vesisateet on piiskannu teitä ja mettiäki jo. Välillä on pakkastaki nii vähän kestää paremmin tiet.Valmet 755 kirjoitti: Onko työmaita riittänyt konekuskeilla? Meillä hommat pyörii hyvin mutta hieman joutuu valkkaamaan kohteen mukaan ettei mennä ihan jokapaikkaan sotkemaan. Kuulin että joillain on jopa lomautusuhkaakin keleistä johtuen.
Pikku pakkasta kun olisi niin ei tarvisi kuran kanssa sotkea ja tiet kantais paremmin puuautoja.
i7 4770k@4.5Ghz/1.35v & Scythe Ninja 4|Z97-P|RTX 3060TI|16GB DDR3|M12II-620|240GB SSD|1TB SSHD|Win 10
i5 3570k|Z77 Pro3|GTX 980|8GB DDR3|550W|240GB SSD|500GB HDD|Win 10
- Motokuski
- Ylläpitäjä
- Viestit: 4145
- Liittynyt: 04.07.2009 19:06
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Metsäkoneet (yleinen keskustelu)
Mulla on kyllä ainakin ollu kone työllistettynä niin tehokkaasti kun vaan jaksaa istua.Valmet 755 kirjoitti:.
Onko työmaita riittänyt konekuskeilla? Meillä hommat pyörii hyvin mutta hieman joutuu valkkaamaan kohteen mukaan ettei mennä ihan jokapaikkaan sotkemaan. Kuulin että joillain on jopa lomautusuhkaakin keleistä johtuen.
Pikku pakkasta kun olisi niin ei tarvisi kuran kanssa sotkea ja tiet kantais paremmin puuautoja.
Energiapuun tekoa olis taas koko talveks oottamassa kunhan saa mättäiden kääntelyt valmiiks ja kouran kiinni kaivuriin. Ei oikeestaan nämä kelit vielä sitä estä, mutta ei olis pahitteeks pakkanen ja muutamankymmenen sentin lumikerros.