Sirkan Tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Kuva
Hei! Olen Ville Sirkka Sastamalasta, tarkalleen ottaen Mouhijärveltä, Uotsolasta. Pidän karvan päälle 300ha tilaa yhdessä vaimoni Emmi Sirkan kanssa. Lapsia meillä ei ole mutta eiköhän niitäkin tule aikanaan tilan jatkajiksi. Sukupolven vaihdos tapahtui vuonna 2006, jonka ohessa aloimme suunnittelemaan laajennusta parsinavettaamme. Uusi osa parsinavetasta valmistui ja tuli käyttöönottoon vuonna 2008. Tilalla rehut pyritään tekemään aumaan ja loput sitten paaliin, pelloista osa on myös viljalla joten kaikki viljapellot pyritään tekemään pehkupaaleiksi jotta kaikki pehkupaalit voidaan ampua navettaan kuivikkeeksi. Tilan hehtaari määrästä tarkemmin, peltoa on 153ha ja metsää 160ha. Tilan suurena tuottavana sivutyönä harrastamme urakointia muille omiemme töitten ohella. Urakoimiseen kuuluu mm. Hakettaminen, lietteen / kuivapaskan ajo, säilörehutyöt, puintityöt ja kaikennäköiset muut peltotyöt. Tilan työjaosta sen verran vielä että navettatyöt suurimmaksi osaksi tekee vaimo / lomittaja ja myös minä autan sen verran mitä omieni töitteni ohella kerkiän. Tilan konekanta on aikas uudehkoa joten velatkin ovat kovat ja töitä on tehtävä sen minkä ehtii ja pystyy, eli mahdollisimman paljon urakointia muille. Tilan koneistuksen näette päivitysten myötä ja tilan työt, päivitys luvassa jossain vaiheessa tänään.
Kuva
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Tarinaa riittää, aion ruveta seuraamaan!
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Nepa
Viestit: 699
Liittynyt: 28.06.2012 14:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Nepa
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Nepa »

Hyvä aloitus.
Viimeksi muokannut Nepa, 15.10.2014 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva <- Fontista kiitos Zetor 6211:lle.
Avatar
Haasa90
Viestit: 1288
Liittynyt: 20.04.2011 18:23
Tämänhetkinen kaupunki:: Pori
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Haasa90 »

Vaikuttaa lupaavalta, jäämme mielenkiinnosta odottamaan päivityksiä :D
Kuva
Luotettavaa modi testausta jo vuodesta 09
[Intel(R) Core(TM) i5-9600K CPU @ 3.70GHz] [MSI GeForce RTX 3070] [ASUS Maximus V Gene S1155] [Corsair TX 650M] [Samsung 1TB 840 Evo SSD] [Kingston 2x8GB 1600MHz Ram] [Win10]
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Noniin terveppä mieheen sekä naiseen! Se olisi vuorossa blogin eka päivitys täältä Sirkan Tilalta. Siinä aamupäivästä navettahommien ja pikaisen kauppareissun jälkeen valjastin tilamme uutukaisen perään, eli ulkomailta tuotetun 933 Fendtin perään Amazonen lautasmuokkarin.
Kuva

