Urakointi J. Korpisaari Oy

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Urakointi J. Korpisaari Oy

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Terve! Olen Jukka Korpisaari, 47 vuotias maanviljelijä ja urakoitsija. Minulla on vaimo ja neljä lastakin löytyy. Vaimon nimi on Liisa ja lapsien nimet on Jussi (16v), Tauno (12)v, Hannu (10v), ja Enni (5v). Nää lapsoset ei oo hirveen innostuneita näistä mun maanviljely/ urakkatouhuista, mutta onneksi on Matti, joka tulee auttelemaan melkeen aina kun tarvitsee. Ja Mattihan on siis yks mun kaveri, joka asuu tossa muutaman kilsan päässä. Liisalla on tossa pihalla lemmikkeina parit lampaat ja muutama kanakin tuolla takapihalla tepastelee. Pihalla on pinta-alaa ruhtinaalliset 7 hehtaaria, johon mahtuu jokanäköstä, vanhaa ja uutta rakennusta. Asuinrakennuksena on kaks sataa vuotta sitten rakennettu kartano, ihan kartanon lähellä on parikin vanhaa navettaa ja uudemmat rakennukset mm. kuivuri ja lehmien pihattonavetta onkin sitten vähän kauempana, kuitenkin ihan alle 15 minuutin kävelymatkan päässä. Omaa peltoa tilalta löytyy enää 50ha, mutta vuokramaat mukaan lukien peltomäärä on noin 70 hehtaaria. Metsää on reippaasti yli sata hehtaaria.

Päätoimeentuloni tulee urakoinnista. Omistan 5 turvetuotantoon sopivaa traktoria, joista ei nyt tähän hätään ole yhtään kuvaa. Ne ovat aina koko kesän nevalla ja talvisin seisovat joko nevan varikolla tai ovat jollain urakointikäytössä. Itte en oo edes käyny nevalla pariin vuoteen, mutta rahaa tulee sieltä suunnalta niin tyytyväinen olen ollut. Omistan myös semmosen Ponssen moton, tais olla Cobra HS 10. Sen kuljettaja toimin minä itte melkeen aina. Silläkin alkaa jo ikää olemaan, mutta kattoo nyt lopettaisko kokonaan noi mettähommat ja hukuttais joskus koko koneen pois.. Teen jonkun verran myös lumihommia ja kesäsin tulee välillä maansiirtohommissakin oltua.

Tässä parit kuvat pihalta:

Navetta ulkoapäin
Kuva

Sitte navetasta sisältä. Tämähän ei mikään hirveen iso navetta ole, mutta ruokinta tänne tapahtuu silti apevaunulla.
Kuva

Kuivuri
Kuva


Ford 8830 (200hv)
Kuva

Ford 6610 (80hv)
Kuva

Ford 7810 (100hv)
Kuva

Sampo Rosenlew 2065
Kuva


Ponsse Cobra HS 10
Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
rauhis
Viestit: 467
Liittynyt: 01.04.2013 12:49
Tämänhetkinen kaupunki:: paimio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi englanti
Multiplayer tunnuksesi?: hitachi mies
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Paimio

Re: Urakointi J. Korpisaari Oy

Viesti Kirjoittaja rauhis »

Komeeta blogia! Ja hienot koneet.
Kuva
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Urakointi J. Korpisaari Oy

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Komiaa blogia, 6610 lempparini.
Kuva
Kuva -En säker kompis!
141
Viestit: 2470
Liittynyt: 15.10.2013 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: pälkäne
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pälkäne

Re: Urakointi J. Korpisaari Oy

Viesti Kirjoittaja 141 »

Vaikuttaa lupaavalta. :kippis:
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Urakointi J. Korpisaari Oy

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Niin tekee. Onks toi 6610 kuormaaja ihan oma värkkäämä?
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Urakointi J. Korpisaari Oy

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Tuas 8830 on sitä jotain. ;)

Ja nättiä blogin alkua taas.
Kuva
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Urakointi J. Korpisaari Oy

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Noniin, vihdoin ja viimein tulee ekaa päivitystä.. :)

