Valion maitotila, Jokineva

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Avatar
URSUSkuski
Viestit: 831
Liittynyt: 26.11.2013 12:51
Tämänhetkinen kaupunki:: KUOPIO
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Samuli.K
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Valion maitotila, Jokineva

Viesti Kirjoittaja URSUSkuski »

Kuva
Tervetuloa lukemaan ja katsomaan kuvia Jokinevan maitotilalta koneet ovat aika vanhoja joihinkin verrattuna,mutta asiansa hoitavat navetta ei ole,kuin 4kk vanha :) Joten lehmien passaa siellä oleskella ja,tehä mitä millonkin päähän juolahtaa automaatti ropotit hoitavat lypsyn ja itse ei tarvitse kuin katsoa,että kaikki menee nappiin.Haluaisittekohan te tietää tilan historiaa?
Anteeksi vanha kuva isästäni,joka tilan aloitti tosin hän ollut mullassa eli haudassa jo peräti 15vuottaKuva
Sellainen hän oli tupakkaa polttava vitsailija.Oli hän kyllä tekeväkin 50-luvulla peltoa jo yli 45ha:ta sillon oli vain 15-ja20 Valmetti ja yks siipiset vältit ei oo työn teko nopeaa ollut.Lehmiä oli siihen aikaan ollut 18.Emännänkin/Minun äidin oli herättävä jo Neljältä,että ehti tehdä lypsyt ja keittää isännälle ja penskoille sopan 8-) No minä synnyin vasta 1979.Taloon tuli silloin tuliterä Valmet 702S ja on toki vieläkin enkä luovu turha tehä tarjousta :shock: No sittenhän isäni alkoi olla jo niin huonossa kunnossa,että tila siirtyi minulle,kun täytin 21 eli silloin oli vuosi 1990-Ostin taloon itselleni tulikon 605t valmetin Valmet 1416-etukuormaimella 8-) Ja sitten alkoi hankalat ajat navetta paloi aloin viljan viljelijäksi isä vain toivoi pojastaan maanviljeliää,jollla on eläimet/lehmät ja perhe ja kaikki silleen isäni kuoltua 1999.Hommasin ne saatanan lehmät ja konehallit ja valmet 8550turbon ja paskavaunua sun muuta tosin hyvä ratkaisu se oli ei siinä mitään homma alkoi luistaa ja nyt ollaan miljoonan paremmalla puolella ja tilaa aijotaankin laajentaa lehmiä on 85.
Tämän hetkiset traktorit ovat:
1.Valmet 8550turbo
2.Valmet 605turbo+ek
3.Se kuuluisa työ kone elikkäpäs 702S

Mitäs,tässä vielä no empäs nyt tiiä öppööppöppöp meinas unohtua meijän talon asukkaat.

Minä Martti Jokineva
Vaimoni avovaimo Liisa Jokineva os.Tiihonen
Esikoinen Tuomas Jokineva 8-)

Kotieläimet 2lapinkoiraa
4Norjalaista metsäkissaa/mehtäkisua.
Kommenttia vaan rohkiasti ja kysymyksiä,mitä haluatte tietää,mutta päivitystä tosiaan tulossa kuhan maltatte odottaa ja kommentoida miltä tämä vaikuttaa jos kukaan ei tykkää,tästä niin turha odottaa mitään päivitystä en minä tätä itselleni tee vaan teille katsojat teille!
Viimeksi muokannut URSUSkuski, 22.07.2014 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2016Vuotta eletään!Onnellista vuotta kaikille!

VOORUMIN KOVIN URSUSMIES!!
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Valion maitotila, Jokineva

Viesti Kirjoittaja Ännä »

Korjasin vähä otsikkoa, komian näköönen alootus.
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Avatar
URSUSkuski
Viestit: 831
Liittynyt: 26.11.2013 12:51
Tämänhetkinen kaupunki:: KUOPIO
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Samuli.K
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Re: Valion maitotila, Jokineva

Viesti Kirjoittaja URSUSkuski »

Ännä kirjoitti:Korjasin vähä otsikkoa, komian näköönen alootus.
Joo sori en hokannut varmaan tekstissäkin tollasia vikoja. :oops:
Nii ja kiitos vaan kovasti!
2016Vuotta eletään!Onnellista vuotta kaikille!

