Koivulanden tila[Päivitys 17]

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Koivulanden tila[Päivitys 17]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Terve! Olen Kalle Koivumaa, keski-ikäinen mies täältä Varsinais-Suomesta. Asun koivulanden tilalla yhdessä vaimoni ja kolmen lapsen kanssa. Omaa peltoa tilalta löytyy 70 hehtaaria, mut vuokralla on tuolta naapurikunnasta semmosen 80 hehtaaria lisää.. Rehulla on 20ha, koska tilalta löytyy myös lehmiä, vasikoineen 40 kappaletta. Mitään lypsylehmiähän ne eivät ole, onneksi. Ei tartte joka aamu ja ilta ravata navetassa. Ruokkimassa tietysti pittää käydä, mut se on semmonen alle puolen tunnin homma. :) Koneet ovat vanhan puoleisia, mutta hyvin ovat toimineet. Molemmat Traktorit, Ford 8210 ja 6410 ovat vuosmallia -90. Uusin kone on tällä hetkellä viimesyksynä ostettu Sampo Rosenlew Comia C6.
Harrastan myös jonkin verran urakointia, ja vuosittain kylvänkin noin 200ha omien lisäksi. Sen takia on tuo 6-metrinen väderstad kylvökoneena.. Tuon varsinaisen maatalousurakoinnin ohella teen myös jonkin verran maansiirtotöitä kaupungille ja yksityisillekin, jos joku on avun tarpeessa.

Sitte vähän tilan historiasta:
1965: Isäni aloitti viljelyn juuri tällä tilalla. Aluksi oli vain Fordson Dexta.
1970: Minä synnyin.
1975: Dexta vaihtu Ford 7000:seen.
1985:Lypsylehmät laitettiin pois.
1992: Isäni jäi sairaseläkkeelle ja tila jäin mun hoidettavaksi.
1995: 7000 kävi vanhaksi ja pieneksi ja ostin kertaheitolla sen tilalle 8210:pin ja 6410:pin, jotka siis ovat vieläkin koneina tällä tilalla.
1998: Ensimmäinen lapsemme syntys.
2005: Uusi talo rakennettiin..

Eiköhän siinä ollut tarpeeksi tilan nykytilanteesta ja -tilan historiasta? :)
Viimeksi muokannut Traktorimies_, 06.09.2014 17:08. Yhteensä muokattu 19 kertaa.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Massikka-poika
Viestit: 115
Liittynyt: 31.07.2012 17:05
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Matti
Erikoisosaamiseni: Karttaobjektit

Re: Koivulanden tila

Viesti Kirjoittaja Massikka-poika »

Komialt kuulostaa. :D
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Koivulanden tila[Päivitys 1]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

No kiitos. :)

Mut nyt ois eka päivitys, kuten lupasinki jo.
Puintia
Moro! Ois ohrat kypsänä ja hyvä keli niin puimaanhan siitä sitte piti lähteä. Sampo lähti nätisti käymään, vaikka oli seissy melkeen vuoden. Mukavasti meni puinnit, ku pojallakin oli aikaa ajella viljaa kuivuriin. Hän sai koulusta anottua oikeen 2 viikkoa vapaata.. Hyvä niin, koska olis menny aika paljon hitaammin muuten. Matkakin on kuitenkin sen verran pitkä tuolta kauimmaisilta pelloilta kuivurille.. Comia toimis hyvin, meinas pari kertaa mennä tukkoon, ku oli vissiin kuitenki vähän liian kosteeta, vaikka ei oo satanu yli viikkoon.. :? Kotona vaimo laitteli ruokaa ja lähti navettaan kurkkaamaan poikivaa lehmää kesken ruoanlaiton. Liesi unohtus päälle ja kohta puolin rupes palovarottimet huutamaan. Lapset sentään onneks tajus tulla pihalle ja soittaa hätänumeroon. 5 minuuttia kesti, niin oli ekat paloautot paikalla. Ei siinä kauaa menny, kun saivat palon sammutettua. Keittiö kärsi aika pahasti, mut eiköhän sen vielä sentään korjata viitsi... Puiminen sujus onneks hyvin. Ei jääty kertaakaan kiinni, toisin kuin viime vuonna Sampo rypes akseleitaan myöten savessa. Joutu molemmilla Fordeilla kiskomaan, että nous ylös.. Nyt parit kuvat. Laadun takaa joku Canonin normi digikamera.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Ensmäistä säiliöö tyhjäämässä..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Maattanee
Viestit: 2192
Liittynyt: 29.10.2013 19:04

