Tietokoneet

Täällä voit keskustella tietokoneista, ohjelmistoista, laitteista, käyttöjärjestelmistä ja muista tietotekniikkaan liittyvistä laitteista.
Avatar
Veke00
Viestit: 2793
Liittynyt: 27.02.2013 16:27
Tämänhetkinen kaupunki:: Pihtipidas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: veke00[FIN]
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pihtipudas
Viesti:

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Veke00 »

Toki jatkuva googlettelu koneiden tienoilta on turhaa jos asiasta ei oikeasti ymmärrä. Kysyy joltain asian tuntevalta mielummin. Kuten näköjään sinulta, jahka jakstat vielä opettaa. Tämäkin on vain mielipide.

Saan varmaan aika halvalla uuden emon. Pointtina on 2 pcie slottia. Tuleeko emossa mukana se silta vai täytyykö se ostaa. Jos löis 2 750ti:tä vierekkäin.
Kuva
My hobbies include dank memes, masturbation and ripping fat vapes.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Carpower kirjoitti:
En jaksa jokaisesta asiasta huomauttaa mitä näin edellisillä sivuilla, mutta selvittäkää perus asioita ennenkun ehdotatte jotain paketteja, varsinkin kun jotku niitä vielä nyökkäilee, että hyviä on, vaikka todellisuudessa täyttä skaa! ;)

Tässä hieman listaa mitä kannattaa miettiä, sekä joitain ohjeita! (en sano, että absoluuttisia totuuksia koska en tiedä mihin tavitset konetta, mutta kauas ei heitä)

-Ensinnäkin, mitä te teette jollain 16Gb muistila ja sitten käyttiksenä 32bittinen?

-Miksi maksaa AMD A-sarjan paskoista prossuista, joissa integroitu näyttis ja sitten ostetaan vielä kylkeen joku huono "peli" näytöohjain jolla ehkä pyörii tetris :roll:

-Jos ette kellota konettanne niin ostakaa suosiolla intelin vermeitä, lähes tulkoon mikä tahansa nykyisistä i5 sarjasta ylöspäin toimii pelissä kuin pelissä.

-Jos budjetti oikeeesti on tiukka, niin miksi ostaa kaikki uutena ja maksaa turhaan? Siihen hintaan mitä maksaa uusi, mallia GTX750 näyttis, niin saa jo käytetyn GTX770 OC:n, itsekkin päivitän kohta 900 sarjalaiseen, kunhan rupee porukka niitä vaihtamaan. Toisekseen jollain 800€ kun kasaa uusista osista kaikkine tykötarpeineen koneen, niin ei kummoista saa, mutta jos laittaa puolet käytettyjä osia, niin voi sanoa jo saavansa pelikoneen. Tämä ihan kokemuksesta, koska ostin aikanaan kaikki osat uutena, maksoin silloin kaikkineen 1400€, sitten huomasin parinviikon päästä että itse asiassahan tämä on jo vanha kone, enkä myydessä saisi kuin reilu puolet omasta kokoonpanosta, mutta nyt olen päivittänyt aina kun halvalla tulee käytettyä vastaan niin tämänhetkinen kokoonpano on tullut maksamaan noin 450€ minulle. (sigussa kokoonpano)

-8Gb muistia riittää LÄHES mihin peliin ja peruskäyttöön tahansa, poislukien esim Far Cry4 jossa muistivuoto ongelma oli jolloin itselläkin parhaimmillaan muistinkäyttö n.10,5 gigaa(toimii kuitenkin normaalisti n.6gigaa) . FS15 pelatessa ja selain yms muuta perus juttuja auki ollessa muistin käyttö jotain 3-4gigaa. Tulevaisuuden varalle ei kannata muistia ostaa jos ei halvalla saa koska DDR4:nen syrjäyttää jo hyvää vauhtia vanhat pois alta.

-AMD prossuista minimi pelikoneeseen on FX-6XXX ylöspäin, mutta on teholtaan lähes identtinen vanhan Phenom II x6 1100T:n kanssa jota saa halvalla käytettynä.

