Pienet Kysymykset [FS17]

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 17 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Avatar
Traktorimies_
Viestit: 4058
Liittynyt: 01.02.2012 16:33
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Traktorimies_ »

Jos sen colmap.grle:een vaan poistaa, niin siitä tulee error logiin, mutta tuo ongelma poistuu kyllä. Giantsissahan pystyy sitten helposti luomaan uuden collision mapin, mutta itellä ainakaan mikään ei muuttunut. Osaiskohan kukaan neuvoa miten sellasen saa luotua niin, ettei tollasia kasoja jäis?
Kuva
Ford 7000, 72´ 90hv, 33km/h
Mercedes Benz W203 C220 CDI, 00´
Avatar
JuHoZzI
Viestit: 305
Liittynyt: 12.07.2013 11:03
Tämänhetkinen kaupunki:: jossain perseessä
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Hoozi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja JuHoZzI »

Joo, kekseinki ite jo kokeilla poistaa tuon, ja ongelma sillä selvä. :yhteistyö:
"Valtra pettää useemmin ku huora vaimo"
"Kylmä laakeri ei tuota"
jkh67
Viestit: 38
Liittynyt: 29.10.2016 01:20
Viesti:

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja jkh67 »

DB990 kirjoitti:Tässä olisi ainakin yksi. En tosin tiedä, tarkoititko tätä...
Juuri tätä tarkoitin. Oikein paljon kiitoksia :)
[FHH - Yhteisö pääasiassa ETS2, ATS ja FS peleille.]
Discord: https://discord.me/fhh
VTC: http://trucksbook.eu/company/4236
Twitch: https://www.twitch.tv/juhahirv
Valtteri[FIN]
Viestit: 70
Liittynyt: 03.01.2015 17:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Loviisa
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pitääkö sellanenkin olla?

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Valtteri[FIN] »

Osaako joku kertoa kuinka vaihtaa modin store name?
Kuva

Mukava on kesän tullen kuivaa sarkaa niittää viljelijä ihmeenä koko kylä kiittää, muija joskus huokaa että nyt jo kylvöt riittää se on putkesta kiinni koko homma.
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

Miten tuon dirt modin kanssa saa säädettyä mutakuopan syvyyttä?
Valtteri[FIN]
Viestit: 70
Liittynyt: 03.01.2015 17:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Loviisa
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Pitääkö sellanenkin olla?

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Valtteri[FIN] »

Konvasin yhden kärryn ja tulee peliin ja kauppaan normaalisti, mutta ei pysty ottaa kiinni vaikka attacherJoint löytyy ja on säädetty oikiaan kohtaan. Miten voisi korjata?
Kuva

Mukava on kesän tullen kuivaa sarkaa niittää viljelijä ihmeenä koko kylä kiittää, muija joskus huokaa että nyt jo kylvöt riittää se on putkesta kiinni koko homma.
Transit mies
Viestit: 271
Liittynyt: 31.05.2014 21:55
Tämänhetkinen kaupunki:: Ilmajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Transit mies
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Transit mies »

Kuinka iso homma olisi lisätä Tasaajan Harjula mappiin kuivaaja ja siihen toki kaikki triggerit?
En ole ikinä koskenut editioriin muutakuin jotain traktoria koittanut muokata huonoin seurauksin.
Zohan
Viestit: 252
Liittynyt: 26.12.2012 19:40
Tämänhetkinen kaupunki:: E-P Teuva
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Volvomies94
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Teuva

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Zohan »

Kysyisn että onko fs17 tehty perä levyä/takalanaa. Sellasen tarvittis talveksi.
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Zohan kirjoitti:Kysyisn että onko fs17 tehty perä levyä/takalanaa. Sellasen tarvittis talveksi.
Mulla on.. mutta tekstuurit vaan bugaa siten että koko lana musta.. En tiedä mistä johtuu eikä ole ollut kiinnostusta, voin antaa linkin jos joku haluaa.
Kuva
Kuva
Zohan
Viestit: 252
Liittynyt: 26.12.2012 19:40
Tämänhetkinen kaupunki:: E-P Teuva
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Volvomies94
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Teuva

