Päästösen tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Fini
Viestit: 1784
Liittynyt: 15.01.2013 21:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Liminka
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Päästösen tila

Viesti Kirjoittaja Fini »

Kuva
Se on Päästösen Tapsa täältä pohjanmaalta morjesta! Ajattelin alkaa tässä pitämään blogia touhuistani. Olen siis maatalous urakoitsija täältä pohjois-pohjanmaan suunnilta. Omaakin peltoa löytymän sellaset 25ha mutta viimiset 4v olemme pitäneet niitä peltoja vuokralla. Ympäri vuoden riittänee hommia nii on palkattuna myös Timppa itseni lisäksi näihin urakointi hommiin.
Tilan historiaa voisin kertoa sen verran että tila on tullut perintönä isältäni ja tila tuli minulle jottai 2000-luvun palkeilla, hiljasta oli meno sen parisen vuotta sen jälkeen kun olin vielä opiskelemassa. Mutta kun opinnot loppuivat palasin kotikulmille ja alotin tottakai heti tämän maatalous homman, urakointi oli se juttu mikä kiinosti niimpä otin lainaa pankista ja hommasin ison traktorin ja muutaman värmeen siihe pääle. Siitäkait sitä sitte lähettii nyt on kulunu 10v ja rapiat pääle siitä kun maatila tuli minun omistukseeni ja vielä on homma pystyssä. :)

Asustelen siis yksinäni pari vuotta sitte meni pitkään kestänyt suhde puihin, no mutta lapsia löytyy Kalle (16v) ja Valtteri (14v) Sinänsä hyvä sillä kumpikin tykkää näistä maatalous ja mettä hommista ovat olleet milteempä aina mukana hommissa kun ovat olleet käymässä.

Koneistosta sen verran että omana silmäteränä toimii Case cvx 230, sen lisäksi löytyy pienempi Case cvx 130. On meillä Valmettiki 6300 sillä koneella Timppa tykänny ajella. Näillä koneilla vedetään ympäri vuoden erillaisia töitä.

Heitetäähä tähä vaikka tällane päikkäri tämän viikon töistä kun oltiin Timpan kanssa liete keikalla:
Kuva
Elikkäs siinä näettä tilan isoimman konneen. heppoja löytyy mukavat 320hv meinaa vaa olla lietevaunu liiankin pieni.
Kuva
Tämän nimiselle tilalle ollaa nytte tekemässä töitä, 150ha olis tarkotus levittää ja mullata lietteet.
Kuva
Ensinmäistä kärryllistä tankkaamassa, olivat jo kerenneet hyvissä ajoin sekotella lietteet nii ei tarvinnu itse kun vaa alkaa lappamaan kärry täytee ja pellolle.
Kuva
Nappasimpa siinä kuvan ennen kuin alko paska lentämään.
Kuva
Kolme kärryllistä olin jo kerenny ajamaan ja ihmettelin missä se Timppa oikee viipyy... no kun olin lähössä neljättä kertaa tankkaamaan kärryä nii sieltähä se Timppa viiletti Valametilla, selitteli siinä sitten että oli viikonloppuna menny vähä lujempaa ja että oli astetta rankempi univaje.
Kuva
Siinä oltii menossa toiselle pellolle levittelee niin oli Timppa työn touhussa. Ihan hyvä vaan että tuli selväks ku vähä komensin.
Kuva
Kylläpä tolla ihmeesti näytti olevan aikaa kuvia ottaa. Nooh olin minä hälle sen verra tästä blogista jauhanu että tietenki halus avittaa.
Kuva
Iltaan mennessä oli onneksi urakka saatu päätökseen. Kuulosti Valmetti vähä röhisevän nii sanoin timpalle että ei kurvaa heti kotia sillä vehkeellä.
Sellasta, mielipiteitä? :)
Kuva
Made by:Arde
Kuva
Jos ei vislaa niin jotain on vialla.
superpottu
Viestit: 1426
Liittynyt: 12.03.2014 16:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Päästösen tila

Viesti Kirjoittaja superpottu »

Tätä blogia tuntuu kuvaavaan vain yksi hymiö: 8-)
Teetkös muuta kun ajat lietettä?Talvella esim mettä tai lumi-hommia?
Avatar
umbe
Viestit: 613
Liittynyt: 07.07.2013 08:37
Tämänhetkinen kaupunki:: Lohja
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja huono englanti
Multiplayer tunnuksesi?: umbe[FIN]
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Päästösen tila

Viesti Kirjoittaja umbe »

Kylläpä sä oot nuorena saano lapsia. :D
Jos siis oot ollu opiskelee sillee peruskoulunjälkee. :D
Joo mut hyvä alotus. :D
#Kuuukkelijutut #FsFin
Deereman
Viestit: 2782
Liittynyt: 24.07.2012 14:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Honkajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti, ja ripaus ruottia..
Multiplayer tunnuksesi?: Deereman [FIN]
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kysy jos kiinnostaa...