-AMD on lähes poikkeuksetta hitaampi ja korkeampikulutuksinen kuin intel, mutta joissain sovelluksissa ja peleissä myös inteliä nopeampi, mutta nyrkki sääntö on että jos intelillä on 6-ydintä ja 3,0Ghz niin vastaavan tehoinen AMD- täytyy olla 8-ydintä ja 4,0Ghz. Intel on lähes poikkeuksetta "huomattavasti" tehokkampi 1:tä ydintä kuormittaessa, kuten jotkut vanhemmat pelit ja valta osa sovelluksistakaan ei osaa hyödyntää kuin 1-4ydintä, vasta viime aikaisimmat ohjelmat ja pelit osaa hyödyntää esim kaikkia 8:saa ydintä.

-Nykyisin en kasaisi yhtään konetta ilman SSD:tä, sen eron huomaa heti ja varsinkin jos sen laittaa vanhaan koneeseen päivitysmielessä, niin avot!

-Kun rakennatte sen hipokoneen, niin näytöohjainta valittaessa pitäisi ottaa myös huomioon näyttönne resoluutio mikä vaikuttaa lähes yhtäpaljon pelisuorituskykyyn kuin mikä muu tahansa osa. Mitä isompi reso, sitä enemmän muistia ja tehoa kokoonpanolta vaaditaan. Resoluutio on eri kuin näytön koko jos joku sitä ei satu tietämään, mutta esim FullHD 1080P näyttää pelatessa aivan hirveältä pikselimössöltä tavallisessa televisiossa joka on kokoa 27" tai isompi, lisäksi vaste ajat on aivan jäätäviä, ettei niistä pysty nopea tempoisia pelejä pelaamaan. Nykyisin suosittu on 2560x1600 24-27" näyttö. Itselläni käytössä 1920x1080p 24" 144Hz 3D

-No joo, tuli hieman avauduttua ja opetettua, älkää ottako itseenne, en tarkoita tätä kenellekkään henk kohtaisesti vaan ihan yleinen avautuminen, joistain asioista, mutta olisin voinut jatkaa listaa vaikka kymmenen sivua. Mielipiteitä asioihin on yhtäpaljon kuin meitä käyttäjiä! :iso:
-
Useamman näytön kokoonpanossa resoluution kannattaa olla kaikissa sama.
Veke00 kirjoitti:Toki jatkuva googlettelu koneiden tienoilta on turhaa jos asiasta ei oikeasti ymmärrä. Kysyy joltain asian tuntevalta mielummin. Kuten näköjään sinulta, jahka jakstat vielä opettaa. Tämäkin on vain mielipide.

Saan varmaan aika halvalla uuden emon. Pointtina on 2 pcie slottia. Tuleeko emossa mukana se silta vai täytyykö se ostaa. Jos löis 2 750ti:tä vierekkäin.
Ennemmin kannattas ostaa parempi näytönohjain. Nuilla kahdella ei välttämättä pääse pelitehossa 760:pin tasolle ja ongelmien ja ristiriitojen määrä on aika suuri.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Veke00
Viestit: 2793
Liittynyt: 27.02.2013 16:27
Tämänhetkinen kaupunki:: Pihtipidas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: veke00[FIN]
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pihtipudas
Viesti:

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Veke00 »

Nokun se toinen olis ilmanen. Ja saisin yhen elktroniikkaliikkeen konkurssipesästä jonka sedän kaveri osti niin 10€ hyvän käypän emon.
Kuva
My hobbies include dank memes, masturbation and ripping fat vapes.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Mikä emo?
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Veke00
Viestit: 2793
Liittynyt: 27.02.2013 16:27
Tämänhetkinen kaupunki:: Pihtipidas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: veke00[FIN]
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pihtipudas
Viesti:

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Veke00 »

Ezmo kirjoitti:Mikä emo?
En tiedä mikä emo mutta kuulemma tukee kahta semmosta. :D Ainaki sano sen liikkeen entien omistaja.
E: MSI Z97-GD65 GAMING, LGA1150, Intel Z97, DDR3, ATX
Kuva
My hobbies include dank memes, masturbation and ripping fat vapes.
MrSuomi
Viestit: 5171
Liittynyt: 05.07.2011 17:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: MrSuomi

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja MrSuomi »

