Sivu 1/8

Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 07:50
Kirjoittaja Valmet 755
Eli ohjeet ovat FS-UK:sta...
--------------------------------------
Note: This is only a drought conversion tutorial for simple mods and may not work for more complex mods. It only shows what I did for one mod and may not work for you as every mod is different.

This is not a mod conversion request topic.

Please refrain from sending PM's/Messages to people asking them to convert mods.

DO NOT convert and upload mods that are not made by you to FS-UK.com or any other mod hosting websites. This is a guide for personal use only or for the original creator/s of the mod.

This tutorial is not fully complete and will be updated as time goes on and people figure out how to convert certain parts of scripts.



1. modDesc.xml

1.A 2011 = <modDesc descVersion="4"> 2013 = <modDesc descVersion="9">

1.B 2011 = <image active="store.png"/> 2013 = <image active="store.png" brand="brand.png"/>
For this simply create a Brand logo .png and put it in with the store.png. I just made them both store.png for the time.

1.C 2011 = N/A 2013 = <dailyUpkeep>95</dailyUpkeep> Just add this in under <price>______</price> and edit the number according to what you see fit for the machine and the terrain it works on.

1.D 2011 = N/A 2013 = <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> Add this line in under <xmlFilename>mod.xml</xmlFilename> and edit the underline brand.

1. E 2011 = N/A 2013 = <machineType>tractors</machineType> Self explanatory really, just add this in under <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> and edit the type.

2. Particel And Shader .xmls

2. A 2011 = <CustomShader version="1" classRequirement=""> 2013 = <CustomShader version="2" classRequirement=""> Change 1 to 2.

3. i3D files

3. A Open up the i3D file in Notepad++ and change <Export program="GIANTS Editor" version="4.1.9"/> to <Export program="GIANTS Editor" version="5.0.1"/>

Log errors that still exist for mod I converted:
Warning (performance): Raw texture format

As I said this is not complete so please feel free to post if you have found something else to help other convert their mods.
Nopia suomenkielinen käännös:

1. Avaa modDesc.xml

2. Etsi modDescistä kohta: <modDesc descVersion="4"> ja korvaa se: <modDesc descVersion="9"> Sijaitsee tiedoston yläosassa.

3. Etsi kohta: <image active="store.png"/> Ja korvaa se: <image active="store.png" brand="brand.png"/>
brand.png on kyseisen merkin logo joka tulee store kuvan alapuolelle, sitä ei ole pakko laittaa eli tämän kohdan voi skipata.

4. Lisää seuraava kohta: <dailyUpkeep>95</dailyUpkeep> seuraavan kohdan alapuolelle: <price>***</price> ja valitse mikä on päivittäinen ylläpito koneelle.

5. Lisää seuraava kohta <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> seuraavan kohdan alapuolelle <xmlFilename>mod.xml</xmlFilename> ja muuta merkki oikeaksi. Merkkiä ei tarvitse muuttaa, peli ei välttämättä toimi, jos merkiksi muttaa esim. Valtra.

6. Lisää seuraava kohta <machineType>tractors</machineType> seuraavan kohdan alapuolelle <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> ja muuta koneen/työkalun kategoria oikeaksi. Tätä ei tarvitse tehdä, esim jos laitat tähän esim Kylvökone, peli ei välttämättä toimi.

2. Pakokaasu(??)tiedostot. Löydät tämän yleensä koneen scripts kansiosta. Tiedoston nimi yleensä on: particleSystemShader.xml

1 Etsi kohta: <CustomShader version="1" classRequirement=""> ja muuta se: <CustomShader version="2" classRequirement=""> Muuta siis 1 -> 2


3. Koneen i3d tiedosto.

1. Avaa koneen i3d tiedosto esim. Muistiolla (Notepad) ja etsi kohta <Export program="GIANTS Editor" version="4.1.9"/> muuta se: <Export program="GIANTS Editor" version="5.0.1"/>

Logi tiedostossa voi esiintyä seuraavakohta, mutta siitä ei tarvitse välittää.
Warning (performance): Raw texture format

Kaikki modit eivät toimi tällä ohjeella mutta useimmat toimivat.

©Wiuwe

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 09:35
Kirjoittaja Ruzi
Aika vitu helepolt vaikuttaa.

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 10:05
Kirjoittaja Traktorimies_
Kiitos ohjeista. Voiko mappeja siirtää samalla tavalla? :D

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 12:27
Kirjoittaja XarioN
Kannattaa ottaa huomioon, että kun siirrätte näin, niin sitä uutta joustosydeemiä, mikä on vakio koneissa ei ole siinä modissa minkä siirrätte FS13.

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 12:29
Kirjoittaja Ruzi
XarioN kirjoitti:Kannattaa ottaa huomioon, että kun siirrätte näin, niin sitä uutta joustosydeemiä, mikä on vakio koneissa ei ole.
Nii onko vai eikö? ;D

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 12:29
Kirjoittaja Oltzu
Niin, ja sekin että tekstuurit kannattaa muuttaa dds.- muotoon ja max.512 X 512 kokosiksi. Heihei

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 12:31
Kirjoittaja XarioN
Pelaruzi kirjoitti:
XarioN kirjoitti:Kannattaa ottaa huomioon, että kun siirrätte näin, niin sitä uutta joustosydeemiä, mikä on vakio koneissa ei ole siinä modissa minkä siirrätte FS13.
Nii onko vai eikö? ;D
Onko nyt parempi? :)

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 12:32
Kirjoittaja Sub
<brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> Add this line in under <xmlFilename>mod.xml</xmlFilename> Pitääkö tää lisätä vai onko toi siellä Modcontestissä* :D?

