Ohtosen kuvailut

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Avatar
Ohtonen
Viestit: 4606
Liittynyt: 21.01.2012 13:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Vuolijoki

Ohtosen kuvailut

Viesti Kirjoittaja Ohtonen »

Hello! Sanoo irkku, mutta päivää sanoo suomalainen. Elikkäs minä oon 35v maatalon isäntä täältä Irlannista, pienestä Alvinghamin kylästä, pidän tämmöistä keskikokoista maatilaa vaimoni Amandan kanssa. Minä muutin suomesta emännän perässä, ensin renkinä tällä tilalla, heti 20v täytettyäni tänne muutin. Eli tämä on Amandan koti tila. 3 vuotta sitten kun vanhalla isännällä alkoi olla jo ikää aika lailla, ruvettiin puhumaan Amandan kanssa että ruvettaisiin jatkamaan tilaa, ensin hän kielteli eikä ollut innokas mutta mielensä äkkiä muuttui kun isänsä harmitteli että meneeköhän monen sukupolven elämäntyö hukkaan. Ei mennyt, pian sen jälkeen puhuimme hänen kanssaan ja sovimme että teemme sukupolven vaihdoksen, perustimme vaimon kanssa yhtiön ja molemmat omistamme tilasta puolet. Tilalla peltoa on noin 90 hehtaaria, mehtät on aikaa sitten hakattu, mutta on sitäkin noin 20hehtaaria. Tilan työvälineet ovat melko uusia, mutta raktorit puolestaan vanhoja, Ford 7000 Ford 6640 sigman etukuormaajalla ja Ford 8340. 7000 entisöitiin 2 vuotta sitten, nykyään lähinnä apevaunun pyörityksessä. Muutkaan Foordit ei ole mitään huonokuntoisia, eikä ole edes paljoa ajettu. Tilalla on 40 lypsävää lehmää. Muita eläimiä ei ole, suunnitelmissa on hommata lampaita lisäksi. Tilan rakennukset ovat melko hyväkuntoiset, maalailtu usein ym. Mutta mitäpä minä enää lätisemään, pistellääs muutama kuva koneista, ja kylvöjen aloittelusta.

Aloitus
Ensin pistän kuvat tilan luottokoneista.
Kuva
7000 komeilee konesuojassa ja odottelee seuraavaa appeen jauhantaa.
Kuva
6640 ja aumaleikkuri. Leikkuri on hieman pieni, jääny etukuormaajallisen 5000 foordin ajoilta, eikä ole tullut hommattua uutta.
Kuva
8340 ja kylvökone. Kylvöt on juuri alkamaisillaan ja kylvökonetta sääjelään ja rasvaillaan ennen alkavaa, viikon ympäripyöreitä sesonki päiviä. Yritetään viikossa tehdä kylvöt valmiiksi, syksyllä kultivoitiin kaikki, joten nyt ei tarvitse kuin kylvää.
Kuva
Tilan viereisellä pellolla. Hyvin alkoi sujumaan, foortissa sais olla vähän enemmän tenkua, sais syvempään kiskottu nuo siemenet, mutta kyllä nuo on kasvanu nuinhi hyvin.
Kuva
Pikkuhiljaa ensimmäiset 7ha on saatu kylvettyä.
Kuva
Toisella pellolla menossa. Nyt on saatu 15ha jo kylvettyä. Hyvin alkoi ja paljon on kylvettävää edessä, myös apulannat pitää keretä levittämään ennen kuin oraat on hirveän pitkiä, mutta jospa keretään! Morjens!
Kommentointi oisi suotavaa!
Viimeksi muokannut Ohtonen, 06.01.2014 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
Avatar
Jimmykojootti
Viestit: 187
Liittynyt: 30.12.2010 16:34
Kielet: Suomi, Englanti, hieman Ruotsia ja Saksaa.
Multiplayer tunnuksesi?: Jimmykojootti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Alvinghamin tila

Viesti Kirjoittaja Jimmykojootti »

Vaikuttaa erittäin hienolta, piä tila elossa :D
Kuva
|| Intel Core i5 3570K || Gigabyte Radeon 7970 Ghz edition || G.Skill 8GB 1600Mhz RAM || AsRock Z77 Extreme4 || Seasonic X-650 Power || 128GB SSD 1000GB HDD ||
Avatar
Natikkakuski
Viestit: 3037
Liittynyt: 23.05.2011 09:07
Tämänhetkinen kaupunki:: Satakunta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Natikkakuskii fin
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Satakunta

Re: Alvinghamin tila

Viesti Kirjoittaja Natikkakuski »

Mukavaa luettavaa :) Jatka ihmeessä.
Kuva <-- by veke00
Natikkamies on tosimies
Avatar
jazee30
Viestit: 37
Liittynyt: 20.10.2011 20:49
Tämänhetkinen kaupunki:: Roi
Kielet: suomi, enlanti
Multiplayer tunnuksesi?: jazze
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Alvinghamin tila

Viesti Kirjoittaja jazee30 »

Komiata.. jatka samaan malliin :)
VOLVO ettei tartte selitellä
Voin testailla modeja ja mappeja. :)
Avatar
Ohtonen
Viestit: 4606
Liittynyt: 21.01.2012 13:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Vuolijoki

Re: Alvinghamin tila

Viesti Kirjoittaja Ohtonen »

Kiitos!

