Muutama kysymys hiekasta

Epäselvyyksä & ongelmia pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Wolfheart
Viestit: 260
Liittynyt: 14.02.2010 16:05

Muutama kysymys hiekasta

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Ja kyllä: kulutin vartin kaivelemalla foorumia löytämättä silti riittävän selkeitä vastauksia.

Eli aloin tässä hourailla josko lisäisi hiekkatriggerit tulossa olevalle kartalleni, Syyspohjasta ajattelin ne napata. Kopioin triggerit (kippi ja otto), sekä ilmeisesti script kansion ja siellä olevan sand.lua tiedoston. Lienenkö ymmärtänyt oikein kuvitellessani että modDesc tiedostoon pitää lisätä...

<extraSourceFiles>
<sourceFile filename="scripts/Sand.lua" />
</extraSourceFiles>

...rivit myös? Vaan vaatiiko muuta?

Ai niin ja onks kellään tietoa kuka tuon hiekkamodin takaa löytyy, että sais merkittyä tietoihin oikein? Yritin Googletella, mutta tietenkin turhaan. :roll:
Ls 2011 Fani
Viestit: 1110
Liittynyt: 01.03.2012 22:05
Tämänhetkinen kaupunki:: Orimattila
Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Orimattila

Re: Muutama kysymys hiekasta

Viesti Kirjoittaja Ls 2011 Fani »

Nuo rivit pitäisi riittää. En minä muistaakseni ainakaan ole koskaan muita rivejä lisäillyt. Triggerit kohilleen ja sand.lua piti laittaa vissiinkin siihen ns. päävalikkoon..?
Kuva
Autan mielelläni mappaukseen liittyvissä kysymyksissä.
Käykää tsekkaamassa YT kanava! Crossia ja trialia!
http://www.youtube.com/user/TheJJRacing?feature=mhee

Myös Facebook sivu!
Avatar
huugi kuugi
Viestit: 488
Liittynyt: 26.06.2012 11:09
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: Muutama kysymys hiekasta

Viesti Kirjoittaja huugi kuugi »

Wolfheart kirjoitti:Ja kyllä: kulutin vartin kaivelemalla foorumia löytämättä silti riittävän selkeitä vastauksia.

Eli aloin tässä hourailla josko lisäisi hiekkatriggerit tulossa olevalle kartalleni, Syyspohjasta ajattelin ne napata. Kopioin triggerit (kippi ja otto), sekä ilmeisesti script kansion ja siellä olevan sand.lua tiedoston. Lienenkö ymmärtänyt oikein kuvitellessani että modDesc tiedostoon pitää lisätä...

<extraSourceFiles>
<sourceFile filename="scripts/Sand.lua" />
</extraSourceFiles>

...rivit myös? Vaan vaatiiko muuta?

Ai niin ja onks kellään tietoa kuka tuon hiekkamodin takaa löytyy, että sais merkittyä tietoihin oikein? Yritin Googletella, mutta tietenkin turhaan. :roll:
Tolleen on Syyspohjassa. ;) Laitat vaan sen scripti kansion sinne missä on niitä muitakin kansioita. Sen jälkeen kopioit vaikka Syyspohjan mod descistä sen extra source filesin ja liität oman mappisi mod desciin. Ne muut kannattaa poistaa siitä, jos et niitä käytä
Ls 2011 Fani
Viestit: 1110
Liittynyt: 01.03.2012 22:05
Tämänhetkinen kaupunki:: Orimattila
Multiplayer tunnuksesi?: Ls 2011 Fan
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Orimattila

Re: Muutama kysymys hiekasta

Viesti Kirjoittaja Ls 2011 Fani »

Älä poista. Voihan niitä jotkut pelaajat käyttääkkin, vaikka niitä ei mapissa varsinaisesti olekkaan.
Kuva
Autan mielelläni mappaukseen liittyvissä kysymyksissä.
Käykää tsekkaamassa YT kanava! Crossia ja trialia!
http://www.youtube.com/user/TheJJRacing?feature=mhee

Myös Facebook sivu!
Wolfheart
Viestit: 260
Liittynyt: 14.02.2010 16:05

Re: Muutama kysymys hiekasta

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Mites noi (hiekanotto) triggerit, millä logiikalla ne pitäisi paikoilleen pistää? Parhaani mukaan samalla logiikalla ne asettelin mitä ne Syyspohjassakin ovat... Vai vaatiiko se hiekanotto (pelatessa) jotain muutakin kuin sopivan kauhan kanssa triggerin kohdalle ajoa? Sillä Syyspohjan "muut objektit" kansiosta löytyvää SMTI_Shovel kauhan kanssa olen testaillut, enkä saa siihen hiekkaa millään.
Avatar
huugi kuugi
Viestit: 488
Liittynyt: 26.06.2012 11:09
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: Muutama kysymys hiekasta

Viesti Kirjoittaja huugi kuugi »

