Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Hyödyllisiä ohjeita ja oppaita Farming Simulator 2013 peliin.
Alueen säännöt
§1 Alue on tarkoitettu ainoastaan ohjeiden ja oppaiden julkaisuun.
§1.1 Ongelmat & Ratkaisut alueelle pääset tästä.

Kiitos. :D
Avatar
Valmet 755
Viestit: 2854
Liittynyt: 12.01.2012 17:29
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pirkanmaalla
Viesti:

Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Valmet 755 »

Eli ohjeet ovat FS-UK:sta...
--------------------------------------
Note: This is only a drought conversion tutorial for simple mods and may not work for more complex mods. It only shows what I did for one mod and may not work for you as every mod is different.

This is not a mod conversion request topic.

Please refrain from sending PM's/Messages to people asking them to convert mods.

DO NOT convert and upload mods that are not made by you to FS-UK.com or any other mod hosting websites. This is a guide for personal use only or for the original creator/s of the mod.

This tutorial is not fully complete and will be updated as time goes on and people figure out how to convert certain parts of scripts.



1. modDesc.xml

1.A 2011 = <modDesc descVersion="4"> 2013 = <modDesc descVersion="9">

1.B 2011 = <image active="store.png"/> 2013 = <image active="store.png" brand="brand.png"/>
For this simply create a Brand logo .png and put it in with the store.png. I just made them both store.png for the time.

1.C 2011 = N/A 2013 = <dailyUpkeep>95</dailyUpkeep> Just add this in under <price>______</price> and edit the number according to what you see fit for the machine and the terrain it works on.

1.D 2011 = N/A 2013 = <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> Add this line in under <xmlFilename>mod.xml</xmlFilename> and edit the underline brand.

1. E 2011 = N/A 2013 = <machineType>tractors</machineType> Self explanatory really, just add this in under <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> and edit the type.

2. Particel And Shader .xmls

2. A 2011 = <CustomShader version="1" classRequirement=""> 2013 = <CustomShader version="2" classRequirement=""> Change 1 to 2.

3. i3D files

3. A Open up the i3D file in Notepad++ and change <Export program="GIANTS Editor" version="4.1.9"/> to <Export program="GIANTS Editor" version="5.0.1"/>

Log errors that still exist for mod I converted:
Warning (performance): Raw texture format

As I said this is not complete so please feel free to post if you have found something else to help other convert their mods.
Nopia suomenkielinen käännös:

1. Avaa modDesc.xml

2. Etsi modDescistä kohta: <modDesc descVersion="4"> ja korvaa se: <modDesc descVersion="9"> Sijaitsee tiedoston yläosassa.

3. Etsi kohta: <image active="store.png"/> Ja korvaa se: <image active="store.png" brand="brand.png"/>
brand.png on kyseisen merkin logo joka tulee store kuvan alapuolelle, sitä ei ole pakko laittaa eli tämän kohdan voi skipata.

4. Lisää seuraava kohta: <dailyUpkeep>95</dailyUpkeep> seuraavan kohdan alapuolelle: <price>***</price> ja valitse mikä on päivittäinen ylläpito koneelle.

5. Lisää seuraava kohta <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> seuraavan kohdan alapuolelle <xmlFilename>mod.xml</xmlFilename> ja muuta merkki oikeaksi. Merkkiä ei tarvitse muuttaa, peli ei välttämättä toimi, jos merkiksi muttaa esim. Valtra.

6. Lisää seuraava kohta <machineType>tractors</machineType> seuraavan kohdan alapuolelle <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> ja muuta koneen/työkalun kategoria oikeaksi. Tätä ei tarvitse tehdä, esim jos laitat tähän esim Kylvökone, peli ei välttämättä toimi.

2. Pakokaasu(??)tiedostot. Löydät tämän yleensä koneen scripts kansiosta. Tiedoston nimi yleensä on: particleSystemShader.xml

1 Etsi kohta: <CustomShader version="1" classRequirement=""> ja muuta se: <CustomShader version="2" classRequirement=""> Muuta siis 1 -> 2


3. Koneen i3d tiedosto.

1. Avaa koneen i3d tiedosto esim. Muistiolla (Notepad) ja etsi kohta <Export program="GIANTS Editor" version="4.1.9"/> muuta se: <Export program="GIANTS Editor" version="5.0.1"/>

Logi tiedostossa voi esiintyä seuraavakohta, mutta siitä ei tarvitse välittää.
Warning (performance): Raw texture format

Kaikki modit eivät toimi tällä ohjeella mutta useimmat toimivat.

