Kaukovaaran tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Avatar
Jonatha
Viestit: 1859
Liittynyt: 11.02.2014 19:15
Olen kiinnostunut: Naisista

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja Jonatha »

Ohtonen kirjoitti:Päivitys 11
Jooh morjensta vaa! Viikko meni outellessa että päästiin alottelemaan rehun tekoa, paalin eka sato tehtiin koska aumassa on vielä 3. saon rippeitä.. Tähän päivitykseen kiteytän koko rehunteon, kuivan heinän ja lietteen ajon osaltakin. :) Ei tullu otettua ku vaivaset 38 kuvaa, että mennääs kattelemaan niitä.
Kuva
Otin sitte koeajoon tuon 6400, mutta onneks vaan koe ajoon.. Laatikossa asustaa varmaan sorsaperhe ko vaikka kuin varovasti vaihtasi nii rutisoo. Kytkin remontin sais tehä vaikka vasta 3000h mittaris ja pikavaihteen pakat luistaa ko öölit lämpiää.
Kuva
Lopullisesti mulla meni siihe hermo ku ei enää niittokoneeseen riittäny hydrauliikan tuotto ko muutaman tunnin niitti, vissii joku jumittaa hydrauliikassa, soitin Valtralle että tulukaa ny saatana hakemaan tämä poisa.
Kuva
Teekkariki pääs pitkästä aikaa töihin.
Kuva
Eka lohko saatu palluroitua.
Kuva
Ja eikun paalia muoviin.
Kuva
Sitte 805 paalit pellon laitaan kasaan outtamaan syöttöön joutumista.
Kuva
Yhen paalin heitin ilman muovia että vien sen suoraan syöttöön.
Kuva
Ja sitten 905 jatkamaan niittoa, paljon mukavempi kampe. :)
Kuva
-
Kuva
-
Kuva
Paalia paalin perään, joutuu itte touhuamaan ko isäntä on jollai rentoutumis reissulla Virossa, kummiski vaa tuhannen päissään riehuu siellä. :/
Kuva
-
Kuva
Sitte oli yks tuttu poijankloppi siirtelemässä paaleja yks ilta, ollu parina aikasempanaki kesänä, mutta sille tuli hälytys nevalle nii eipä sekään ollu pitkään kaverina...
Kuva
Sitte iltasella alottelin vielä kuivaheinän kaatamista, isäntä tulee onneks jo huomenna takas kaveriksi. :)¨
Kuva
-
Kuva
Aamulla sitten pöyhintää. On porukassa toisen tilan kanssa nuo paalirehuvehkeet ja kuivaheinä vehkeet. Minun rattorilla paalataan ja pöyhitään, kaveri rattorilla sitte karhotetaan. Rehut tekee molemmat omilla koneilla, paitti mun teekulla vejetään paalainta.
Kuva
-
Kuva
Isäntä ku kotiutu nii laiton sen pöyhimään yhe kauemma lohkon ja vetää nuo toiseen kertaan ja lähin ite hakemaan karhotus kalustoo. Eli Kronen karhotin jota vetää 605 valmutti.
Kuva
Ja heinää paaliin. Eikä tullu ees vesikuivattua heinää.
Kuva
Ihan hyvin tulee nuitaki paaleja.
Kuva
Sitte löyty nettikoneest helemi. Kantopommi Valmet 6400 vm.-93, ajettu kohta 14 000h, mutta lähti 12 000e sisältäen alvin, ei tarvinnu kauaa miettiä et otanko vai en. Ja päällisin puolinha tuo on iha hyvässä kunnossa, kytkin uusittu 1000h sit ja vaihteet vaihtuu nätisti, eikä kuulu mittään ylimääräsiä ääniä.
Kuva
Lähin sitte heti kokeilemaan miten paalikuorma liikkuu, tosin kuivaaheinää mutta 8 paalia tuli ku tyhjää, ei tää ihan vakio ole. Ja vannepainotki laitettu nii uskaltaa ottaa 2 paalia kerralla, Jämerä kuormainki keulalla.
Kuva
Isäntä oli karhottanu ton viimesen kuivaheinä lohkon ja vieny rattorin takasi. Itte lähin sitte paalaamaan sen ko sain kokeiltua tuota Metsoa ensinnä. :D
Kuva
-
Kuva
Omat paalit paalattu 1. saon osalta, parille tilalle pitäs käyä paalamassa urakkaa, mutta emotiloja ovat nii karkeempi heinä pitää olla nii menee viel hetki outellessa.¨
Kuva
19 paalia kulkee kerralla vähäse nihkeesti. :D Ei onneks ollu ko 300m ajettava tuolla kuormalla.
Kuva
Paalit latoon suojaan, ei raskinu muovia laittaa nuihinkaa. :/
Kuva
Kauempaa sitte vejettii kohtuullisia 10 paalin kuormia, nuo kulkee hyvin tuon metson perässä.
Kuva
-
Kuva
-
Kuva
Viimosia paaleja kyytiin.
Kuva
Niitten jälkeen kävin kasaamassa yhet rehupaalit vielä.
Kuva
Jonka jälkeen alko lietteenaju kuivaheinä lohkoille.
Kuva
Eiku astialle hakemaan lisää velliä.
Kuva
-
Kuva
-
Kuva
-
Kuva
Viimenen kuorma levitetty, vaunulle vielä pesu niskaan ja vois vaikka aukasta kaljan? Tällä kertaa tuli tarinan osalta laihempi päivitys, mutta katelkaas nuita kuvia, moro!
Komia päikkäri mut mistä toi hieno paalikärri?
Avatar
Ohtonen
Viestit: 4606
Liittynyt: 21.01.2012 13:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Vuolijoki