Re: Päästösen tila

Viesti Kirjoittaja Deereman »

Todella hienoa!
Fini
Viestit: 1784
Liittynyt: 15.01.2013 21:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Liminka
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Päästösen tila

Viesti Kirjoittaja Fini »

Kiitoksia! :) Tätä urakointia tehää meillä vähä monelta kantaa, mettätöitä tehää eli haketetaan ja kuskataan puuta. Muuten maalatoustöitä, ja sitäkin miltee jokaselta kantaa. Ainoot kamppeet mitä ei löyjy on vissii karhotin ja pöyhijä. Niin ja kalkki kärryäkää ei löyjy. Ja lapsista sanotaanko vaikka että oltii nuoria ja tyhmiä. :D

Päivitys 2!

Nonnii morjesta vaa kaikille pistetäähä toista päivitystä tulille. Valamettiin tuli pientä ei niin vakavaa vikaa suodatin se vaan tukkeutunu. Taas toiminnassa seki kone. Ei oo ollu nyt pariin kolmeen päivään töitä mutta tulikin sitten soittoa naapuri kylästä, 400ha omaavalta sikatilalta. Oli heiltä menny omasta lietekärrystä pumppu sanomaa sopimuksen irti nii tartteivat urakoittijaa. No minä meinasin että ei minun kärry sellasille pinta-aloille kykene. Mutta kuitenkin pitihä sitä sitte lähtä ei ollu pyydetty kun vain 70ha hoitamaan. Eikait siinä piti soittaa timpalle että lähetäämpä pidemmän kivenheiton päähä.
Kuva
Minä siinä sitten saavuin tilalle. En kerennyt ottelee kuvia enne lähtöä mutta kuitenkin. Timppa oli vielä matkalla niin alottelin siinä sitten levittelyä, vaa tottakai piti isäntää käyjä morjestaa ja kyselees asioita.
Kuva
Näillä oli tilan lieteyksikkö tällane 7810 Autopoweri. Kärrynä Samsoni jonka mallista enniin välittänyt mutta iso kärry se ainakin oli.
Kuva
Sitten sitä ollaanki pellolle ja paska liitää. Saa melko monta rundia tehä tän kokoselle palaselle vaa tilahan on melkein kiini pellossa nii mitäpä näitä. Ihmettelen vaan mikseivät lähettäneet minua kaukana oleville pelloilleen kerta niitäkin on. Oisivat saaneet siinä ne hoijettua vain kirjoittamalla rahalapun. Nooh mitäpä näitä säästyypä menovettä.
Kuva Timppaha siinä ennätti paikalle kun olin siinä tovin kerenny levittää. Noh mikäs siinä kuittasin että alaha multaamaan ja lähin täyttää kärryä.
Kuva
Oli vähä hörhöä porukkaa tän talon pojat. Kun olin siinä lähössä kotiapäin ajeleen ja Timppa vielä viiletti pellolla nii tuli talonväki sanomaa että hoitavat ite multauksen loppuun. Jos nyt ymmärsin oikeen nii halusivat säästää. :D No enkait minä siinä muuta voinut kun soittaa Timpalle ja kertoa asiasta.
Kuva
Siitä vielä kuva Casetista. :D Pittää kattoa tuleko vielä jotai hommaa näin keväälle että millo pääsee pesemään konneet.
Sellasta, näkkyillään seuraavan kerran toivon kommentteja ja mielipiteitä. Muuten se ois morjesta vaan!
Kuva
Made by:Arde
Kuva
Jos ei vislaa niin jotain on vialla.
Fini
Viestit: 1784
Liittynyt: 15.01.2013 21:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Liminka
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Päästösen tila

Viesti Kirjoittaja Fini »

Lukkeeko tätä kukkaan? :| Pahoittelut tuplista.
----------------------------------------
Päivitys 3!

