Peli kaatuu

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 2015 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
janneko
Viestit: 7
Liittynyt: 19.01.2016 12:42
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Peli kaatuu

Viesti Kirjoittaja janneko »

moro. mulla on ongelma pelin kanssa. eli peli kaatuu aina jossain vaiheessa kun kävelen, siirryn koneeseen tai lähden eteenpäin.
olen asentanut viimeisimmän päivityksen ja modeja ainoastaan pelin virallisilta kotisivuilta.
epäilen sitä kun pelaan kannettavalla että siinä ei riitä potkua.
kannettavan tiedot:
valmistaja acer
win 7
intel core i5 cpu m480 2,67GHz
muistia 4gt
ATI Mobility Radeon HD 5850
Avatar
Matias
Viestit: 3603
Liittynyt: 24.10.2009 18:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Masku
Kielet: Suomi, Englanti ja pikkasen Ruotsii
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Raisio

Re: Peli kaatuu

Viesti Kirjoittaja Matias »

Ota moodit pois ja koita kaatuuko vielä. Näin voidaan sulkea ainakin kyseienen vaihtoehto pois ettei johdu niistä.. :)
Kuva
#Kiljupönttö
janneko
Viestit: 7
Liittynyt: 19.01.2016 12:42
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Peli kaatuu

Viesti Kirjoittaja janneko »

sitten tulee välillä tälläinen ilmoitus:
giants engine 6,0,2 lakkasi toimimasta
ongelma keskeytti ohjelman virheettömän toiminnan.
Windows sulkee ohjelman ja ilmoittaa, onko ongelmaan
käytettävissä ratkaisua.
janneko
Viestit: 7
Liittynyt: 19.01.2016 12:42
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Peli kaatuu

Viesti Kirjoittaja janneko »

moro.
pitääkö ladata jokin modi vai saako pelissä eläimet jotenkin muuten näkyviin? ääni kyllä kuuluu mutta eläimiä ei näy
Avatar
Ruutana
Viestit: 408
Liittynyt: 05.11.2015 20:36
Tämänhetkinen kaupunki:: Vammala
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Ruutana
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Vammala

Re: Peli kaatuu

Viesti Kirjoittaja Ruutana »

Missä mapissa?
Kuva
janneko
Viestit: 7
Liittynyt: 19.01.2016 12:42
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Peli kaatuu

Viesti Kirjoittaja janneko »

molemmissa kentissä eli bjornholm ja westbridge hills ei eläimiä näy mutta ääni kuuluu
janneko
Viestit: 7
Liittynyt: 19.01.2016 12:42
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Peli kaatuu

Viesti Kirjoittaja janneko »

eikö kukaan osaa neuvoa
RiskyP
Viestit: 163
Liittynyt: 06.02.2014 08:43
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Peli kaatuu

Viesti Kirjoittaja RiskyP »

Tässä jotain neuvoja.

Vastaisuuden varalta, kun pyydät apua ja sinulle ehdotetaan jotakin vinkkiä, kokeile sitä ja kerro tulokset. Muuten tämä menee pelkäksi arvailuksi ja kukaan ei edes viitsi lähteä tarjoamaan vinkkejä jolla saada peliä toimimaan.

Nuo mainitsemasi ongelmat voivat johtua monesta syystä, joten siksi pitää yksi kerrallaan kokeilla että mikä auttaa ja mikä taas suljetaan pois.

1. Eli nyt ihan ensimmäiseksi ennenkuin teet yhtään mitään, teet kuten Matias jo kehoitti, eli modit pois modikansiosta. Sitten kokeilet pelata sen verran pitkään että pelin pitäisi normaalisti kaatua. Jos se kaatuu, niin sitten tiedetään ettei modeissa ole vika. Jos ei kaatunut, silloin vika on modeissa.

2. Jos peli kaatui, modeja ei laiteta takaisin kansioon, vaan seuraavaksi lasket grafiikan tarkkuuksia ja myös ääniä niin pienelle kuin saat. Jälleen kokeilet pelata niin kauan että pelin pitäisi normaalisti kaatua. Ellei kaadu, silloin tietokoneesi tehoissa on "vika".