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja Ohtonen »

Joko modhosterista tai fs-uk. ;)
Kuva
Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
Valtra boy
Viestit: 1159
Liittynyt: 06.01.2014 13:17
Tämänhetkinen kaupunki:: Valtra 6400 hytti
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valtra boy
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pohjois-karjala lieksa

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja Valtra boy »

Toi punanen 6400 ois aika bueno. :mrgreen:

No mut nättiä blokia.
Kuva
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Montako raktoria sulta nytten löytyy? Näyttää niitä muutama olevan. :D
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
vilje Liä
Viestit: 353
Liittynyt: 23.10.2013 13:28
Tämänhetkinen kaupunki:: ????
Kielet: suomi ruotsi englanti viro
Multiplayer tunnuksesi?: neli veto
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: siellä missä viljellään tosissaan!
Viesti:

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja vilje Liä »

Komiaa!
linkki kanavaan-) https://www.youtube.com/channel/UCNoGSM ... EB6_eDwysw
Kuva
MASSEY FERGUSON=enemmän kuin hyvä
Avatar
Ohtonen
Viestit: 4606
Liittynyt: 21.01.2012 13:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Vuolijoki

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja Ohtonen »

Maatila kirjoitti:Montako raktoria sulta nytten löytyy? Näyttää niitä muutama olevan. :D
2x Valmet 905, 2x T140, 705, 805, 6400 ja se massikka. :D Suunnitelin laittavani tuon punasen Teekun myyntiin.
Kuva
Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
Avatar
Ohtonen
Viestit: 4606
Liittynyt: 21.01.2012 13:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Vuolijoki

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja Ohtonen »

Päivitys 12
Jooh moro vaa pitkästä aikaa! Edellis päivityksestä onki muutama vuosi hujahtanut ja touhu on laajentunu. Vanhan navetan lehmä määrä nousi 75 päähän, koska tehtiin uus pihatto mihi hiehot ja vasikat sitten sijoitetaan. Elukoita sinne sopii n.50 päätä. Kalustohi on hieman päivittyny, 805 ja punanen Teekkari vaihtu 6480 dyna6 massikkaan, ja viheriään 905 tuli hieman laiteltua talven pimeinä tunteina. :D Mutta ei kai siin, kuvat varmaan kertoo enemmän joten pistellääs ne seuraavaksi.
Kuva
Ensi alkuun kuvat uuesta tuotanto rakennuksesta, tehtiin myös siilokatos, sopii enemmän rehua ny aumoihin eikä tarvi paaleja toivon mukaan niin paljoa kärrätä. :D
Kuva
Sitten tehtiin myös tuommonen lato, pää asiassa kuivaheinä/pehkupaalien varastoksi.
Kuva
Siinä on sitten koko kalusto punasta 905 lukuun ottamatta, se on nääs nevalla kesät. Isompi massikkahi lähtee heti rehunteon jälkeen takasi.
Kuva
Sitte alotellaan 2.rehua tekemään. Tuli ostettua eteenki niittokones, nopeuttaa vähän tätä hommaa. Myös viimesetki avo ojat laitettiin piiloon ja muutamia peltoja yhisteltiin.
Kuva
-
Kuva
Sitten rehua aumaan, mulla on nyt kesätöissä yks poika joka on amiksestahi ollu harjottelemassa mulla, ahkera poika on ja tekee mitä käsketään, saas nähä että otanko sen ympäri vuotiseksi apulaiseksi, jos sitä vaan kiinnostaa. Mutta kummiski, laiton sen sitte niitto hommiin ja vanha isäntä polokee aumaa pienemmällä massikalla.
Kuva
Meinaa tuo teekkarin perä vähäse vittuilla, välillä heittää vaihteen poisa päältä ja jos pitkän päivän on kunno rasituksessa nii alkaa ikävä vollotus kuulua. :? Van jospase syksyyn kestäsi.
Kuva
-
Kuva
Voiha vitu posket konsanaan... Ei ois pitäny puhua siitä perän kestämisestä mitään, ku heti antautu... Kylläse liikkuu mutta nopeeta perää ei saa päälle, aumalle mennessä vaihtu normaalisti vielä pikkuperä, mutta ku lähti uutta kuormaa hakemaan nii rohisi vaan ja ei millään saanu päälle. En tiiä mikä lie, jospa ei ois kallis remppa... Mut pittää silti saaha rehut aumaan joten 905 valjastettiin noukkarin eteen. :D Mutta pitää ruveta soitteleen Valtralle ja kyselemään että mitähä sieltä lie rikki.. Mutta moro!
Kuva
Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Komeaa! Onko sulla joku/jotku kuskit nevalla hommissa vai mitenkä?
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