©Wiuwe
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
Avatar
Ruzi
Moderaattori
Viestit: 7984
Liittynyt: 07.04.2011 15:48
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ristijärvi / Ruukki

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Ruzi »

Aika vitu helepolt vaikuttaa.
Kuva
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4056
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Kiitos ohjeista. Voiko mappeja siirtää samalla tavalla? :D
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
XarioN
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3908
Liittynyt: 19.10.2010 11:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja XarioN »

Kannattaa ottaa huomioon, että kun siirrätte näin, niin sitä uutta joustosydeemiä, mikä on vakio koneissa ei ole siinä modissa minkä siirrätte FS13.
Avatar
Ruzi
Moderaattori
Viestit: 7984
Liittynyt: 07.04.2011 15:48
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ristijärvi / Ruukki

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Ruzi »

XarioN kirjoitti:Kannattaa ottaa huomioon, että kun siirrätte näin, niin sitä uutta joustosydeemiä, mikä on vakio koneissa ei ole.
Nii onko vai eikö? ;D
Kuva
Avatar
Oltzu
Moderaattori
Viestit: 741
Liittynyt: 26.02.2011 13:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Siikalatva
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Oltzu
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Oltzu »

Niin, ja sekin että tekstuurit kannattaa muuttaa dds.- muotoon ja max.512 X 512 kokosiksi. Heihei
Kuva
XarioN
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3908
Liittynyt: 19.10.2010 11:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja XarioN »

Pelaruzi kirjoitti:
XarioN kirjoitti:Kannattaa ottaa huomioon, että kun siirrätte näin, niin sitä uutta joustosydeemiä, mikä on vakio koneissa ei ole siinä modissa minkä siirrätte FS13.
Nii onko vai eikö? ;D
Onko nyt parempi? :)
Avatar
Sub
Viestit: 1027
Liittynyt: 19.04.2012 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: ESMAA

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Sub »

<brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> Add this line in under <xmlFilename>mod.xml</xmlFilename> Pitääkö tää lisätä vai onko toi siellä Modcontestissä* :D?
Kuva
Kuva
Mankimies on herrasmies!
Jannuzki
Viestit: 590
Liittynyt: 08.05.2009 19:15
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Jannuzki »

Mä sain kyllä koneen peliin ja ostettua sen mutta sit ku meen sen kyytiin nii se ei liiku mihinkää ja peli jumittaa :O
Kuva
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Ännä »

Jannuzki kirjoitti:Mä sain kyllä koneen peliin ja ostettua sen mutta sit ku meen sen kyytiin nii se ei liiku mihinkää ja peli jumittaa :O
Sama, mutten jaksanu tutkia sen enempää. :D
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Avatar
Wiuwe^
Viestit: 1963
Liittynyt: 27.06.2011 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Turku
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: WiuweFIN
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Wiuwe^ »

Ite ku siirsin 8400 nii siinä ainaki toimi etuakseli, eli keinus. Mut sitte ku on renkaitte jousitukset nii se on iha outo ajaa :D
'Lääkärintodistukses lukee: Turkulainen, muuten terve'
<KuusNelia> Ännän modit on ihan perkeleestä
XarioN
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3908
Liittynyt: 19.10.2010 11:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja XarioN »

Jannuzki kirjoitti:Mä sain kyllä koneen peliin ja ostettua sen mutta sit ku meen sen kyytiin nii se ei liiku mihinkää ja peli jumittaa :O
Mää sain nua Junkkarit jonku ihime ohjeen mukaan peliin, mutta ne on ostettaes maan alla. Ne kyllä tuloo sieltä ku vähä pökkää, mutta kumminki jotai hämärää siinä on.
Jannuzki
Viestit: 590
Liittynyt: 08.05.2009 19:15
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Jannuzki »

Ännä kirjoitti:
Jannuzki kirjoitti:Mä sain kyllä koneen peliin ja ostettua sen mutta sit ku meen sen kyytiin nii se ei liiku mihinkää ja peli jumittaa :O
Sama, mutten jaksanu tutkia sen enempää. :D
Jep, itekki löin hanskat tiskiin saman tien :D
Kuva
98Farminggame
Viestit: 1424
Liittynyt: 19.09.2011 14:50
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja 98Farminggame »

En oikei ymmärrä noita kohtia. Voisko joku selittää selvästi mitä pitää laittaa mihinkä.

1.B 2011 = <image active="store.png"/> 2013 = <image active="store.png" brand="brand.png"/>
For this simply create a Brand logo .png and put it in with the store.png. I just made them both store.png for the time.

1.C 2011 = N/A 2013 = <dailyUpkeep>95</dailyUpkeep> Just add this in under <price>______</price> and edit the number according to what you see fit for the machine and the terrain it works on.

1.D 2011 = N/A 2013 = <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> Add this line in under <xmlFilename>mod.xml</xmlFilename> and edit the underline brand.

1. E 2011 = N/A 2013 = <machineType>tractors</machineType> Self explanatory really, just add this in under <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> and edit the type.

