Niittämisestä?

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 2015 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
hullumies1
Viestit: 50
Liittynyt: 24.12.2013 19:39
Tämänhetkinen kaupunki:: Reisjärvi
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: samppa120
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Reisjärvi

Niittämisestä?

Viesti Kirjoittaja hullumies1 »

Elikkäs onkohan miten suuritöinen juttu saada pelin omat murskaimet tekemään pientä karhoa, ettei tarvitsisi karhottaa?
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Niittämisestä?

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Eipä ole hurjan vaikea lisätä. Tein esim. FS2013-versiosta muunnetussa modissa näin:

Koodi: Valitse kaikki

<workAreas>
    <workArea startIndex="2>1" widthIndex="2>2" heightIndex="2>3" />
    <workArea startIndex="4>1" widthIndex="4>2" heightIndex="4>3" />
    <workArea startIndex="2>5|0" widthIndex="2>5|1" heightIndex="2>5|2" type="mowerDrop" disableBackwards="false" />
    <workArea startIndex="4>5|0" widthIndex="4>5|1" heightIndex="4>5|2" type="mowerDrop" disableBackwards="false" />
</workAreas>
Kaksi ensimmäistä riviä on leikkuuta varten ja kaksi viimeistä on karhotusta varten.

Tässä tapauksessa karhotusta varten olevat transform groupit (indeksit 2>5|0 jne.) olivat valmiina, mutta jos ne puuttuvat, niin ne pitää lisätä Giants Editorissa. Mallia voi katsoa jostain Giantsin vakiokarhottimesta. Lyhyesti sanottuna
1) GE:ssä luodaan uusi transform group dropAreas (ei ole pakko, mutta ryhmittely tuo vähän selkeyttä)
2) luodaan transform groupit dropAreaStart, dropAreaWidth ja dropAreaHeight ja siirretään ne dropAreas-ryhmän alle.
3) Sijoitellaan edelliset. dropAreaStart määrittelee karhon vasemman rajan ja dropAreaWidth oikean rajan. dropAreaHeight sijoitetaan ensin samaan kohtaan kuin dropAreaStart, mutta edellistä siirretään vähän taaksepäin. (Tätä voi kelata mielessään niin, että nämä kolme transform groupeilla määriteltyä pistettä muodostavat kuvitteellisen neljännen pisteen kanssa neliön, jonka päälle ruohotupsu pöläytetään.)
4) Lisätään 2-kohdan ryhmien indeksipolut niittokoneen XML:ään workAreasin alle niin kuin esimerkissä.
hullumies1
Viestit: 50
Liittynyt: 24.12.2013 19:39
Tämänhetkinen kaupunki:: Reisjärvi
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: samppa120
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: Niittämisestä?

Viesti Kirjoittaja hullumies1 »

Kiitoksia! Kylläpä tuo vielä onnistuu minultakin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”