Se on morjesta taas kaikille! Liete hommat loppu ja aattelin et pesen kärryn ja pistän halliin levolle. Tiiä sitten tuleeko kesäksi tarvetta mutta kumminki pietää hyvää huolta välineistä.
Otettiin ruiskukin esille ja vaihettii suuttimet mitä oli huonossa hapessa ja pestiin tankki sisältä kun oli viime pesulta jääny vähä likaseksi.
Otettiin me siinä sitten Timpan kanssa vähä kesä kalustoakin esille, noukinvaunu ja koukkulava kärryt. Silppurikin löytyy mutta vaa agrimarketin korjaamolta.
Kuva
Siinä kuvan räpsäsin kärrystä pestynä.
Kuva
Siinä kuva ruiskusta ja kuvassa näemmä myös tilan pikku Casen.
Kuva
Siinä sitten näettä tilan kärry kaluston: Koukkukärry kahdella vilja lavalla ja Weenhuissin noukkarin.
Kuva
Otettiin siinä illan pääle pikku Casesta etu-kuormaaja irti olis tarkotus myös ottaa etunosto laitteet irti ja iskeä rivi renkaat alle. Arvaattekin jo varmaan että tällä koneella ruiskutetaan. ;)
Kuva
Tässä sitten seuraavalta aamulta eiliseltä kuva. Elikkäs tälle keväälle vielä ois peltotyötä tiedossa, nimittäin kylvötyöt ois ainaki pari peltoa tarkotus kylvää ohraa. Se ois sitten seuraavassa päivityksessä se ois moro taas!
Notta sellast tällä kertaa toivosin niitä kommentteja et lukeeko tätä kukaan et onks tää vaa mun huvia. Smoker
Kuva
Made by:Arde
Kuva
Jos ei vislaa niin jotain on vialla.
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Päästösen tila

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Meikä ainaki lukee. Hyvät kuvat eikä tarinassakaan oo moittimista.
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
sierraman
Viestit: 1159
Liittynyt: 06.12.2013 13:07
Tämänhetkinen kaupunki:: Jokioinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi englanti Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: sierraman
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Päästösen tila

Viesti Kirjoittaja sierraman »

Joo kyllä ite ainakin luen, todella komiaa blogi
Kuva
Kiitos JGFin!
Deereman
Viestit: 2782
Liittynyt: 24.07.2012 14:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Honkajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti, ja ripaus ruottia..
Multiplayer tunnuksesi?: Deereman [FIN]
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kysy jos kiinnostaa...

Re: Päästösen tila

Viesti Kirjoittaja Deereman »

Tottakai luetaan!
Avatar
Korva
Viestit: 1913
Liittynyt: 18.02.2012 19:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja huonosti Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Korva
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Alvajärvi

Re: Päästösen tila

Viesti Kirjoittaja Korva »

Luen kyllä, muuten jaksa koskaa kommentoija. :D
Kuva
i7 9700K|MSI Z390 Gaming Plus|Gigabyte Geforce RTX2070|16Gb DDR4|Corsair 650W|275Gb SSD+1TB HDD
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Päästösen tila

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Luen! Jatka. :)
Kuva
Kuva -En säker kompis!
superpottu
Viestit: 1426
Liittynyt: 12.03.2014 16:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Päästösen tila

Viesti Kirjoittaja superpottu »

Todella hienoa blogia.Itse ainakin seuraan tätä, mutta en joka väliin ehdi kommentoida. ;)
6475
Viestit: 32
Liittynyt: 12.02.2014 21:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Ii
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: ISÄNTÄ
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Ii

Re: Päästösen tila

Viesti Kirjoittaja 6475 »

LUEN :D
Ei ole kuin yksi merkki mitä voi ajaa ja sen saa itse päättää
Nepa
Viestit: 699
Liittynyt: 28.06.2012 14:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Nepa
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Päästösen tila

Viesti Kirjoittaja Nepa »

Joo kyllä minäkin tätä luen.
Kuva <- Fontista kiitos Zetor 6211:lle.
Transit mies
Viestit: 271
Liittynyt: 31.05.2014 21:55
Tämänhetkinen kaupunki:: Ilmajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Transit mies
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Päästösen tila

Viesti Kirjoittaja Transit mies »

LUEN :) JATKA
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”