Kylvöä
Terve! Siemenet ja apulannat tuli tossa parisen viikkoa sitten ja siitä tuli mieleeni, että pitäisi kaiketi kylväminenkin alottaa, että ne kerkeäis joskus kasvamaankin. Noh, ei siinä mitään, suoritin keväthuollon 8830:seen ja lähin kaivamaan kylvökoneen ulos hallista ja sen jälkeen pitikin vaihtaa siitä pari kärsinyttä vannasta. Kauaa ei siinäkään nokka tuhissut ja illalla pääsin jo alottamaan. Pellot oli sopivan kuivassa kunnossa, muttei kuitenkaan liian kuivia. Saas nähdä kuinka kuiva kesä mahtaa olla, kun kevätkin on ollu kuivin miesmuistiin. Joku sammakkomies ennusti, että koko kesän aikana satais vaan ihan olemattoman vähän, mutta ei sitä varmaan kannata uskoa. Oon nyt saanut melkeen kylvettyä, enää ois pari pientä lohkoa jäljellä. Saas nähä pyörähtääkö Fordin mittariin vielä näiden kylvejen aikana 10000h, mittarissa tais tällä hetkellä olla 9992 tuntia.

Kuva

Kuva

Hytistä kuvaa. Onneks on ilmastointi ja kaikki muutkin herkut, niin ei pääse edes kuumuus yllättämään. 8-)
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Viimesen kerran täyttämässä kylvökonetta tänä keväänä. (Älkää välittäkö säkin asennosta).
Kuva


Tällänenkin tuli hommattua.. Suht koht halvalla sain, niin olihan se pakko sitte ostaa. Apulanta ja siemensäkkejä tolla oon nytte kylvöjen aikaan nostellu, mutta en sitten tiedäkkään viel, että mitä muuta sillä tekis.
Kuva

Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Urakointi J. Korpisaari Oy

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

No tuolla varmaa paskaa lastailee ja sitte jotain "maanrakennustöitä" :D
Kuva
Avatar
Kone kuski
Viestit: 2405
Liittynyt: 30.06.2012 18:48
Tämänhetkinen kaupunki:: En asu kaupungissa
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: kone kuski
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Arvaa

Re: Urakointi J. Korpisaari Oy

Viesti Kirjoittaja Kone kuski »

On kyl nättiä.
Kuva
Kiitos Mini20 !
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Urakointi J. Korpisaari Oy

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Komee kalusto, plogissakaan mitään valittamista ole. Ootko ite tehnyt ton fortin kaivuritraktorin?
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Urakointi J. Korpisaari Oy

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Kiitos ja olen tehny.

Metsähommia
Moro! Kylvöt on tältä keväältä kylvetty ja apulannat levitetty, niin nyt on taas aikaa urakoida. Ei siinä montaa tuntia ilmotuksen jättämisestä mennyt, niin joku soitti jo, että hänellä ois 10 hehtaaria mettää, joka pitäisi kaataa. Otin homman tietysti ilomielin vastaan, kun ihan kohtuullisen hyvän hinnankin lupas maksaa.

Tässä ollaankin sitten matkalla mettään. Kuorma-autolla ei päässy ihan mettään saakka, niin piti siinä sitten reilut 2 kilsaa painella Cobran kanssa tommosta erittäin hyväkuntosta mettätietä pitkin.
Kuva

Kuva

Tuossa joku ilmakuva kaadettavasta alueesta. Kyllähän sitä siinä on, saa ainakin kaks viikkoa menemään tuonkin homman parissa..
Kuva

Sitten ollaankin jo paikan päällä ja kaatamassa ekaa puuta. Onneksi oli etukäteen kaadettu kaikki pienimmät puut pois, niin ne ei ollu esteenä. Muutenkin nuo kaikki puut vaikutti ihmeen terveiltä, vaan muutama oli vähän päässy lahoamaan.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Metsänomistaja tuli morjestamaan Fiatillaan. Toi tullessaan kahvetta ja pullaa, niin pidettiin siinä sitte kahvi- ja juttutauko. :)
Kuva
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Urakointi J. Korpisaari Oy

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Oliko toi Cobra jotain niitä ensimmäisiä protomalleja vai onko jälkeenpäin nosturi vaihetu? :D
Kuva
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Urakointi J. Korpisaari Oy

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Nättiä.Ja naapurilla komia fiiatti.
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Urakointi J. Korpisaari Oy

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Valtra_mies kirjoitti:Oliko toi Cobra jotain niitä ensimmäisiä protomalleja vai onko jälkeenpäin nosturi vaihetu? :D
Joku protyyppi se on. :D
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”