Giants editor lakkasi toimimasta

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 2015 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Antti97
Viestit: 568
Liittynyt: 09.02.2012 11:34
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomea, vähä Englantia ja Ruotsia.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Giants editor lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja Antti97 »

Hei olis semmone ongelma että ku yritän avata itse laittamani i3d tiedostoa tulee tää
Kuva
Mistä tämä voisi johtua?
Antti97
Viestit: 568
Liittynyt: 09.02.2012 11:34
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomea, vähä Englantia ja Ruotsia.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Giants editor lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja Antti97 »

Olisko kellää vastausta tähän? Heihei
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Giants editor lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Pura tiedosto jonka sisällä i3d tiedosto on kansioksi.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Antti97
Viestit: 568
Liittynyt: 09.02.2012 11:34
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomea, vähä Englantia ja Ruotsia.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Giants editor lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja Antti97 »

Ok täytyy kokeilla kiitti vastauksesta. E: Kokeilin purkaa sen tiedoston mutta edelleen sama ongelma :(
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giants editor lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Veikkaan että olet jättänyt meshit yhdistämättä Blenderissä ennen i3d-tiedoston exportaamista, jolloin malliin mahdollisesti jää tyhjiä meshejä, ja sinulla on koneessa jokin integroitu näytönohjain. Avaa i3d-tiedosto Notepad++:ssa, niin pitäisi löytyä jotain tällaista (en muista ihan tarkkaan enkä nyt äkkiä löydä sopivan risaa modia):

Koodi: Valitse kaikki

      <Triangles count="0">
      </Triangles>
Tyhjät meshit poistuvat, kun kaikki Triangles-elementit, joissa count on "0" poistetaan.
Antti97
Viestit: 568
Liittynyt: 09.02.2012 11:34
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomea, vähä Englantia ja Ruotsia.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Giants editor lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja Antti97 »

Eli kun avaan sen tolla notepad:llä ja poistan tuon "0" sen jälkee pitäs toimia?
E: Muokkasin tuon triangles jutun notepadillä . laitoin tekstuuripolut oikeen ja tallensin sitten avasin sen i3d nii tuli Error while loading i3d file
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giants editor lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Olet varmaan tehnyt muutakin ylimääräistä, esim. poistit lainausmerkit. Mutta oli ohjeissakin vikaa. Kokeillaans uudestaan.

Minulla on pelkästään testaamista varten tehty i3d-tiedosto, jossa on yksi tahallaan rikottu mesh. Tekstieditorissa avattuna mesh i3d:ssä näyttää tältä:

Koodi: Valitse kaikki

    <IndexedTriangleSet name="ID2.002" shapeId="1" bvCenter="0.471884 2.80769 -0.144295" bvRadius="3.11025" isOptimized="true">
      <Vertices count="0" normal="true">
      </Vertices>
      <Triangles count="0">
      </Triangles>
      <Subsets count="1">
        <Subset firstVertex="0" numVertices="0" firstIndex="0" numIndices="0"/>
      </Subsets>
    </IndexedTriangleSet>
Nyt jos avaan i3d-tiedoston Giants Editorilla, konsoliin tulee virheilmoitus Error: Mesh 'ID2.002' has zero triangles. ja toisaalta jos avaan saman tiedoston toisella koneella, jossa on pelkkä integroitu näytönohjain, GE kaatuu.

Ratkaisu on poistaa tuo koko esimerkissä näkyvä roska. Vielä kertauksena ja selvennyksenä:
1. Etsitään hakutoiminnolla merkkijonoa Triangles count="0.
2. Katsotaan, minkä IndexedTriangleSet-elementin sisälle osuma kuuluu. Tässä esimerkissä aloitustagi on lainauksen rivillä 1 ja lopetustagi rivillä 9. Elementin sisältö taas on riveillä 2–8. Triangles-elementti on IndexedTriangleSet-elementin alla eli Triangles on IndexedTriangleSet:n lapsielementti.
3. Poistetaan IndexedTriangleSet, jonka sisällä osuma on eli poistetaan aloitus- ja lopetustagit sekä niiden välissä oleva sisältö.