Re: Koivulanden tila[Päivitys 1]

Viesti Kirjoittaja Maattanee »

Ihan kiitettävästi 8210:llä ajettu :D
Mut hienoa blogia ;)
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Koivulanden tila[Päivitys 1]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Maattanee kirjoitti:Ihan kiitettävästi 8210:llä ajettu :D
Mut hienoa blogia ;)
Juu, onhan sillä. :D Ja kiitoksia!
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
superpottu
Viestit: 1426
Liittynyt: 12.03.2014 16:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Koivulanden tila[Päivitys 1]

Viesti Kirjoittaja superpottu »

Paras blogi! :laughing: :o
Alan seuraamaan :D
Dual_power
Viestit: 414
Liittynyt: 16.10.2012 22:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Hämeenlinna
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Koivulanden tila[Päivitys 1]

Viesti Kirjoittaja Dual_power »

superpottu kirjoitti:Paras blogi! :laughing: :o
Alan seuraamaan :D
Kyllä!
Kuva
image hosting sites (--------- Vapo_
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Koivulanden tila[Päivitys 2]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Kiitos. :)

Kyntöä
Morjens. Talvi lähestyy ja piti vielä talvea ennen kyntääkin puolet, toisen puolikkaan meinaan ajaa tolla Multivan lautasmuokkarilla sitte joskus keväällä. No kyntelin siinä sitten noilla Lemkenin auroilla, ihan hyvät ovat, kun näin ekaa vuotta niillä kyntelin. Suhteellisen nopeaa kyntää tuollasilla 5-siipisillä, eikä 8210:äkään ahistanu pahasti. 10 hehtaaria siinä sitten sain kynnenttyä, kun yhtäkkiä perästä alko kuulua ekaks vaimeaa kolinaa ja pauketta.. Kävin ulkona ensin kattoon näkyykö mitään, no eipäs näkynyt, joten aattelin vielä kokeilla jos se kolina vaikka loppuis. No se vaan voimistu ja hetken päästä oli pakko lähteä kotiin päin. Auratkin jätin pellolle, ettei ainakaan kesken matkan hajoais lisää, ainakaan paljoa.. Kotiin asti onneks pääsin, ajoin heti vaan pajaan sisälle, ku tuo vielä ylipäänsä liikkus jonnekin. En mää sitä mitään ees jaksanu ruveta sen tarkemmin kattelemaan, vaan muistin nähneeni tuolla läheisellä purkaamolla 8730:sen perän ja vaihdelaatikon. Lähin sinne sitten kattomaan ja siellä ne olivat vielläki. Ostin ne samantien, matkaan tarttui myös uus kardaani. Olis ehkä kannattanu kunnostaa/korjata se peräkin samalla, kun muukin kone... Mut kai se on normaalia, että perä hajoo joskus. Reilut 100 hevosta kuitenkin laitettu lisää, ja ajettukin jo 25000h.. En tiedä vielä tarkalleen mikä sieltä antautus, mut oon kuullu semmosta juttua, että tuo 8210 olis aika heiveröinen, monelta viljelijältä hajos aikoinaan juuri 8210:pin perä.. Onneks löysin sen 8730 osia, ettei tarvi tuota ruveta korjaileen. Niissä 8730:ssä olikin jo paljon vahvemmat osat, ku kuitenkin sen verran suurempiakin. Lisäksi vaihdelaatikko on noin sata kertaa parempi. Pitäs ruveta 8210:mpinkin kulkemaan reilua neljääkymppiä, kun sen laittaa. :) Sitte on vielä se hyvä puoli, että ''uusien'' osien pitäs sopia vielä melko suoraankin tuohon. Tosa kuitekin kuvat, jotka ehdin ottaa ennen kuin vetokone hajos. Loput kynnöt taitavatkin sitten jäädä keväälle..