Päivitys 1
Jooh, päevää vaan! Jatkeltiin taas kylvöjen tekoa ja ruvettiin myös apulantaa levittämään. Amandan veli Johan tuli kaveriksi hommiin, nyt ois saatu kotipellot kylvettyä, myös kaupalta soitettiin että viimeinki on siemenet saapunu, nyt kylvettiin vielä viimevuotisilla siemenillä, aika sopivasti tuli, koska 2 säkkiä on enää viimevuotisia jälellä. Vehnät loppu jo kesken, niin täyty vaihtaa ohran kylvöön näin väli aikasesti. Myös kotosuomesta soiteltiin, oon isännälle puhunu että selailee noita kotisuomen traktori markkinoita, oli nyt löytäny hyvä kuntoisen ja hieman kutiteltun Valtra T170. Aiko lähetellä mulle siitä kuvia ja lisä tietoa kuhan menee katsomaan. Mutta pistellääs nyt pari kuvatusta.
Kuva
Hetikun Johan ilmestyi pihaan, passitin hänet kylvämään. Itse rupesin säätelemään ja hieman pajottamaan tuota apulannan levitintä. Oli jääny viime vuojelta hieman lantaa yhteen nurkkaan ja nyt kukki komiasti... Noh pieni sipasu rälläkällä ja maalia pintaan nii hyvä, tai hyvä ja hyvä, mutta ainahi kohtalaine siitä tuli. Ei saa antaa ruostua puhki nii helpompi korjailla. Laiton myös lautasten laakereille hieman rasvaa ja kulmavaihteeseen.
Kuva
Ja eiku säiliö täyteen ja pellolle. Hyvin tuntuu toimivan, vaikka alussa kuulu vähästä rohinaa lautasen laakereilta, mutta onneksi hävisi kun vähä aikaa pyöritti että rasva levisi. :)
Kuva
Molemmat siniset täytöllä yhtäaikaa. Vaihoimme samalla myös tuuria, että minä rupesin kylvämään ja Johan lannottaa.
Kuva
Nyt vaihtu kylvettävä ohraan. Pitää tässä illanpäälle käyä hakemassa sitte niitä siemeniä vielä. Apulantaahi pitää muutama lavallinen ottaa.
Kuva
Johan lähti viemään Vorttia leirintä alueen luokse, loppuu siemenet niin joutuu vähäksi aikaa rauhottumaan. Ens kerralla haetaan niitä siemeniä ja kylvetään vielä lisää. Pikkuhilijaa aletaan olla jo voiton puolella! Morjens!
Kommenttia.
Kuva
Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
Avatar
Vapo_
Viestit: 2659
Liittynyt: 23.06.2013 21:59
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja erittäin vähän ruotsia
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Veeteeässä

Re: Alvinghamin tila

Viesti Kirjoittaja Vapo_ »

Kyllä on hienoo!
Kuva
Make LS-FIN.COM great again!
https://www.facebook.com/VapoModding/
Avatar
Hitekki
Viestit: 5791
Liittynyt: 02.09.2012 15:13
Olen kiinnostunut: Naisista

Re: Alvinghamin tila

Viesti Kirjoittaja Hitekki »

Hienoa blogia! ;)
Massikamies
Viestit: 197
Liittynyt: 28.07.2012 16:33
Tämänhetkinen kaupunki:: Oulu, Tila posiolla
Kielet: Suomi vähä egnklantia
Multiplayer tunnuksesi?: massikamies
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Alvinghamin tila

Viesti Kirjoittaja Massikamies »

Komeata lisää vaan!

E: Ja hyvä alotus.
Kuva

Fergu se olla pittää!

http://www.youtube.com/channel/UCqJ17tsBT7mB7eiR2fWwJsg
Käykää kattomassa :)

Liikunta haisee hielle, urheilu kaks-tahille!

Mp nick: Ferguson [FIN]
Avatar
Ohtonen
Viestit: 4606
Liittynyt: 21.01.2012 13:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Vuolijoki

Re: Ohtosen kuvailut

Viesti Kirjoittaja Ohtonen »

Elikkä elikkä. Teen tästä tämmösen kuvagallerian johon sitte upin kuvat jos satun tarinaa samalla keksimään. Tulee innostuttua aina jossain muusssa mapissa pelaamaan kuin siinä missä on blogi. Mutta päivitellääs sittenku on tarinaa. ;)
Kuva
Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”