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Zohan »

Mä voin ottaa. Ja mistä sais toimivan heinä auman.
jallikka
Viestit: 875
Liittynyt: 30.04.2015 18:15
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: englanti,ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Jallu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja jallikka »

Onko kellää vinkkii mite nää sais pois.
Kuva
Pulinunna
Viestit: 2
Liittynyt: 22.12.2015 10:35
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Pulinunna »

Moroo, mikähän mahtaa olla etten saa tallien ovia aukeemaan mitenkään mappina toimii tää

https://www.farming-simulator.com/mod.p ... tle=fs2017
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

Neuvokaas tyhmälle, että jos tekee raktorin modellia ja haluaa avattavat ovet, ni tiijän et ne pittää tehä erilleen, mutta riittääkö et ne tekee modellista irti vai ihan omana tiedostonaan?
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
arska fs11
Viestit: 3326
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Muistaakseni joskus aikasemmin oltais puhuttukin tästä, mutta kannattaa tehdä omaan tiedostoon, helpottuu hommat mukavasti.
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

Voi olla maailman tyhmin kysymys, mutta neuvokaas mitenkä saan näkymään foorumille kuvia laittaessa ne "normaali" kokoisena eli mitä kuvat nyt on vaikka fs17 screenshotit alueella? Laitoin omaan wip ketjuun kuvia ni tuli hirviän pieniä (jätin vaan "älä muuta kokoa" upatessa). Pitääkö sinne laittaa joku tietty koko vai miten?
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
Avatar
lucosol
Viestit: 536
Liittynyt: 28.06.2015 10:50
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja lucosol »

Mikä kuva palvelin kyseessä?
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

lucosol kirjoitti:Mikä kuva palvelin kyseessä?
Ketjussa on picupload, mutta meinasin jatkossa ehkä postimgiä kokeilla.
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
jyväjemmari_46
Viestit: 14
Liittynyt: 21.09.2016 21:55
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja jyväjemmari_46 »

onko joku onnistunut lisäämään tuon ForestPlantFS17 textuurin mappiin ? Elikkäs tarvisin jeesiä ton textuurin kanssa. kaikki on niin kun ne kuuluu laittaa eli map01 kansiossa on forestplant_density.grle , ForestUndergrowth_density.grle ja Foliage kansiossa forestPlants_diffuse. mapi avattu notebad++ ja lisätty sinne tarvittavat tekstit. mutta kun avaa mapin GE:llä niin heittää teksit alas Warning: Loading file with invalid case 'C:/Users/Omistaja/Documents/My Games/FarmingSimulator2017/mods/port of Cereal valley/maps/map01/ForestPlants_density.grle. tai sitte ilmoittaa että no read data, nyt olis neuvot kalliit missä vika. kaikkee olen kokeillu tuossa mapin teksti muodossa mutta mikään ei auta. customShaderId on vaihdettu moneen otteeseen eikä ole ollut apua. laitan vielä tähän loppuun noi liitteenä olleet tekstit.

LS 17 Instructions

1.Make copies of the map
2.Texture from a folder "Foliage" give your map to the folder map/foliage
3.Texture from a folder "map01" Add to your map to a folder map/map01
4.We open the map in the text editor and enter a name for the search engine <Material name="foliageWheat_mat" When this line appears, we move to the end and read the value customShaderId="???" We write this digit on a sheet of paper or immediately write down the line below the question marks ???
5.We're adding the following lines to the map.The following lines are added at the end of the content Files. To do this, please enter the search engine </Files> And when this line appears, add the following two lines at the end of the content.

<File fileId="100000" filename="../foliage/forestPlants_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="100001" filename="map01/ForestPlants_density.dds" relativePath="true"/>

6. Adding material lines. Read value earlier customShaderId="???" from the map we put the material in place of the line "???"
We add the content of the material to the map for this purpose to the search engine type </Materials> And when you see this line we put the following content at the end of content materials.