Kuva
Onnistuneesti sitten sain muokkarin perään ja sen jälkeen peruuttelin yhdistelmän vastapäiseen konehalliin, tarkoituksena oli katsella suurimmat silmään ottavat viat muokkarista, esim. lautasten kunto ja sylinterien kunto jne.. mutta vähän liian pikku tarkaksihan sekin tarkastus meni ja vaihdoin kokonaan uudet lautaset etummaiseen varviin. oikean puolen nostosylinteri vuoti vähän öljyä niin vaihdoin siihenkin sitten uuden stefan ja öljyn vuoto lakkasi.
Kuva
Muutama tuntisen tarkastuksen jälkeen pääsin jo jopa pellolle saakka ja aloittamaan muokkaroimista. Hyvin Fendtti kiskoo eikä tunnu ahistavankaan pahemmin. :D
Kuva
Hienosti kaikki oli toiminut Fendtissä kuten myös muokkarissakin tohon mennessä, mutta vähän takarivin lautasten kunto arvelutti, vaikka näyttivätkin päältäpäin hyviltä..
Kuva
Kusi rupesi tuntumaan tuossa vaiheessa jo aikalailla päänupissa niin oli pakko poiketa pellon reunassa, samalla koppasin pari kiveä pellolta pois, ettei vaan isompaa vahinkoa aiheuttanut muokkariin.
Kuva
Sitten se paha aavistus toteutui, mitä pelkäsinkin takimmaisten lautasten suhteen.. Lautasten akseli oli lyönyt itsensä lukkoon ja kopista huomasin että muokkari tuli perässä vain latana. Menin katsomaan sitten tarkemmin vierestä ja selvisi että akselista oli laakeri haljennu ja sen takia lyönyt koko akselin lukkoon. Ilmeisesti liian vähän öljyä ollut laakerilla.
Kuva
Pellolla pistin sitten muokkarin pakettiin ja painoin kotiin pajalle, onnesta pajan varastosta löytyi sopiva laakeri. Laakerin laitoin kiinni ja öljyä perään sen verta että luulisi tämän toukotöitten ajan riittävän. Samalla rasvasin kaikki rasvanipat kertaalleen läpi varmuuden vuoksi.
Kuva
Viimeset vedot kävin vetämässä mitä jäi muokkarin rikkoontuessa..
Kuva
Vaimokin soitteli sitten sopivasti kahveelle kotio kun olin juuri saanut ekan pellon muokkaroitua. Tyylillä ajoin Fendtin pihaan, ei vaimo tainnut piitata siitä oikein mutta väliäkös sillä.. Fendttihän on pihojen kaunein kukkanen, niin koristi sopivasti pihaa vaimon istuttamien kukkasten joukosta. ;)

Mutta jooh, tässä oli tälläsiä turinoita tältä päivää täältä Sirkan Tilalta, ja lisää on luvassa.
Kuva
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Nättiä on, ja toivottavasti nättiä on myös luvassa.
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Kasitonni kirjoitti:Nättiä on, ja toivottavasti nättiä on myös luvassa.
Kiitos, kiitos!

Positiiviset kommentit saa aina paremmalle tuulelle ja intoa blogin jatkamiseen. ;)
Kuva
Avatar
Vapo_
Viestit: 2659
Liittynyt: 23.06.2013 21:59
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja erittäin vähän ruotsia
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Veeteeässä

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Vapo_ »

Uhh! On ihanaa lukemista ja kattomista!
Kuva
Make LS-FIN.COM great again!
https://www.facebook.com/VapoModding/
superpottu
Viestit: 1426
Liittynyt: 12.03.2014 16:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja superpottu »

Hienoa blogia!
Ja melkein sama yhdistelmä kun paikallisella urakoitsialla paitsi traktori on fendt 936
Nepa
Viestit: 699
Liittynyt: 28.06.2012 14:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Nepa
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Nepa »

On kyllä todella hyvää blokia.
Kuva <- Fontista kiitos Zetor 6211:lle.
nikitin
Viestit: 55
Liittynyt: 04.12.2013 16:44
Tämänhetkinen kaupunki:: parkano
Kielet: suomi englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Valmetti_kuski
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: parkano

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja nikitin »