No onpas komeaa blogia.. 8-) Kalusto on aikas paljon päivittynyt. :D
#Kuuukkelijutut
Avatar
Ohtonen
Viestit: 4606
Liittynyt: 21.01.2012 13:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Vuolijoki

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja Ohtonen »

Mehtä kirjoitti:Komeaa! Onko sulla joku/jotku kuskit nevalla hommissa vai mitenkä?
Ite oon aina ku kerkiän ja veljellä on yritys ja oon niinku sillä aliurakoimassa nii sieltä saan kuskit ku tarvii. ;)
Kuva
Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
Lenni
Viestit: 1266
Liittynyt: 10.12.2011 21:09
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Olvisalmi

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja Lenni »

Komeaa jälleen!
Kuva
Avatar
Kone kuski
Viestit: 2405
Liittynyt: 30.06.2012 18:48
Tämänhetkinen kaupunki:: En asu kaupungissa
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: kone kuski
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Arvaa

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja Kone kuski »

Nättiä plokia.
Kuva
Kiitos Mini20 !
Avatar
Ohtonen
Viestit: 4606
Liittynyt: 21.01.2012 13:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Vuolijoki

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja Ohtonen »

Päivitys 13
Joo morjensta taas! On ollu vähä inspiraatio nollassa päivittää, mutta ny tuli taas intoa, kyllä tämä tästä. :D Mutta joo, rehuntekoa jatkeltiin ja 905 vetää, noh vähän nihkeästi noukkaria mutta ei saa olla hätänen. Hyvin on taas kumminkin saatu rehua kasalle. Kelitkin on ollu passelit. Jatkellaas kuvilla.
Kuva
Teekkarista otin kaikki hallintapaneelit noukkarille ja teline tuossa oli jo ennestään.
Kuva
Aumaa kohti.
Kuva
Seuraavaa kuormaa kyytiin. Aika hyvin tulee nyt rehua, vaikka oli vähäsen kuivahko kevät.
Kuva
-
Kuva
-
Kuva
Harjottelija oli räppässy kuvan ko kävi laittamassa koneen kasaan.
Kuva
-
Kuva
Mikshä tää rottelo rupee nostamaan lämpöjä.. Pitää antaa vähän aikaa taas jäähtyä ennenko lähtee seuraavaa kuormaa hakemaan, mutta joo tämä päivitys oli tässä, katellaa ens kerralla, moro!
Kommentoikaaha rohkeesti, vaikka onkin tarinan osalta laihempi päivitys..
Kuva
Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Komeeta blogia! :)

Ei muutako isompaa putkee turbolta että saa paremmin ilmaa tai sit intercooleri nokalle. ;)
Kuva
Avatar
Ohtonen
Viestit: 4606
Liittynyt: 21.01.2012 13:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Vuolijoki

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja Ohtonen »

Valtra_mies kirjoitti:Komeeta blogia! :)

Ei muutako isompaa putkee turbolta että saa paremmin ilmaa tai sit intercooleri nokalle. ;)
Cuuleria minä vähä suunniteli siihe, ko hallin nurkassa ois yks odottamas asennusta. :)
Kuva
Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Komeaa komeaa! Mites se teeku koska lyöt kuntoo vai korjautatko jollain?
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Avatar
Belkku
Viestit: 1504
Liittynyt: 03.12.2011 17:44
Tämänhetkinen kaupunki:: Ilimajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Belkku
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kinnula

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja Belkku »

Nyt on sitte pikkusenko mahtavata farmiblokia :) Ja kesäharjotteliaki on tässä blokissa poikkeuksellisesti hyvä työmies. :D Huomaa että ohtone tietää oikeasta viljelystä että mite ne hommat menee ;)
Kuva
#Kuuukkelijutut
Käytä sitä kumia. -Neliveto
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1938
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Kaukovaaran tila

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Oisko linkkiä tuohon komiaan t 140:seen oranssiin?
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”