VOORUMIN KOVIN URSUSMIES!!
Deereman
Viestit: 2782
Liittynyt: 24.07.2012 14:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Honkajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti, ja ripaus ruottia..
Multiplayer tunnuksesi?: Deereman [FIN]
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kysy jos kiinnostaa...

Re: Valion maitotila, Jokineva

Viesti Kirjoittaja Deereman »

Hieno aloitus! MUTTA Miks sun sukunimi on Ojanperä vaikka sen pitäs olla Jokineva?
Avatar
URSUSkuski
Viestit: 831
Liittynyt: 26.11.2013 12:51
Tämänhetkinen kaupunki:: KUOPIO
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Samuli.K
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Re: Valion maitotila, Jokineva

Viesti Kirjoittaja URSUSkuski »

Deereman kirjoitti:Hieno aloitus! MUTTA Miks sun sukunimi on Ojanperä vaikka sen pitäs olla Jokineva?
Koska sukunimi muuttui isäni kuoltua olin toisissa naimisissa ja siinä otin ihanan naisen sukunimen,joka olikin paska vaimo otti eron ja paljon rahaa.
2016Vuotta eletään!Onnellista vuotta kaikille!

VOORUMIN KOVIN URSUSMIES!!
Avatar
URSUSkuski
Viestit: 831
Liittynyt: 26.11.2013 12:51
Tämänhetkinen kaupunki:: KUOPIO
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Samuli.K
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Re: Valion maitotila, Jokineva

Viesti Kirjoittaja URSUSkuski »

Paikkoja vähän niinkun päivitys 1.
Kuivuri kylän yhteinen ei ainoastaan minun.KuvaKronen niittomurskain.KuvaKuvaValmet 1416 etukuormain.KuvaTarkkuus silppuri.KuvaLoput tunnistattekin ihan itse.KuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaSiinähän niitä oli jo alkuun kateltavaksi Heihei
2016Vuotta eletään!Onnellista vuotta kaikille!

VOORUMIN KOVIN URSUSMIES!!
john deere = paras
Viestit: 120
Liittynyt: 15.04.2014 14:18
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Deerepoju Fin
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Jossakin maapallolla

Re: Valion maitotila, Jokineva

Viesti Kirjoittaja john deere = paras »

Komeeta blogia!! Jatka vaan Heihei
Ei riemulla rajaa kun Jontikalla ajaa

MP:Deerepoju Fin
Avatar
Valtra Driver
Viestit: 143
Liittynyt: 04.05.2014 12:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Etelä-Karjala
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Valion maitotila, Jokineva

Viesti Kirjoittaja Valtra Driver »

Upee blogi! Jatka ihmeessä alan ainakin seuraa
Avatar
URSUSkuski
Viestit: 831
Liittynyt: 26.11.2013 12:51
Tämänhetkinen kaupunki:: KUOPIO
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Samuli.K
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Re: Valion maitotila, Jokineva

Viesti Kirjoittaja URSUSkuski »

Valtra Driver kirjoitti:Upee blogi! Jatka ihmeessä alan ainakin seuraa
Kiitos ooon just tekee kuvia Windows movie makerilla.
2016Vuotta eletään!Onnellista vuotta kaikille!

VOORUMIN KOVIN URSUSMIES!!
Avatar
URSUSkuski
Viestit: 831
Liittynyt: 26.11.2013 12:51
Tämänhetkinen kaupunki:: KUOPIO
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Samuli.K
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Re: Valion maitotila, Jokineva

Viesti Kirjoittaja URSUSkuski »

Päivitys 1

Tällä kertaa tehhään rehua yksi sarka toinen sarka ei olekkaan enää minun nimittäin naapuri halusi sen kukkamaaksi halusi viljellä pottua ja auringon-kukkaa vaan eipä viljele mitään heinällä on ollut keväästä asti ;)