Uutta päivitystä odotellessa :D
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Jooh, kiitoksia vain kaikille kommenttia antaville! Taas olisi luvassa Sirkan Tilan toinen päivitys tilan touhuista. Luvassa samaa mitä viimeksikin eli muokkarointia ja kyntöihin jatkamisen valmistelua.
Kuva
Emännän hyvän ja vähän venyneen kahveetauon jälkeen on hyvä taas jatkaa muokkarointia ja niimpä lähdin ajamaan kohti uutta peltolohkoa. Kuva on napattu GoPro Hero 3 Black Editionilla, kun tuli tuossa viimekesänä semmonen heräteostos tehtyä kun halvalla sai ulkomailta. :D
Kuva
Pellolle päästyäni pistin muokkarin peltovalmiuteen ja annoin Fendtille kenkää..
Kuva
Siinä taas GoProlla otettu kuva.. Ja kuten kuvasta näkyy olin päistettä ajamassa tuossa kohtaa.
Kuva
Toisen kierroksen alussa huomasin että on saran päässä vähän märkä kohta kun noin sukelsi, siinä samassa olikin hyvä vaihtaa GoPron paikkaa. Helpostihan tuo Fendtti tollasesta kohdasta irtosi, ei edes lukkoja tarvinnut laittaa.
Kuva
Uutta kuvakulmaa GoProlle, vieläku tuon GoPron kuvan saisi yhdistettyä tohon Fendtin 7" näytölle jotenkin, niin ei tarvisi vilkuilla niin paljoa taakse..
Kuva
Toimiston sisäpuoleltakin vähän otin kuvaa. Hyvät on ollu säädötkin valteissa tänä vuonna, kun peltoa katsoo eikä yhtään oljen pätkää näy pinnalla, viilutkin näyttäisi melko kohtalaista olevan.
Kuva
Toisen peltolohkon viimenen veto ja sitten muokkari pakettiin ja matka jatkuu tien toiselle puolelle kolmannelle lohkolle.
Kuva
Kolmannella peltolohkolla, tilakin kukuilee taustalla.
Kuva
Toista kierrosta jo, ei tälläsiä pikku lohkoja kauaa vetele tälläsellä yhdistelmällä kun vauhti on sen 10 - 16 km/h välillä koko ajan.
Kuva
Sastamalan kaunista peltoalaa, peltokin jo pian muokkaroitu. Ei paljoa kuvia kerkiä ottamaan kun työtahti pitää olla kova ja paljoa seisokkitunteja ei parane koneella olla, muuten käy lompakon päälle.. vaikka käy se nytkin jo mutta ei enempää kärsisi käydä.
Kuva
Kolmas lohko valmiina, sitten matka kohti kotia ja vetämään pienet välikuolemat.
Kuva
Ehtoolla sitten olikin jo pimeys kerennyt valtaamaan maailman ja minä menin valjastamaan huomisia kyntöjä varten Casen perään vältit.
Kuva
Tankataan nyt vielä huomista varten niin ei tarvitse suotta kesken kyntöjen sitten tulla tankille. Tosiaan kiirettä pitää kun Marraskuun 15. päivään asti on aikaa ajaa lietteet maahan ja kyntää ympäri, joten kiirettä pitää ja soijaa pukkaa. Latasin nyt kuvat tollaseen kokoon ihan sitä varten, että kysyn onko ton kokoset kuvat paremmat mitä aikasemmassa päivityksessä vai tämän kokoiset mitä nyt? :)
Kuva
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Veri nais akain. ;)
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Kasitonni kirjoitti:Veri nais akain. ;)
Kiitos, kiitos! :P
Kuva
Avatar
rape
Viestit: 746
Liittynyt: 09.01.2014 17:11
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Egelantti, Ruotti
Multiplayer tunnuksesi?: Rasse
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja rape »

Hieno bloki tämäkin. ;)
En tiiä
Avatar
vilje Liä
Viestit: 353
Liittynyt: 23.10.2013 13:28
Tämänhetkinen kaupunki:: ????
Kielet: suomi ruotsi englanti viro
Multiplayer tunnuksesi?: neli veto
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: siellä missä viljellään tosissaan!
Viesti:

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja vilje Liä »

rape kirjoitti:Hieno bloki tämäkin. ;)
Yhdyn! :mrgreen:
linkki kanavaan-) https://www.youtube.com/channel/UCNoGSM ... EB6_eDwysw
Kuva
MASSEY FERGUSON=enemmän kuin hyvä
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

Nättiä blogia!
Kuva
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Iso kiitos taas jokaiselle! :)

Mutta sanokaapas että kummat kuvat ovat paremmat päivityksissä, ton kokoset mitä ekassa päivityksessä vai ton kokoset mitä toisessa? ;)
Kuva
Haketin
Viestit: 11
Liittynyt: 15.10.2014 18:54
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Suomi

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Haketin »

Sen kokoiset mitä ekassa päivityksessä.
Kuva
Avatar
sliksi_
Viestit: 545
Liittynyt: 21.09.2012 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Uusikaupunki/Pyhämaa

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

Itse sanoisin että noi toisen päivityksen.
Kuva
Avatar
Valtra Driver
Viestit: 143
Liittynyt: 04.05.2014 12:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Etelä-Karjala
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Valtra Driver »