Kuva

Kuva

Kuva

Pitäs kai joskun päivittää Turbo uudempaan, ku ahtaa noin vähän pikkukierroksilla. Noh, hienosti jakso silti mennä.. 8-)
Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Dual_power
Viestit: 414
Liittynyt: 16.10.2012 22:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Hämeenlinna
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Koivulanden tila[Päivitys 2]

Viesti Kirjoittaja Dual_power »

Ei meilläkään meinannu 8210:n akselit kestää maantie ajossa laimet 130:pistä vetäessä kardaani meni alamäessä palasiks, :) Mutta komeaa!
Kuva
image hosting sites (--------- Vapo_
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Koivulanden tila[Päivitys 2]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Dual_power kirjoitti:Ei meilläkään meinannu 8210:n akselit kestää maantie ajossa laimet 130:pistä vetäessä kardaani meni alamäessä palasiks, :) Mutta komeaa!
Ei nelivedolla kannata ainakaan näin pääsääntöisesti tiellä ajella.. :D Mut kiitoksia! Tosin kommenttia vois tulla enemmänkin..
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Jimmykojootti
Viestit: 187
Liittynyt: 30.12.2010 16:34
Kielet: Suomi, Englanti, hieman Ruotsia ja Saksaa.
Multiplayer tunnuksesi?: Jimmykojootti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Koivulanden tila[Päivitys 2]

Viesti Kirjoittaja Jimmykojootti »

Komiaa on tarina ja kuvat. Fordit on kans iso plussa ;) Edellisessä blogissasi ilmestyi yhtäkkiä mukaan lisää traktoreita ilman mitään ilmoitusta niiden ostamisesta, niin jätetään ne poies sitte tästä
:lol:
Kuva
|| Intel Core i5 3570K || Gigabyte Radeon 7970 Ghz edition || G.Skill 8GB 1600Mhz RAM || AsRock Z77 Extreme4 || Seasonic X-650 Power || 128GB SSD 1000GB HDD ||
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Koivulanden tila[Päivitys 2]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

tommi(FIN) kirjoitti:Komiaa on tarina ja kuvat. Fordit on kans iso plussa ;) Edellisessä blogissasi ilmestyi yhtäkkiä mukaan lisää traktoreita ilman mitään ilmoitusta niiden ostamisesta, niin jätetään ne poies sitte tästä
:lol:
Kiitti ja juu, ei ois tarkotus tehä mitään uusia hankintoja lähi aikoina ainakaan. Nuo on sen verran hyvät, vaikka itte sanonki.. :D
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Koivulanden tila[Päivitys 3]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Pajalla
Terve! 8210 alkaa oleen kunnossa. :) Eli siis perä, vaihdelaatikko ja kardaani siitä vaihdettiin. Kaikki uudet osat olivat peräsin jostain 8730:stä.. Yllättävän hyvä tuli, vaikka mitkään osista ei ollu uusia. Sillä 8730:llä oli vissiin ajettu vaan 5000 tuntia, mutta sitten jotkut pikkupojat oli ruikannu sen yöllä palamaan... No ei sitä enää kannattanu ruveja korjailemaan, kun palo lähes kokonaan. Kone ym. muut jäi jäljelle. Purkaamollehan se sitten lähti, joku oli kerenny hytin siitä jo ostamaan, mut onneks ei ollu muuta halunnu. Muuten oliskin tää 8210:mpinkin korjausprojekti käynyt vähän hankalammaksi.. Taas jälleen kerran tuossa muutama kuvanen pajalta. Älkää välittäkö noista romuista mitä tuolla lojuu.. Siivoan ne kyllä jossain vaihees. ;)

Kuva

Kuva

Kävin vähän koittamassa tuolla isolla tiellä ja sitte tulin vielä pajalle takas vaihtamaan peräöljyt. Kylhän ne siis jo sillon vaihettiin, kun uusi perä ja vaihdelaatikko laitettiin, mut vaihdoin ne varmuudeksi vielä kerran.
Kuva

Sitte onki kuvaa ulkonta jo. Hyvin rupes toimimaan, nyt kulkeekin reilua neljääkymppiä. Mukavampi ajella vähän kauemmaskin urakoimaan. :D
Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
merzu1
Viestit: 75
Liittynyt: 07.01.2014 20:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Ere(Fin)
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Koivulanden tila[Päivitys 3]

Viesti Kirjoittaja merzu1 »

Mukava blogi, teehän lisää!
Kuva <--By polkutraktori
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Koivulanden tila[Päivitys 4]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Kiitoksia.