<Material name="foliageForestPlants_mat" materialId="100002" ambientColor="1 1 1" customShaderId="???">
<Texture fileId="100000"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
<CustomParameter name="frequencyAndScale" value="0.3 0.1 0 0"/>
<CustomParameter name="plantRotate" value="0.4363 1.57 0 0"/>
<CustomParameter name="cellSizeTerrainSizeScaleXZScaleY" value="16 1024 2 255"/>
</Material>
7.Adding content FoliageMultiLayer.
To do this, enter the search engine <DetailLayer name="terrainDetail" And when this line appears, add the following entries above the terrain line -terrainDetail

<FoliageMultiLayer densityMapId="100001" numChannels="1" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="forestPlants" numDensityMapChannels="1" materialId="100002" cellSize="8" viewDistance="60" objectMask="16711935" decalLayer="0" atlasSize="8" atlasOffsets="0.125 0" numBlocksPerUnitDefault="0.8" numBlocksPerUnitMin="0.4" numBlocksPerUnitMax="1.2" width="1.2" height="1.9" widthVariance="0.2" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.75"/>
</FoliageMultiLayer>

8.We save the map in the editor and close it.
9.I open the map in the editor Giants and from the bookmark foliage search ForestPlants We paint the bushes on the map and record the effect of the work.
10.We check the final effect of the game.

We adjust the size and density of the texture with numBlocksPerUnit="0.8" width="1.2" height="1.9" The first value is for the second density for texture width and the third for height.


Author seba j
jyväjemmari_46
Viestit: 14
Liittynyt: 21.09.2016 21:55
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja jyväjemmari_46 »

jyväjemmari_46 kirjoitti:onko joku onnistunut lisäämään tuon ForestPlantFS17 textuurin mappiin ? Elikkäs tarvisin jeesiä ton textuurin kanssa. kaikki on niin kun ne kuuluu laittaa eli map01 kansiossa on forestplant_density.grle , ForestUndergrowth_density.grle ja Foliage kansiossa forestPlants_diffuse. mapi avattu notebad++ ja lisätty sinne tarvittavat tekstit. mutta kun avaa mapin GE:llä niin heittää teksit alas Warning: Loading file with invalid case 'C:/Users/Omistaja/Documents/My Games/FarmingSimulator2017/mods/port of Cereal valley/maps/map01/ForestPlants_density.grle. tai sitte ilmoittaa että no read data, nyt olis neuvot kalliit missä vika. kaikkee olen kokeillu tuossa mapin teksti muodossa mutta mikään ei auta. customShaderId on vaihdettu moneen otteeseen eikä ole ollut apua. laitan vielä tähän loppuun noi liitteenä olleet tekstit.

LS 17 Instructions

1.Make copies of the map
2.Texture from a folder "Foliage" give your map to the folder map/foliage
3.Texture from a folder "map01" Add to your map to a folder map/map01
4.We open the map in the text editor and enter a name for the search engine <Material name="foliageWheat_mat" When this line appears, we move to the end and read the value customShaderId="???" We write this digit on a sheet of paper or immediately write down the line below the question marks ???
5.We're adding the following lines to the map.The following lines are added at the end of the content Files. To do this, please enter the search engine </Files> And when this line appears, add the following two lines at the end of the content.

<File fileId="100000" filename="../foliage/forestPlants_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="100001" filename="map01/ForestPlants_density.dds" relativePath="true"/>

6. Adding material lines. Read value earlier customShaderId="???" from the map we put the material in place of the line "???"
We add the content of the material to the map for this purpose to the search engine type </Materials> And when you see this line we put the following content at the end of content materials.