Muistutetaan vielä, että vaikka ongelma korjautuisikin (eli osuin edellisen viestin arvauksessa oikeaan), oikea ratkaisu olisi yhdistää meshit Blenderissä.

Toivottavasti tarkoitit Notepadilla nimenomaan Notepad++:aa etkä Muistiota. i3d-tiedostot ovat tiedostopäätteestä huolimatta sisällöltään ihan tavallisia XML-tiedostoja, joiden kevytmuokkaukseen Notepad++ sopii mainiosti. Muistiolla voit kirjoittaa itsellesi muistion, jossa suosittelet heittämään Muistiolla vesilintua.
Antti97
Viestit: 568
Liittynyt: 09.02.2012 11:34
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomea, vähä Englantia ja Ruotsia.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Giants editor lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja Antti97 »

No miten ne meshit yhdistetään blenderissä? Juu sillä muistiolla ne poistelin ,mutta jostain kumman syystä ei ole valikossa tuota notepad++
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giants editor lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Notepad++ ei ole Windowsin mukana tuleva ohjelma, vaan se pitää ladata osoitteesta https://notepad-plus-plus.org/ Kannattaa asentaa suomenkielisenä.

Meshien yhdistämiseen on monia tapoja riippuen siitä, millainen lähtötilanne ja haluttu lopputulos ovat.

1 Kaikkien meshien yhdistäminen
1. Vie kursori 3D-näkymään.
2. Painele a-näppäintä kunnes kaikki meshit ovat valittuina.
3. Paina Ctrl-J.
4. Valmis.

2 Osittainen yhdistäminen Outlinerissa
1. Valitse hiiren vasemmalla napilla ensimmäinen mesh Outlinerissa eli oikeassa yläkulmassa olevassa näkymässä, jossa nimet näkyvät listattuna.
2. Pidä Shift-nappia pohjassa ja valitse seuraava yhdistettävä mesh.
3. Toista 2-kohtaa kunnes kaikki tarvittavat on valittu.
4. Paina Ctrl-J. Valitut meshit yhdistetään ja uuden meshin nimi määräytyy sen mukaan, mikä oli valittu viimeisenä.

3 Osittainen yhdistäminen 3D-näkymässä
1. Valitse hiiren oikealla napilla ensimmäinen mesh 3D-näkymässä.
2. Pidä Shift-nappia pohjassa ja valitse seuraava yhdistettävä mesh.
3. Toista 2-kohtaa kunnes kaikki tarvittavat on valittu.
4. Paina Ctrl-J. Valitut meshit yhdistetään ja uuden meshin nimi määräytyy sen mukaan, mikä oli valittu viimeisenä (se näkyy keltareunaisena, kun muut ovat oranssireunaisia).

Jos tulee jotain ongelmia, niin YouTubesta löytyy ratkaisu moneen ongelmaan, sillä siellä on tuhansia Blender-tutoriaaleja.
Antti97
Viestit: 568
Liittynyt: 09.02.2012 11:34
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomea, vähä Englantia ja Ruotsia.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Giants editor lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja Antti97 »

No nii sain sitten tuon ongelman ratkaistua eli ei enää GE kaadu ,mutta sitten tuli tämmöne uus roplem ku osa tekstuureista ei näy ja osa näkyy niiku kuvakin kertoo vaikka korjasin polut oikein ja kaikki tekstuurit on png muodossa mutta ei silti kaikki näy. Jos olis jollain ratkaisua tähän?

Kuva
arska fs11
Viestit: 3325
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Giants editor lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Ilta kirjoitti: Nyt jos avaan i3d-tiedoston Giants Editorilla, konsoliin tulee virheilmoitus Error: Mesh 'ID2.002' has zero triangles. ja toisaalta jos avaan saman tiedoston toisella koneella, jossa on pelkkä integroitu näytönohjain, GE kaatuu.
Miten sitten selität sen, että minulla kaatuu giantsi samalla tavalla, mutta käytössäni on ulkoinen näytönohjain :?:
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”