Sivu 1/1

Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus

Lähetetty: 19.01.2021 21:56
Kirjoittaja fiiatti-ukko
Aika monta kertaa kysytty, harvoin vastausta saatu... Elikkäs, ryöstin eräästä mapista objektin, joka näkyy siellä normaalina, mutta importtaessa toiseen mappiin, tämä objekti muuttuu valkoiseksi. Mikä menee pieleen? Kuinka se on saatu näkymään tässä alkuperäisessä mapissa?
Huomasin, että importtaessa objektin tekstuurit eivät tulleet mukana. No, siirsin ne tästä alkuperäisestä objektin kansioista tähän uuteen objektin kansioihin, mutta ei auttanut.
Seuraavaksi huomasin että tekstuurit ovat png muodossa. Olenko väärässä, vai eikö fs15 ne pitäisi olla dds muodossa? Millä poppakonstilla nämä on saatu toimimaan, ja kuinka nämä tekstuurit muutetaan onnistuneesti toiseen muotoon. Sitäkin yritin tuloksetta.

Sekava ja pitkä teksti, mutta jos joku osaisi auttaa. Ja versiohan on fs15 / GE 6.0.5

Re: Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus

Lähetetty: 19.01.2021 22:11
Kirjoittaja arska fs11
Muutat objektin i3D tiedostosta tiedostopolut oikein. Eli avaat sen objektin esimerkiksi notebadilla ja heti ensimmäisillä riveillä pitäisi näkyä tiedostopolku.

Re: Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus

Lähetetty: 20.01.2021 08:25
Kirjoittaja Maatila
Mulla yhdessä ruskeassa nh 110-90 etuakselissa sama ongelma. Mistä sen tietää tuommosessa vehkeessä mikä polku on minkäki osan ja mitä siihen pitää naputella saadakseen sen toimimaan?

Re: Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus

Lähetetty: 20.01.2021 10:59
Kirjoittaja urakkamies
Yleensä sen väärin olevan polun tunnistaa siitä, että se johtaa johonkin tekstuuriin, mitä ei kyseessä olevan modin kansioista löydy. Ne myös useimmiten alkaa ...../ muodossa, kun modin omat vaikkapa assets/ tai tekstures/ tai jotain muuta samaan tyyliin.


Muistaakseni jos tallentaa, niin että jossain näkyy vain valkoista, niin giantsi hukkaa kokonaan sen osan tekstuurijutut, eikä niitä siihen enää takaisin saa. Tämä on toki mun oma muistikuva, saa korjata, jos tietää paremmin.

Maatila pääsee helpommalla kun vaihtaa koko aksilan.

Re: Valkoinen objekti / tekstuurien muokkaus

Lähetetty: 20.01.2021 11:46
Kirjoittaja Pelaaja80
Maatila kirjoitti:Mulla yhdessä ruskeassa nh 110-90 etuakselissa sama ongelma. Mistä sen tietää tuommosessa vehkeessä mikä polku on minkäki osan ja mitä siihen pitää naputella saadakseen sen toimimaan?
Minä oon Material editing -ikkunalla selvitelly niitä jos ei oo muuten selvinny. Urakkamiestä lainaten kuitenkin, helpompi vaihtaa vaan se akseli.