<Material name="foliageForestPlants_mat" materialId="100002" ambientColor="1 1 1" customShaderId="???">
<Texture fileId="100000"/>
<CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
<CustomParameter name="frequencyAndScale" value="0.3 0.1 0 0"/>
<CustomParameter name="plantRotate" value="0.4363 1.57 0 0"/>
<CustomParameter name="cellSizeTerrainSizeScaleXZScaleY" value="16 1024 2 255"/>
</Material>
7.Adding content FoliageMultiLayer.
To do this, enter the search engine <DetailLayer name="terrainDetail" And when this line appears, add the following entries above the terrain line -terrainDetail

<FoliageMultiLayer densityMapId="100001" numChannels="1" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="forestPlants" numDensityMapChannels="1" materialId="100002" cellSize="8" viewDistance="60" objectMask="16711935" decalLayer="0" atlasSize="8" atlasOffsets="0.125 0" numBlocksPerUnitDefault="0.8" numBlocksPerUnitMin="0.4" numBlocksPerUnitMax="1.2" width="1.2" height="1.9" widthVariance="0.2" heightVariance="0.2" horizontalPositionVariance="0.75"/>
</FoliageMultiLayer>

8.We save the map in the editor and close it.
9.I open the map in the editor Giants and from the bookmark foliage search ForestPlants We paint the bushes on the map and record the effect of the work.
10.We check the final effect of the game.

We adjust the size and density of the texture with numBlocksPerUnit="0.8" width="1.2" height="1.9" The first value is for the second density for texture width and the third for height.


Author seba j
hommat ratkesi. homma toimii ja mappi edistyy
jyväjemmari_46
Viestit: 14
Liittynyt: 21.09.2016 21:55
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja jyväjemmari_46 »

toi txtuuri homma ratkes mutta toinen ongelma imeni. kaikki pellot oli vaihtanu paikkaa ja mapin koko oli pienentynyt. saako mapin kokoa muutettua kesken modauksen ettei tarvis tehdä kaikkea uusiksi.
Avatar
Arde_
Viestit: 1044
Liittynyt: 11.01.2012 20:39
Tämänhetkinen kaupunki:: Jalasjärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti ja vähän Ruotsia.
Multiplayer tunnuksesi?: Arde
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Jalasjärvi
Viesti:

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Arde_ »

Mistä johtuu että uudella koneella kun liikutan etukuormaajaa niin traktori pysähtyy, vanhalla koneella ei tehnyt tätä. Ja mistä saisin pois kun vaihtaa kuvakulmaa niin kuvakulma ei jäisi samaan paikkaan vaan ns resetoituisi normaaliin kohtaan?
Kuva
fendtmies
Viestit: 42
Liittynyt: 01.04.2014 07:59
Multiplayer tunnuksesi?: viitala(FIN)
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja fendtmies »

Arde_ kirjoitti:Mistä johtuu että uudella koneella kun liikutan etukuormaajaa niin traktori pysähtyy, vanhalla koneella ei tehnyt tätä. Ja mistä saisin pois kun vaihtaa kuvakulmaa niin kuvakulma ei jäisi samaan paikkaan vaan ns resetoituisi normaaliin kohtaan?
Kuvakulman pystyy muuttamaan pelin asetuksista.
jallikka
Viestit: 875
Liittynyt: 30.04.2015 18:15
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: englanti,ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Jallu
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja jallikka »

Saako renkaitten jälkiä maahan pidemmäksi aikaa kun ei mee montaa sekunttii ku lähtee.
Hiatane
Viestit: 640
Liittynyt: 02.03.2010 21:47
Tämänhetkinen kaupunki:: Åbo
Kielet: Finska, svenska och engelska
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Paikkakunta: Åbo

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Hiatane »

https://www.farming-simulator.com/mod.p ... tle=fs2017

Jollai muulla ollu ongelmia tän modin kans? En pysty käyttää noit altatyhjentävii kauhoi enkä myymään niitä. Yhdes on lannotetta sisäl mut ei pysty tyhjää mihkää.
Rai rai
Avatar
DB990
Viestit: 224
Liittynyt: 06.10.2016 16:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Englanti ja äidinkieli
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja DB990 »

Nyt olisi avun tarve, kysymys olisi erityisesti modaajille. Miten Sketchupista saa exportattua modellin niin, että textuurit näkyisivät Blenderissä? Käsittääkseni ainut tapa saada teoksia Sketchupista Giantsiin on nimen omaan Blenderin kautta, olenko oikeassa? Vai joudunko kenties lisäämään tekstuurit kuitenkin vielä Blenderissä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”