2. Particel And Shader .xmls

2. A 2011 = <CustomShader version="1" classRequirement=""> 2013 = <CustomShader version="2" classRequirement=""> Ch
juhijeejee
Viestit: 960
Liittynyt: 20.06.2011 15:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Hmm...
Multiplayer tunnuksesi?: Juhijeejee
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja juhijeejee »

Mistä se tämmönen löytyy!? :shock:
"Particel And Shader .xmls"
i7-4770k, gtx 780, 16gb ram, 250gb SSD + 3tb HDD
Avatar
Oltzu
Moderaattori
Viestit: 741
Liittynyt: 26.02.2011 13:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Siikalatva
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Oltzu
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Oltzu »

XarioN kirjoitti:
Jannuzki kirjoitti:Mä sain kyllä koneen peliin ja ostettua sen mutta sit ku meen sen kyytiin nii se ei liiku mihinkää ja peli jumittaa :O
Mää sain nua Junkkarit jonku ihime ohjeen mukaan peliin, mutta ne on ostettaes maan alla. Ne kyllä tuloo sieltä ku vähä pökkää, mutta kumminki jotai hämärää siinä on.
[iteskehu] Jaa, ite sain toimimmaa ilma ohjeitaki. Heihei [iteskehu]
Kuva
Avatar
Jeppe
Moderaattori
Viestit: 7437
Liittynyt: 10.10.2010 21:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Vähis
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Jerppuu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laihia

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Jeppe »

juhijeejee kirjoitti:Mistä se tämmönen löytyy!? :shock:
"Particel And Shader .xmls"
Samaa mietin.
Kuva
#vagfin #a4b5 #lisääbassoa #bassheadsoffinland #dd4life
Avatar
Oltzu
Moderaattori
Viestit: 741
Liittynyt: 26.02.2011 13:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Siikalatva
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Oltzu
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Oltzu »

Jeppe kirjoitti:
juhijeejee kirjoitti:Mistä se tämmönen löytyy!? :shock:
"Particel And Shader .xmls"
Samaa mietin.
Se varmaa meinaa, että uusimmassa varminkissa o uuet versiot nuista shadereista ja ne löytyy sieltä mihin on asentanu pelin. Smoker
Kuva
juhijeejee
Viestit: 960
Liittynyt: 20.06.2011 15:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Hmm...
Multiplayer tunnuksesi?: Juhijeejee
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja juhijeejee »

Nyt en kyllä tajunnu yhtään mittee nää ajat takkoo..
i7-4770k, gtx 780, 16gb ram, 250gb SSD + 3tb HDD
Avatar
Oltzu
Moderaattori
Viestit: 741
Liittynyt: 26.02.2011 13:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Siikalatva
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Oltzu
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Oltzu »

No esim. ParticleSystemShader.xml löytyy jos ei oo muuttanu asennuspaikkaa nii:

Koodi: Valitse kaikki

C:/Program Files(86x)/Giants Software/Farming Simulator 2013/data/maps/particleSystems
Ja sitä tarvii esim. kärryn kippaus "pölyissä" jne. Toivottavasti selvensi. :geek:
Kuva
juhijeejee
Viestit: 960
Liittynyt: 20.06.2011 15:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Hmm...
Multiplayer tunnuksesi?: Juhijeejee
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja juhijeejee »

Ai, no tietty eihän tuota sitte löydy trakun tiedostoista, kun jontikkaa yritän convertata?! 8-)
i7-4770k, gtx 780, 16gb ram, 250gb SSD + 3tb HDD
Avatar
Jeppe
Moderaattori
Viestit: 7437
Liittynyt: 10.10.2010 21:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Vähis
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Jerppuu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laihia

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Jeppe »

Mitä pitää laittaa machinetype kohtaan kun kysymyksessä on viljakärry?
Kuva
#vagfin #a4b5 #lisääbassoa #bassheadsoffinland #dd4life
Avatar
Oltzu
Moderaattori
Viestit: 741
Liittynyt: 26.02.2011 13:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Siikalatva
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Oltzu
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Oltzu »

Jeppe kirjoitti:Mitä pitää laittaa machinetype kohtaan kun kysymyksessä on viljakärry?
Tippers. Smoker
Kuva
Avatar
Jeppe
Moderaattori
Viestit: 7437
Liittynyt: 10.10.2010 21:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Vähis
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Jerppuu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laihia

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja Jeppe »

Juu kiitos.
Kuva
#vagfin #a4b5 #lisääbassoa #bassheadsoffinland #dd4life
FiatExpert
Viestit: 112
Liittynyt: 20.01.2011 07:13
Tämänhetkinen kaupunki:: Sonkajärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Fiatexpert
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Jyrkkä

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Viesti Kirjoittaja FiatExpert »

Eikö joku vois laittaa vaikka kuvaa tästä operaatiosta tänne niin kaikki löytäs oikeat jutut ja olis puolet nopeampaa ja helpompaa. ANTEEKS KUN EI JOTKUT OLE ENNEN TÄLLÄISTÄ TEHNEET NIINKUN TE PRO PELAAJAT!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ohjeet ja oppaat”