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 12:34
Kirjoittaja Jannuzki
Mä sain kyllä koneen peliin ja ostettua sen mutta sit ku meen sen kyytiin nii se ei liiku mihinkää ja peli jumittaa :O

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 12:34
Kirjoittaja Ännä
Jannuzki kirjoitti:Mä sain kyllä koneen peliin ja ostettua sen mutta sit ku meen sen kyytiin nii se ei liiku mihinkää ja peli jumittaa :O
Sama, mutten jaksanu tutkia sen enempää. :D

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 12:35
Kirjoittaja Wiuwe^
Ite ku siirsin 8400 nii siinä ainaki toimi etuakseli, eli keinus. Mut sitte ku on renkaitte jousitukset nii se on iha outo ajaa :D

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 12:36
Kirjoittaja XarioN
Jannuzki kirjoitti:Mä sain kyllä koneen peliin ja ostettua sen mutta sit ku meen sen kyytiin nii se ei liiku mihinkää ja peli jumittaa :O
Mää sain nua Junkkarit jonku ihime ohjeen mukaan peliin, mutta ne on ostettaes maan alla. Ne kyllä tuloo sieltä ku vähä pökkää, mutta kumminki jotai hämärää siinä on.

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 12:36
Kirjoittaja Jannuzki
Ännä kirjoitti:
Jannuzki kirjoitti:Mä sain kyllä koneen peliin ja ostettua sen mutta sit ku meen sen kyytiin nii se ei liiku mihinkää ja peli jumittaa :O
Sama, mutten jaksanu tutkia sen enempää. :D
Jep, itekki löin hanskat tiskiin saman tien :D

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 12:41
Kirjoittaja 98Farminggame
En oikei ymmärrä noita kohtia. Voisko joku selittää selvästi mitä pitää laittaa mihinkä.

1.B 2011 = <image active="store.png"/> 2013 = <image active="store.png" brand="brand.png"/>
For this simply create a Brand logo .png and put it in with the store.png. I just made them both store.png for the time.

1.C 2011 = N/A 2013 = <dailyUpkeep>95</dailyUpkeep> Just add this in under <price>______</price> and edit the number according to what you see fit for the machine and the terrain it works on.

1.D 2011 = N/A 2013 = <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> Add this line in under <xmlFilename>mod.xml</xmlFilename> and edit the underline brand.

1. E 2011 = N/A 2013 = <machineType>tractors</machineType> Self explanatory really, just add this in under <brand>$l10n_shopItemBrand_deutz</brand> and edit the type.

2. Particel And Shader .xmls

2. A 2011 = <CustomShader version="1" classRequirement=""> 2013 = <CustomShader version="2" classRequirement=""> Ch

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 15:59
Kirjoittaja juhijeejee
Mistä se tämmönen löytyy!? :shock:
"Particel And Shader .xmls"

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 17:12
Kirjoittaja Oltzu
XarioN kirjoitti:
Jannuzki kirjoitti:Mä sain kyllä koneen peliin ja ostettua sen mutta sit ku meen sen kyytiin nii se ei liiku mihinkää ja peli jumittaa :O
Mää sain nua Junkkarit jonku ihime ohjeen mukaan peliin, mutta ne on ostettaes maan alla. Ne kyllä tuloo sieltä ku vähä pökkää, mutta kumminki jotai hämärää siinä on.
[iteskehu] Jaa, ite sain toimimmaa ilma ohjeitaki. Heihei [iteskehu]

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 17:14
Kirjoittaja Jeppe
juhijeejee kirjoitti:Mistä se tämmönen löytyy!? :shock:
"Particel And Shader .xmls"
Samaa mietin.

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 17:18
Kirjoittaja Oltzu
Jeppe kirjoitti:
juhijeejee kirjoitti:Mistä se tämmönen löytyy!? :shock:
"Particel And Shader .xmls"
Samaa mietin.
Se varmaa meinaa, että uusimmassa varminkissa o uuet versiot nuista shadereista ja ne löytyy sieltä mihin on asentanu pelin. Smoker

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 17:19
Kirjoittaja juhijeejee
Nyt en kyllä tajunnu yhtään mittee nää ajat takkoo..

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 17:25
Kirjoittaja Oltzu
No esim. ParticleSystemShader.xml löytyy jos ei oo muuttanu asennuspaikkaa nii:

Koodi: Valitse kaikki

C:/Program Files(86x)/Giants Software/Farming Simulator 2013/data/maps/particleSystems
Ja sitä tarvii esim. kärryn kippaus "pölyissä" jne. Toivottavasti selvensi. :geek:

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 18:48
Kirjoittaja juhijeejee
Ai, no tietty eihän tuota sitte löydy trakun tiedostoista, kun jontikkaa yritän convertata?! 8-)

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 19:56
Kirjoittaja Jeppe
Mitä pitää laittaa machinetype kohtaan kun kysymyksessä on viljakärry?

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 19:56
Kirjoittaja Oltzu
Jeppe kirjoitti:Mitä pitää laittaa machinetype kohtaan kun kysymyksessä on viljakärry?
Tippers. Smoker

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 19:56
Kirjoittaja Jeppe
Juu kiitos.

Re: Kuinka konvertataan modeja LS11-LS13

Lähetetty: 28.10.2012 20:02
Kirjoittaja FiatExpert
Eikö joku vois laittaa vaikka kuvaa tästä operaatiosta tänne niin kaikki löytäs oikeat jutut ja olis puolet nopeampaa ja helpompaa. ANTEEKS KUN EI JOTKUT OLE ENNEN TÄLLÄISTÄ TEHNEET NIINKUN TE PRO PELAAJAT!