Ihan paras päivitys! On nimittäin aidon kuulosta. Jatkoa!!! :kippis: :yhteistyö:
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Hoplaa! Kiitoksia kaikille kommaajille taas! Mutta asiasta kolmioleipään, elikkäs aamusta klo 6 jäljestä kahveekupin äärellä päätin että ajetaan tuohon Peltopäivien jäljiltä muokattuun peltoon lietettä. Naapuristakin tuli jo raktori pumpun eteen, kun en itse ole pystynyt investoimaan kolmanteen raktoriin, koska ei vain perse kestä ottaa enempää velkaa..
Kuva
Heti oven avatessa näkyi pihan kaunein kukkanen olevan pumpun edessä, eli naapurin 8950. On kuulemma piristetty hieman ja rahalla laitellu vähä normaalia enemmän. Tuota jo ennemmin Fendtin ostoa katselin että voisi ostaa, mutta hinta on karu tunteihin nähden..
Kuva
Itse sitten hain Fendtin ja valjastin lietekärryn sen perään. Kuten kuvasta näkyy, Saksalaista laatua sekin.
Kuva
Aamupöpöröissä en tajunnut ottaa kuvaa kärryn täytöstä, no mutta tuossa kuva ekan kierroksen levityksen alkajaisiksi. Suojavyöhykettäkään ei tarvitse tälle pellolle pistää kun ei ojat johda vesistöihin.
Kuva
Kärrykin tyhjeni ja alotin taas uutta kierrosta. Siinä näkyykin kuinka 8950 vääntää pumpun edessä pyttyyn tavaraa.
Kuva
Pellolla taas heittämässä ekaan kierrokseen tavaraa, eipä siinä kauaa mene kun kärry on täysi. Päälle 3 min kun viimekeväänä otettiin aikaa. Mutta kuvaa kommentoiden vanhan isäukon sanoin "paska lentää ja paniot soi" .
Kuva
Ajatuksissani olin GoPronkin ottanut mukaan, mutta akkua ei ollut jäljellä kuin yhden kuvan oton verran, mutta kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, eli pumpun alle taas menossa.
Kuva
Siinä kuvien oton välillä sattui ja tapahtui.. Pari kuormaa vein ilman kuvien ottoo ja ekalla kuormalla olin ajanut vähän liikaa ohitse pumpun alta, niin roiski enemmän kärryn päälle kuin kärryyn.. Noh, toisella pumppu reissulla lähdin sitten ajamaan pytyn täyttökansi auki, ja eiköhän ekan töyssyn tullessa pytystä lentänyt tavaraa enemmän kuin laki sallii.. Kyllä sen töyssyn kohdalla tiessäkin näki että tavaraa oli lentänyt, puhumattakaan kärrystä..
Kuva
8950 vääntää auringon nousuun. 8-) Asialliset tarratkin on naapuri pistänyt sivuikkunoihin.
Kuva
Erittäin mukavia kohtia ajaa nämä ladon vierustat pelloilla.. Näemmä pieni haukikin jäänyt puinneilta peltoon..
Kuva
Tilan lävitse ajoa pellolle otin samalla kuvan minkä jätin kyntövalmiuteen eilis ehtoona.
Kuva
Kerkesin taas pari kuormaa ajamaan ilman kuvien ottoa ja poikkesin pumpun alle mennessä pellon reunaan tyhjentämään tuon oman pikku kärryni jalkovälistä. Kuten kuvasta näkyy ilmakin kerennyt selkiämään. Hieno pouta sää tulossa tällekkin päivää! Koppiin mennessä tuli karvanpäälle klo 8 aikaan soitto naapurikunnasta että lähdenkö urakoimaan muokkarin kanssa sinne, no minäpä sanoin että oon tunnin sisään sielä.
Kuva
Kärryn jätin perästä hallin eteen ja perään otin muokkarin.
Kuva
Urakoimaan lähdössä poikkesin pumpun kautta ja sammutin raktorin, eipä tuota niin paljoa varaa ole käyttää tuossa pumpun edessä että sen puoleksipäiväksi siihen jättäisin vaikka naapurin kone onkin..
Jooh mutta taas tälläisiä touhuja täältä Sirkan Tilalta, ja lisää luvassa. ;)
Kuva
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Komiaa taasen! 8-)
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Kasitonni kirjoitti:Komiaa taasen! 8-)
Kiitos, kiitos! ;)
Kuva
Avatar
Kone kuski
Viestit: 2405
Liittynyt: 30.06.2012 18:48
Tämänhetkinen kaupunki:: En asu kaupungissa
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: kone kuski
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Arvaa

Re: Sirkan Tila

Viesti Kirjoittaja Kone kuski »

On hienoja päivityksiä.
Kuva
Kiitos Mini20 !
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”