Äestystä
Moro, nyt ois sitte äestyksia luvassa. Nättejä kelejä ollu jo kauan ja on vielä tulossakin, niin oli sopiva aika lähteä äestelemään. 8210 kaipais vähän isompaa äestä, mutta ei oo tullu sopivaa vastaan.. Jos sitte ens kevääksi löytyis, kun tuolla naapurin ukolla olis Potila 620 ja se on jäämässä eläkkeelle syksyllä. Eihän se ois kun 20cm leveempi kun tuo nykynen, mutta vedettä ois parempi, ainakin mun makuun. Tuohon 8210:mpiin oon suunnitellut ostavani uudet renkaat, kun muutenkin on tullu laitettua rahaa tohon oikein urakalla. Semmosia Continentaleja oon ajatellu, kuulemman hyvät, ainakin myyjän mukaan, mutta tiedä sitte.. Mut ei siitä sen enempää. Mukavasti pöllys pellot, vaikka suurin osa on jossain mettän keskellä. Ihmeesti nekin aina kuivuu, vaikka ei aurinkoa hirveesti niillä main näkyiskään. Seuraavaksi, kuten aina tulee kuvia, tällä kertaa ne on noitten poikien ottamia. ;)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

On tuo Gopro vaan hyvä kamera. Saa kuvia jännistä paikoista. :)
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Siinä ollaanki sitte jo lähdössä kotia kohti.
Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Koivulanden tila[Päivitys 5]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Kylvöä
Morjes! Viime viikolla sain kaikki äestettyä ja eilen alotin sitte noi kylvöhommat. Vääderistä vaihoin pari lautasta ennen pellolle lähtöä, mut muute remonttia ei tarvinnut. Hyvä kun tuli vahattuakin se sillon syksyllä, niin kiiltää noin komiasti. 8-) 8210:stäkin oon kerenny vaihtamaan renkaat ja maalaaman etupainot. Nyt on taas kunnolla pitoa.. Mukavasti oli kaikki pellot kuivunu, missään ei edes meinannut upottaa, eihän se kyllä mikään ihme olekkaan, kun sentään 3 viikkoa on ollut vaan poutaa.. Sais kyllä välillä sataakin, niin ohrakin vois lähtee edes alkuun. Pihakin pölyää niin pirusti, pitäs kai joskus ajaa siihen jottain vähän karkeempaa tavaraa.. Peltoa oon nytte ostanu omaksi 20ha lisää, kun ei meinaa tällänen pikkutila oikeen pärjätä enää nyky-yhteiskunnassa.. Uutta, isompaa traktoriakin pitäs varmaan joskus harkita. Noh, nää päivittelyt menee aina tälläseks epäolennaiseksi, niin tuossa nyt pari kuvaa tähän väliin.

Ekalla pellolla, ensmäistä kierrosta ajamassa. Oli pakko ottaa heti kuva.. :D
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sitte ollaanki kotipihassa kahvitauolla..
Kuva

Tätä saa sitten muuten kommentoidakin, ihan tiedoks vaan, ku kukaan ei oo tainnu sitä vielä hoksata.. :D
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Hitekki
Viestit: 5791
Liittynyt: 02.09.2012 15:13
Olen kiinnostunut: Naisista

Re: Koivulanden tila[Päivitys 5]

Viesti Kirjoittaja Hitekki »

Komia päivitys ja hyvässä kunnossa Foorti. ;)
Avatar
Jimmykojootti
Viestit: 187
Liittynyt: 30.12.2010 16:34
Kielet: Suomi, Englanti, hieman Ruotsia ja Saksaa.
Multiplayer tunnuksesi?: Jimmykojootti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Koivulanden tila[Päivitys 5]

Viesti Kirjoittaja Jimmykojootti »

Tää on mukavaa luettava :kippis: Harmi vaan kun aina se motivaatio blogin tekemiseen laskee :lol:
Kuva
|| Intel Core i5 3570K || Gigabyte Radeon 7970 Ghz edition || G.Skill 8GB 1600Mhz RAM || AsRock Z77 Extreme4 || Seasonic X-650 Power || 128GB SSD 1000GB HDD ||
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Koivulanden tila[Päivitys 5]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Kiitokset! Ja niinhän se menee, että motivaatio menee, jos kukaan ei laita kommentin kommenttia. Ei sentään yksinkään viittis puhella täällä.. :D Ja Hitekille, että Fordista on aikas paljon juttua tuolla aikasemmin, sieltä tulee ainakin ilmi, miksi noin hyvä kuntonen. ;)
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Koivulanden tila[Päivitys 5]

