Pelurin Tila Loki

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Avatar
Peluri4
Moderaattori
Viestit: 6405
Liittynyt: 15.04.2009 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
Paikkakunta: Alvajärvi
Viesti:

Pelurin Tila Loki

Viesti Kirjoittaja Peluri4 »

Juuh elikkäs, siirsin tuon ahtaanmaan tähän 13 versioon ja ajattelin jatkaa tuota 11:stä tuttua blokia tässä. :D Kalusto on pääpiirteiltään sama, mutta joitakin koneita käytännön syistä joutunut vaihtamaan.

Päivitys 113
Aikaa on kulunu pari vuotta viimesimmästä päivityksestä, joten kalusto on hieman muuttunut, kerrotaan niistä sitten kuvissa. Ensimmäistä rehuntekoa alotellaan kun saatiin kaikki juuri kylvettyä.
Niitto yhdistelmä on sama vanha, mutta mattoperästä luovuttiin siitä syystä että karhot kuivais paremmin ja saadaan noukin vaunulle parempi karho kerätä kun ajetaan karhottimella.
Kuva
Kuva
Kuva
Seuraavia lohkoja kohti.
Kuva
Kuva
Kuva
Ensimmäiset nurin ja sitten karhottamaan, 8050 pääsi vähän keveyempiin hommiin tänä kesänä. :D
Kuva
Kuva
Kuva
Keruu yhdistelmänä toimii nykyään tämmönen, ajosilppuri porukasta jäätiin pois kun tuntu, että ei meinaa omia hommia keretä siinä seassa tekemään, noukin vaunu vaihdettiin tälle kesällä vähän isompaan. Veturina toimii tuo viime kesänä Fentin tilalle tullut Case IH Puma 230CVX.
Kuva
Kuva
Kuva
Valtrasta puotettiin karhotin pois ja pistettiin rehunlevitin perään niin saa toimia siilo koneena.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Pidettiin välissä rengin kanssa pieni tuumaus tauko ja käsikin sen lähteä niittämään lisää, ite joutuu sillä aikaa kuormat levittelemään mutta eipä siinä muu auta.
Kuva
Kuva
Kuva
Renki sai sitten kaikki loput omat heinät täältä oman kyläpuolelta nurin, niin laitettiin karhotin 705:n jälkeen ja lähdin sillä karhottamaan, renki ajaa noukkaria perästä.
Kuva
Kuva
Ensimmäinen siilo alko tulla täyteen, laskeskeltiin siinä sitten, että ei toinen siilo tulisi kuin puolilleen, joten päätettiin se jättää tyhjäksi toista satoa varten ja ajaa loput aumaan, ennen tuli siilot täyteen helposti yhdellä sadolla, mutta siirryttiin luomuun tälle vuodelle, niin tavaraa irtoaa huomattavasti vähemmän. :(
Kuva
Sain onneksi kurottua noukinvaunuun reilusti kaulaa karhottaessa sillä aikaa kun oli noukkari siilolla käymässä niin ei tartte näillä pikkulänteillä yhtä aikaa pörrätä. :D
Kuva
Kuva
Kaikki karhotettu niin siirryin taas itte noukkarin puikkoihin.
Kuva
Kuva
Viimistä kuormaa kasalle.
Kuva
Polettiin lopuksi vielä reunat hyvin ja sitten ei muuta kun vielä kasan peittää niin ei jää kuin n.20ha paalattavaa rehua naapurikylälle omia.
Kuva
Noh, joku varmaan ihmettelee, että mihinkäs 6800 on hävinnyt, no sille kävi viime syksynä olkia paalatessa niin ikävästi että sytty palamaan ja niinhän se meni koko yhistelmä sitten ajokelvottomaksi, sen takia paalaus kalustokin on vähän muuttunut, mutta siitä varmaan lisää sitten ensi päivityksessä. ;)
casepuma
Viestit: 1048
Liittynyt: 20.07.2013 13:36
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Pelurin Tila Loki

Viesti Kirjoittaja casepuma »

Komiaa 8-)
Kuva
Kiitos RAPE
6475
Viestit: 32
Liittynyt: 12.02.2014 21:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Ii
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: ISÄNTÄ
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Ii

Re: Pelurin Tila Loki

Viesti Kirjoittaja 6475 »

Hyvän näköne blogi!!!!Eikö muka casesta lopu puhti täydellä lastilla. :laughing:
Ootko muokannu mappia?
Ei ole kuin yksi merkki mitä voi ajaa ja sen saa itse päättää
Avatar
Korva
Viestit: 1913
Liittynyt: 18.02.2012 19:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja huonosti Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Korva
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Alvajärvi

Re: Pelurin Tila Loki

Viesti Kirjoittaja Korva »

6475 kirjoitti:Hyvän näköne blogi!!!!Eikö muka casesta lopu puhti täydellä lastilla. :laughing:
Ootko muokannu mappia?
Kulkemisesta en tiedä mutta mappia on muokattu. :)
Kuva
i7 9700K|MSI Z390 Gaming Plus|Gigabyte Geforce RTX2070|16Gb DDR4|Corsair 650W|275Gb SSD+1TB HDD
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Pelurin Tila Loki