3. Jos pelisi kaatui, nyt päivität näytönohjaimen ajurit ja kokeilet jälleen auttaako.


Nämä seuraavat vinkit menevät sitten sinne ufo-osastolle, mutta laitetaan nyt tähän jos ei mikään muu ole auttanut.

-USB-laitteet irti koneesta. Eli kaikki muut USB laitteet irti paitsi välttämättömät. Välttämättömät on vain hiiri ja näppis. Läppärillä vain hiiri.
janneko
Viestit: 7
Liittynyt: 19.01.2016 12:42
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Peli kaatuu

Viesti Kirjoittaja janneko »

olen asentanut pelin uudelleen ja pelannut ilman modeja hetken aikaa eikä peli ole kaatunut. eli kyse on todennäköisesti
että jokin modi aiheutti kaatumisen.
sinänsä jännä että kaikki ladatut modit oli pelin omilta kotisivuilta ladattu.
entä kuinka tuo eläin juttu?
Avatar
Bene
Viestit: 327
Liittynyt: 01.08.2015 14:54
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: -Bene-
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Peli kaatuu

Viesti Kirjoittaja Bene »

Mulla samaa ongelmaa aiheutti light addon modi.
Kuva
Mutkat lintas ja renkaat maas!
(Autot ei keuli)
janneko
Viestit: 7
Liittynyt: 19.01.2016 12:42
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Peli kaatuu

Viesti Kirjoittaja janneko »

mua ihmetyttää se että kun olen ladannut ne modit pelin virallisilta sivuilta, niin ajattelis että ne myös toimis. en tiedä sitten olisko se
raha modi syy kaatumiseen mutta kun sekin oli pelin kotisivulta ladattu. vai onko kone liian vanha pyörittämään peliä.
modeihin liittyen vielä että mistä löytyisi parhaimmat ja toimivimmat modit?
RiskyP
Viestit: 163
Liittynyt: 06.02.2014 08:43
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Peli kaatuu

Viesti Kirjoittaja RiskyP »

janneko kirjoitti:mua ihmetyttää se että kun olen ladannut ne modit pelin virallisilta sivuilta, niin ajattelis että ne myös toimis. en tiedä sitten olisko se
raha modi syy kaatumiseen mutta kun sekin oli pelin kotisivulta ladattu. vai onko kone liian vanha pyörittämään peliä.
modeihin liittyen vielä että mistä löytyisi parhaimmat ja toimivimmat modit?
Virallisilla sivuilla ei ole "virallisia" modeja muut kuin Giantsin tekemät. Muut ovat ihan "tavallisia" modeja joita yksityiset ovat ladanneet Giantsin sivuille.

Kukaan ei voi tietää että mistä saa parhaimmat ja toimivimmat modit. Ne pitää testata yksitellen. FS UK on sellainen sivusto (googlaa) jossa annetaan modeille arvosanat ja niihin voi jonkun verran luottaa.

Ihan Pro vinkki. Kun lataat modeja, älä lataa kauheaa kasaa niitä koska se ei ole yleensä järkevää ihan sen vuoksi että kaikki mods kansion sisältö ladataan muistiin kun peliä ladataan. Se hidastaa peliä ja voi jopa kaataa sen jos tehoja ei ole paljoa tai modeissa on paljon virheitä. Lataa vain sellaiset mitä välttämättä tarvitset, eikä sitä mitä haluat. Älä myöskään laita niitä heti mods kansioon vaan lataa ne koneelle, merkkaa esimerkiksi muistioon yksitellen mistä olet ne hakenut (jotta voit löytää mahdollisia päivityksiäkin joskus) ja kokeile yksitellen niitä pelissä jotta saat seulottua roskat pois joukosta.

Esimerkiksi multipelejä varten ei kannata tehdä sitä että lataa kaikki tarjotut mods kansioon ja unohtaa ne sitten sinne, vaikka se olisi helppoa. Sen sijaan luo multipelille aina oman kansio jonka modisisällön sitten siirrät multipelin ajaksi mods kansioon. Taas kun pelaat yksinpeliä tai jotain toista multipeliä, otat ne multipelin rojut pois ja siirrät yksinpelisisällön tai toisen multipelisisällön mods kansioon. Silloin siellä ei ole mitään turhaa joukossa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”