No siirrytäämpä Päivitykseen!
Niitin aamusella ton oman puolen ku ei oo vielä kuumakaan keli ni ei lämpene ölöjyt.KuvaLasku alas aluksi-KuvaJa ei muutakuin terät vonkumaan :P KuvaAi,että hyvin näyttää leikkaavan kyllä ja vallussa riittää puhti yllin kyllin pitäskö kohta ostaa uus 4.5m niittomurskain joka on hinattava ei kait,sitä ennää tälläsillä paljoo tehhä :roll: KuvaKomeeta on sano Komee Hieno.KuvaToistta kierrosta ilman minkään laista ongelmaa.KuvaSiinä se vonkuu niin maan perkeleesti kuulosuojaimet olis aikakin hyvät ja nostin kierroksia siihen,että handgas ei mee enää enempää eipä oo tietoo paljoko kone kiertää mittarit ei satu just ny toimimaan kyllähän ne aamulla,mutta eipä ennää ku lämpes ni kai ne sähköt kuumuu liikaa.KuvaNäin se homma toimii ku se laitetaan toimimaan.KuvaJa ny enää reunat. :) KuvaSiitä se lähtee ja hyvin luultavasti kunhan ei vaan ole kiviä.KuvaKuvaKuvaSellanen niitojälki iha hyvä omasta mielestä.KuvaSellasella niitetään täälläpäin ja on toimiva ja sopusuhtainen yhistelmä.KuvaSiinä korjuu kalusto.KuvaKiinnivai ei siinä muukaan auta!KuvaKoneet auki/valmiiks.KuvaPyörimään vaan katotaan,että kaikki menee normaalisti murrokset on hyvin laakerit ei vingu terät ei osu toisiinsa.KuvaKuvaNo perkeleen perkele ei meinaa puhti riittää joko pitää 702:nen valjastaa. KuvaAkka tuli ottamaan kuvia ottihan tuo ihan kattottavia. :? KuvaSieltä miä painelen tulemaan lämä tiskissä ei kaupan tiskissä vaan polttoaine tankin tiskissä,jos ny niin voisi ilmaista.KuvaEkalta kuormalta en muuten kuvia ottanut,mutta tässä lähin jo toiselta ja kaikki on korjattu kyytiin mitä on saatu ja ajan ttällä saman tien kaikki konehet pois tuo Emäntä sitten sen 605:sen millä oli tarkotus ajaa välejä.KuvaUphill mäki vittu,että vääntää.KuvaOho siihen jätin sen taitaa ruostua siinä no ehtiipähän sen siirtää vielä.KuvaKärry perään letkut kii ja kasalle/aumalle/rehupaketille millä nimellä sitä nyt kukin haluaa nimetä?KuvaPolempa samalla nuo eiliset rehut tuossa mennessäni.KuvaKippi pystyyn ja vetoja,että kuorma valuu tasaisesti mattona pois toivottavasti kaikki ymmärtää mattona,mitä tarkoitan sillä no kasettimiehet ainakin ymmärtää ny joku 10v miettii mikä on kasetti no sen saatte ettiä ite se liittyy rekkoihin.KuvaJA siinähän se kippi alkaapi nousee.KuvaKuvaKuvaKuvaHeitin vehkeet pois ja lähin viemään MÖRKÖÄ pilttuuseen eli talliin.KuvaSiihenkait myö vuan se tälläillään.KuvaSiisti,mutta likainen nyt pitäis saahha se kärsseri sieltä ikh:n huollosta lupasivat hoitaa homman siellä vaikkei niille tollaset huollot kuulukkaan.KuvaNo mikäs vielä 605:sen toi emäntä entäs sitten tuleeko mieleen?KuvaKoukistin pikkasen ni mahtu ovesta sisään.KuvaSepä jäikin siihen.KuvaMeinas olla löpö vähissä ni ajattelin tankata saman tien ku halliin viemässä ja hallin nurkalla säiliö vaan olishan siinä ollu vielä se 30litran varasäiliö vallussa nimittäi.KuvaSon nu sina.Kuva
Pahoittelen virheitä. Ja kommentoikaahan niin tiedän kannattaako tätä jatkaa?

Ystävällisin terveisin:Jokinevan asukkaat ja työn tekijät!
Viimeksi muokannut URSUSkuski, 21.07.2014 21:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
2016Vuotta eletään!Onnellista vuotta kaikille!

VOORUMIN KOVIN URSUSMIES!!
Avatar
Valtra Driver
Viestit: 143
Liittynyt: 04.05.2014 12:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Etelä-Karjala
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Valion maitotila, Jokineva

Viesti Kirjoittaja Valtra Driver »

Taas komee päivitys! Jatka vaan:D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”