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Komiaa blogia! ;) Tarinaakin on sopivasti.
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Koivulanden tila[Päivitys 6]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Kiitti. :)

Ruiskutusta
Terve! Kylvämisestä alkaa olla reilu kuukausi aikaa.. Tosa muutama päivä sitten kävin tarkistelemassa noita kaukaisimpikiakin peltoja ja havahduin, että kai noita rikkakasvejakin pitäs pois ruiskutella. Noh laitoin 3000:sen perään tuon pikkasen ryssäläinen myrkkyruiskun. Tuon 3000:senhan hain siis mökiltä väliaikaisesti tilalle, koska 6410 on kone- ja kytkinrempassa. Ylämäissä teki tiukkaa, nokkaa rupes nostelemaan ja sitten sen keulimisen seurauksena meinas tehotkin olla liian vähäisiä. Kaikki kuitenkin onnistuttiin ruiskuttamaan onnellisesti loppuun. :) Luojan kiitos, ettei tuota tarvitse enää toista kertaa laittaa tommoseen hommaan. Toivottavasti mulle ei tullu mitään suurempia myrkytyksiä, ku ei tuo kopittomalla 3000:lla ruiskuttaminen ollu kai niin kovin terveellistä puuhaa.. Enempää tarinoitavaa ei tähän hätään ole, joten tuossa parit kuvat. ;)

Kuva

Kuva

Kuva

Sitte on kuva kovan vetokoneen ohjaamosta.. 8-)
Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2274
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Koivulanden tila[Päivitys 6]

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

Todella komeeta! 8-)
Kuva
|AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
|32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital SNX850 1TB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
VALLU MEN
Viestit: 43
Liittynyt: 04.11.2013 19:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: SUOMI
Multiplayer tunnuksesi?: VALLU MEN
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: oksava

Re: Koivulanden tila[Päivitys 6]

Viesti Kirjoittaja VALLU MEN »

Komeeta ja hyvä tarinaa. :P Jatkoa odotellessa :!:
Fini
Viestit: 1784
Liittynyt: 15.01.2013 21:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Liminka
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Koivulanden tila[Päivitys 6]

Viesti Kirjoittaja Fini »

Komiaa blogia tosiaan jatkoa vain! ;)
Kuva
Made by:Arde
Kuva
Jos ei vislaa niin jotain on vialla.
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Koivulanden tila[Päivitys 7]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Kiitoksia kaikille! :)

Puintia
Morjens! Nyt ois sitte semmonen aika, että piti herätellä Comia tuolta ladosta ja lähteä puintihommiin. Hienostihan se sieltä lähti, akunkin muistin ladata etukäteen. :) Silppuri oli ruostunu kiinni, mut kyl sekin rupes toimimaan kun rasvas ja näytti sille tota lekaa pikkusen. Siinä sitten kun siirryin vähän mettäsimmille pelloille, niin tuli pikkuylläri vastaan.. Kolme karhua seisoskeli mettänreunassa, ja lehmien laitumellekin oli vaan reilu kilometri matkaa. Noh, täytyy toivoa, ettei ne karhut kovin nälkäsiä olis, tai ainakin ettei ne tykkäis noiden herefordejen lihasta. Joku pikkuvasikka olis helppo välipala... :? Pitänee varmaan siirtää lemmut lähemmäs tilaa, kunnes ne pedot taas häipyy. Ikään ennen ei oo näin lähellä näkyny karhua tai muitakaan isoja petoja, eivät edes vaivautuneet kamalan kauas karkuun juoksemaan, vaikka comialla rämistelin ohraa nurin ihan vierestä..

Kuva

Ensmäiset tyhjäykset tältä vuodelta.. 8-) Kyllähän tuohon 8210:pin perään isommat kärrytkin sopeis, mut ei tähän hätään löytyny.. Noillekin menee sentään vissiin jotain 18 kuutiota tavaraa.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavaan päivitykseen menee sitte yli viikko, koska oon ensviikon rippileiril, eli ei kannata ihmetellä. Luultavisti siihen mennessä on aikaakin vierähtänyt pari vuotta, joten tilalle saattaa siihen mennessä tulla jokin edes vähän tuoreempi traktorikin. ;)
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”