Kyllä ite maksaisin 10e, vaikka onkin MSI.
Kone: i7 7700k @4.2GHz | ASUS STRIX Z270H-GAMING | ASUS GTX1060 6GB | G.Skill 3200MHz 2x8GB | 250GB SSD +1TB HDD | Fractal Design Define C | Seasonic 520w |
Avatar
Veke00
Viestit: 2793
Liittynyt: 27.02.2013 16:27
Tämänhetkinen kaupunki:: Pihtipidas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: veke00[FIN]
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pihtipudas
Viesti:

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Veke00 »

MrSuomi kirjoitti:Kyllä ite maksaisin 10e, vaikka onkin MSI.
Eli kannattaako ruveta vääntämään paikalleen? Ku kuitennii ihan uus emo joka on konkurssipesästä. Ja tuleeko siinä mukana se silta?
Kuva
My hobbies include dank memes, masturbation and ripping fat vapes.
valtra man
Viestit: 4103
Liittynyt: 02.08.2011 14:53

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja valtra man »

Jos omassa paketissaan avaamaton niin luulis että on SLI-silta.
pestia
Viestit: 141
Liittynyt: 09.05.2014 17:29
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja pestia »

Paljonkohan Konee lämmöt pitäs olla ku pelaa esim BF 4 Niin mulla on lämmöt siin 60-70
Iiro
Viestit: 1692
Liittynyt: 18.08.2010 15:05
Tämänhetkinen kaupunki:: Sikako
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Iiro(fin)
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Iiro »

pestia kirjoitti:Paljonkohan Konee lämmöt pitäs olla ku pelaa esim BF 4 Niin mulla on lämmöt siin 60-70
Se riippuu iha jäähytyksestä, mutta ei nuo lämmöt ole vaaralliset vaikka toki mitä pienemmät lämmöt niin sen parempi.
#Kiljupönttö
Avatar
Veke00
Viestit: 2793
Liittynyt: 27.02.2013 16:27
Tämänhetkinen kaupunki:: Pihtipidas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: veke00[FIN]
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pihtipudas
Viesti:

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Veke00 »

valtra man kirjoitti:Jos omassa paketissaan avaamaton niin luulis että on SLI-silta.
On avaamaton. Myöhemmin tulee huutokaupat.net osoitteeseen myyntiin pienissä erissä konkurssipesä pc-komponentteja ja oheislaitteita. Voin laittaa linkkiä sitten.
Kuva
My hobbies include dank memes, masturbation and ripping fat vapes.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

valtra man kirjoitti:Jos omassa paketissaan avaamaton niin luulis että on SLI-silta.
Sillat tulee näyttisten mukana yleensä.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
valtra man
Viestit: 4103
Liittynyt: 02.08.2011 14:53

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja valtra man »

Ezmo kirjoitti:
valtra man kirjoitti:Jos omassa paketissaan avaamaton niin luulis että on SLI-silta.
Sillat tulee näyttisten mukana yleensä.
Itellä ainakkii tullu aina emon mukana..
E: Ja parilla muullaki kaverilla.. :D
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

Veke00 kirjoitti:
kallek kirjoitti:Kyllä tuo mun mielestä ihan hyvältä näyttää. Tosin tota tahnaa et välttisti tartte koska cuulerin mukana tulee tahnat. :)
Onhan se erillinen piitahna aina parempi, mutta kyllä sillä kuulerinki omalla pärjää.
Itellä ton corsairin tahnat ei ainakaa käävit ollu. :? Ei kumminkaa 10 tuubi mikään kallis oo ku vertaa et meinas mulla prossu leipasta... Yhestä reunasta tahnat aivan paskana... Pitäs muutenki kone imuroida...
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
Avatar
kallek
Viestit: 960
Liittynyt: 27.07.2011 12:19
Kielet: suomi, englanti(heikko), Ruotsi(erit.heikko)
Multiplayer tunnuksesi?: maajussi[fin]
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Satakunta

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja kallek »

Ei noi thermalrightin tahnat ainakaan mitään paskaa pitäis olla mitä äkkiä googlasin. Ainakin jimmsin tuotekuvassa näku 2g tuubi chill factor tahnaa.
Kuva
H61 | Pentium G860 3.0Ghz | 4GB 1333Mhz | GeForce Gt630 1GB
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Kaveri hommas itellensä kait tuollasen ja kait tuo ihan ok kone ois?