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

No tätä on jo odotettu, vaikka siirrosta jo puhuit aijemmin niin nyt vasta näki miten hyvin tämä onnistuin. 8-) Iso peukku sinulle. ;) 1203 on tainnut saada jonkin asteista hellyyttä kun on pellit ilmestynyt paikalleen? :mrgreen:
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Lenni
Viestit: 1266
Liittynyt: 10.12.2011 21:09
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Olvisalmi

Re: Pelurin Tila Loki

Viesti Kirjoittaja Lenni »

Nonni, ei kummempia helekutin komiaa taas. :D
Kuva
141
Viestit: 2470
Liittynyt: 15.10.2013 08:20
Tämänhetkinen kaupunki:: pälkäne
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pälkäne

Re: Pelurin Tila Loki

Viesti Kirjoittaja 141 »

Niin milläs sä saat ton auman tehytä tohon pellolle?
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4057
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Pelurin Tila Loki

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

141 kirjoitti:Niin milläs sä saat ton auman tehytä tohon pellolle?
Nättiä on! Ja Peluri4 on laittanu tuohon kohtaan auman, siis ihan objektin.
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
Peluri4
Moderaattori
Viestit: 6405
Liittynyt: 15.04.2009 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
Paikkakunta: Alvajärvi
Viesti:

Re: Pelurin Tila Loki

Viesti Kirjoittaja Peluri4 »

Juu aumoja oon giantsissa laitellu pitkin peltoja semmosiin paikkoihin mihin olis hyvä tehdä auma jos tarttee, tosin on mulla tosta aumasta semmonen placeable versiokin, mutta siinä on semmonen tyhmä pohja mikä jää näkyviin... :D

Päivitys 114
Juu elikkä tässä olis nyt tämä paalaus kalusto, combihan se olis varmaan kannattanut ostaa, mutta syksyllä kun se mäkkäri palo kesken paalauksien niin piti äkkiä saada joku kone tilalle ja tässä oli samalla kylällä tommonen vähän ajettu krone myynnissä niin kävin hakemassa sen sitte. :D Kääriän vaihoin tuommoseen minkä saa paalaimen perään kun tuossa paalaimessa oli vetoaisa sille valmiina.
Kuva
Mutta sitte ite hommiin ja heinää poikki tuolta naapurikylällä olevilta pelloilta, melkosia rinne peltoja nämä mun vuokaramaat täällä.
Kuva
Siinä sitte taas tuommosta mukavaa rinnettä niittelin niin naapurin jaska soitti ja kyseli, millon joutasin hälle rehun tekoon, sovittiin siinä sitten, että kun nämä saan poikki niin lähetän rengin heti niittämään niitä sen rehuja. Soittelin siinä sitten rengille, että rasvailee karhottimen ja lähtee ajelemaan tännepäin, niin vaihdetaan sitten koneita kun saan niitettyä.
Kuva
Kuva
Siinäpä se oli jo toista länttiä kiertämässä kun sain niitettyä, pikainen palaveeri ja hommia jatkamaan. :D
Kuva
Empä minä sitte kauan kerennykkään karhottamaan kun yhtäkkiä tuosta otti tappi ja katkesi, hetken mietiskelin ja soittelin tuolle vuokraisännälle, oisko sillä sopivata tappia tuohon.
Kuva
No eipä siinä sitte kauan menny kun se tuli valmetillaan tappi mukanaan ja nostettiin tuosta kettingillä karhottimen persettä ilmaan niin saatiin uus tappi paikoilleen.
Kuva
Kuva
Kuva
Sitten iltamassa vielä paalaus hommiin.
Kuva
Melko näppärä tämä juna tuntuu olevan ajaa, vaikka alkuun pelottikin taipuuko tämän kans mihkään. :D
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Paalit tuli pyöriteltyä ja renki oli saanu niitot niitettyä niin jätettiin Jontikasta niittokoneet pois ja pistettiin tuo Valtran kuormaaja siihen paalien ajoa varten, kun ei vielä viitti jättää paalainta Valtrasta pois kun parille isännälle pitäs vielä käydä vähän paalaamassa.
Kuva
Kuva
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Pelurin Tila Loki

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Mukavaa luettavaa. Vai että tappi kakes... :mrgreen:
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Lenni
Viestit: 1266
Liittynyt: 10.12.2011 21:09
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Olvisalmi

Re: Pelurin Tila Loki

Viesti Kirjoittaja Lenni »

Komiaa, ja melekonen kuormain tuossa vuokraisännän valametissa. :D
Kuva
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Pelurin Tila Loki

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

Komeeta blogia!!
Kuva
Mixeri
Viestit: 2066
Liittynyt: 25.03.2012 12:48
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti ja Ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: Mixeri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: Pelurin Tila Loki

Viesti Kirjoittaja Mixeri »

Asiallista blogia. :)
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”