Wolfheart kirjoitti:Mites noi (hiekanotto) triggerit, millä logiikalla ne pitäisi paikoilleen pistää? Parhaani mukaan samalla logiikalla ne asettelin mitä ne Syyspohjassakin ovat... Vai vaatiiko se hiekanotto (pelatessa) jotain muutakin kuin sopivan kauhan kanssa triggerin kohdalle ajoa? Sillä Syyspohjan "muut objektit" kansiosta löytyvää SMTI_Shovel kauhan kanssa olen testaillut, enkä saa siihen hiekkaa millään.
Se taitaa olla joku ihan turha vaan (saattanut vahingossa mennä sinne :D ), mutta tuossa linkki kauhaan, johon hiekan pitäisi ainakin tulla http://www.ls-fin.com/foorumi/viewtopic ... 234&t=9894
Jos hiekkakärryllä ajaa tarpeeksi lähelle triggereitä, niin kärrykin täyttyy siitä.
Wolfheart
Viestit: 260
Liittynyt: 14.02.2010 16:05

Re: Muutama kysymys hiekasta

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Kiitoksia... mutta ei vaan toimi. Ei kai sillä ole merkitystä että hiekanottopaikka on beach Sandia, ei gravelia? Mitään muuta selitystä en enää keksi, triggereitäkin olen kylvänyt sinne sen verran että pakko on osua ja niitäkin testaillut vähän kaikinpäin.
Avatar
huugi kuugi
Viestit: 488
Liittynyt: 26.06.2012 11:09
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: Muutama kysymys hiekasta

Viesti Kirjoittaja huugi kuugi »

Wolfheart kirjoitti:Kiitoksia... mutta ei vaan toimi. Ei kai sillä ole merkitystä että hiekanottopaikka on beach Sandia, ei gravelia? Mitään muuta selitystä en enää keksi, triggereitäkin olen kylvänyt sinne sen verran että pakko on osua ja niitäkin testaillut vähän kaikinpäin.
Onko sulla ne rivit mod descissä samalla tavalla, kuin Syyspohjassa? Ne rivit ei saa olla samalla tavalla kuin esim. näin:

Koodi: Valitse kaikki

esim.
esim.
esim.
Wolfheart
Viestit: 260
Liittynyt: 14.02.2010 16:05

Re: Muutama kysymys hiekasta

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Ne onpi noin:

Kuva

Mitenkäs kun innostuin utelemaan aiheesta jo tuolla UK:nkin puolella, niin siellä joku höpisi jotain jostain hud ja fruit.lua tiedostoista... Tai siis mikäs toi hud ylipäätään on? Entäs toi fruit.lua, tartteeks toi hiekka sen ja jos tarttee niin mistäs mä sellasen löydän (ei tosin osunut ainakaan tuolta Syyspohjasta silmiin) ja mihinkäs se sitten lykätään (jos se tarvitaan)?
Avatar
huugi kuugi
Viestit: 488
Liittynyt: 26.06.2012 11:09
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: Muutama kysymys hiekasta

Viesti Kirjoittaja huugi kuugi »

Tuossa nuo extrasourcefiles -jutut o samalla tasolla. Ne ei saisi olla, koska se ei muuten toimi. En nyt tarkkaan muista missä kohtia niiden pitäisi olla, mutta katso vaikka Syyspohjasta. Mulla oli samoja ongelmia aikanaan, kun hiekkamodia lisättiin.
Wolfheart
Viestit: 260
Liittynyt: 14.02.2010 16:05

Re: Muutama kysymys hiekasta

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Ai niin joo silleen eri tasolla, kiitos tästä (että voi ihminen olla tyhmä). Pitääpä testata kunhan joutaa tallilta kotiin. :kippis:
Wolfheart
Viestit: 260
Liittynyt: 14.02.2010 16:05

Re: Muutama kysymys hiekasta

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Ei ollut apua tuostakaan. Itse asiassa otin itseäni niskasta kiinni ja suurta tahdonlujuutta osoittaen suoritin umpitäyden kiintolevyn tyhjennystä sen verran että pääsin testaamaan sitä, toimiiko hiekanotto tällä meikäläisen kokoonpanolla edes sen toimivaksi todetun Syyspohja -kartan kanssa.

Taitaa ollakin kyseessä vähän joku perustavampaa laatua oleva ongelma - en meinaan saanut hiekkaa hiekanottokelpoisilla välineillä hiekanottopaikalta silläkään kartalla. :roll:

Eli mitäs kaikkea tuo hiekkamoodi vaatii jos lähdetään ihan perusteista liikkeelle? Pelihän on mulla ihan perusmallissaan, eli en ole asentanut uusia lajikkeita tai muutakaan sellaista.
Avatar
huugi kuugi
Viestit: 488
Liittynyt: 26.06.2012 11:09
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: Muutama kysymys hiekasta

Viesti Kirjoittaja huugi kuugi »

Koita laittaa niitä muita scriptejä Syyspohjasta ja laita vaikka kuva mapin kansioista missä se scripti on, jos vika onkin siinä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”