Mutta mitä täältä lukenu että ainut huono nois osis on tua XFX virttis, muuten ihan sopiva ja toimiva paketti?

Kuva
Kuva
Avatar
Mr-Wedenoja
Viestit: 3033
Liittynyt: 06.08.2009 17:06
Tämänhetkinen kaupunki:: Kokkola.
Kielet: Sujuvasti Suomi ja Englanti, Osittain Ruotsi, Japani ja Saksa.
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Kalajoki.

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Mr-Wedenoja »

Emo vähintään M5A97 EVO r2.0 versioon. LE ei kestä tuota prossua vakiokelloillakaan.
Ja tuo 450w XFX on kuraelkoilla varustettu eli sekin vaihtoon.
|Maximus VII Hero|4770K@4,3Ghz 1.308v|2x R9 290 DCUII |2x4Gb HyperX Fury|HX850|Arc Midi R2|2x2Tb|120Gb hyperX 3K|Win 8.1 Pro|
|Z87 Gryphon|G3258@4.5Ghz 1.4v|Gainward GTX570@900/2000|2x4Gb Genesis 1600|TX750|350D|1,5Tb|SP 900 128Gb|Win 8.1 Pro|
|Asus X53E Win 10 Pre.|Nexus 5|
141
Viestit: 2470
Liittynyt: 15.10.2013 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: pälkäne
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pälkäne

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja 141 »

Ihan turhaan tuli ostettua saunalahden 4g paska :twisted: Vanha yhteyski taitaa toimia iha hyvin,mut kaapeli on ihan paskana :kippis: Uutta kaapelia ostamaan :) Ja lanit jatkuvat :D
Avatar
rape
Viestit: 746
Liittynyt: 09.01.2014 17:11
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Egelantti, Ruotti
Multiplayer tunnuksesi?: Rasse
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja rape »

Olisiko kenelläkään ehdottaa mitään hyvää pöytäkonetta. Hinta sais olla alle 950€. Ja meilellään itse kasattava.
En tiiä
Avatar
kallek
Viestit: 960
Liittynyt: 27.07.2011 12:19
Kielet: suomi, englanti(heikko), Ruotsi(erit.heikko)
Multiplayer tunnuksesi?: maajussi[fin]
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Satakunta

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja kallek »

Millasen koneen haluut, kuuluuko käyttis hintaan, minkä kokosta koppaa? Tietysti kannattaa selata pari viimestä sivua läpi ja kattella jos löytys sopivan hintasta.
Kuva
H61 | Pentium G860 3.0Ghz | 4GB 1333Mhz | GeForce Gt630 1GB
Avatar
rape
Viestit: 746
Liittynyt: 09.01.2014 17:11
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Egelantti, Ruotti
Multiplayer tunnuksesi?: Rasse
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja rape »

Saishan se siinä olla samassa ja kopan koolla ei mulle väliä ole, kunhan vain jaksaa pyörittää kunnolla pelejä. :D
En tiiä
lanittaja61
Viestit: 121
Liittynyt: 08.02.2014 20:55
Tämänhetkinen kaupunki:: Kaavi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Kaavi

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja lanittaja61 »

Tekeekös tällä mitään peli käytössä ?
http://www.nettimarkkina.com/pelikone-halvalla/1284172
Kuva
David Brown 990 implematic, David Brown 990 selectamatic, Ford 4000, Ford 4600
City^
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4894
Liittynyt: 12.11.2009 11:52
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Karttaobjektit
Paikkakunta: Etelä-karjala

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja City^ »

Ei tee paskaakaa. Smoker
lanittaja61
Viestit: 121
Liittynyt: 08.02.2014 20:55
Tämänhetkinen kaupunki:: Kaavi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Kaavi

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja lanittaja61 »

No kertokaa joku mahdollisimman halpa pelikone saa olla itse kasattava mutta myös käytetty ja kasattu käy.
Kuva
David Brown 990 implematic, David Brown 990 selectamatic, Ford 4000, Ford 4600
petrooo
Viestit: 224
Liittynyt: 22.11.2011 21:43
Tämänhetkinen kaupunki:: oulu
Multiplayer tunnuksesi?: petrooo
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Viesti:

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja petrooo »

Mikkä olis koneeseen hyvät muistit ?. kone siis pelikäytössä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tietotekniikka”