Pienet Kysymykset [FS17]

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 17 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Kuuspytty
Viestit: 1790
Liittynyt: 13.01.2013 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Kuuspytty »

jfman kirjoitti:Mikä rehusiilojen asettamisessa mennyt vikaan, kun rehu tulee siilon seinien läpi sitä polkiessa.
Se on ihan yleisvika tässä uudessa farmissa. Ne seinät on vaan yksinkertaisesti liian ohuet niiden collisionien osalta..
Avatar
jfman
Viestit: 901
Liittynyt: 03.05.2012 12:51
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Waseliini
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja jfman »

Siilot on kumminkin suoraan the old stream mapista triggerienkaa.
Kuva<-----Zetor 6211
Ei riemulla ku valtralla ajaa
Tilaa Youtube kanavani ---> http://www.youtube.com/user/mrwaseliini/featured
Voin skinnata ottakaa yhteyttä yv
Kuuspytty
Viestit: 1790
Liittynyt: 13.01.2013 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Kuuspytty »

Itellä kyllä toimi siinä mapissa ihan moitteetta, missään muussa ei sit ookkaan toiminu..
jusanteri
Viestit: 283
Liittynyt: 17.10.2014 22:26
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Jusanteri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja jusanteri »

Kuuspytty kirjoitti:
jfman kirjoitti:Mikä rehusiilojen asettamisessa mennyt vikaan, kun rehu tulee siilon seinien läpi sitä polkiessa.
Se on ihan yleisvika tässä uudessa farmissa. Ne seinät on vaan yksinkertaisesti liian ohuet niiden collisionien osalta..
Tämä yleinen ongelma johtuu siitä että mapin tekijä on jättänyt siilon tip collisionit tallentamatta. Tässä pelissä ei riitä että siilon seinissä on collisionit, vaan näille collisioneille pitää vielä määrittää tip collisionit editorilla. Tuossa video jonka avulla sain itse etelä karjalassa siilon toimimaan.

Asus Rog Strix x570-E gaming|Amd ryzen 9 5900x|Kingston fury renegade 32gb DDR4|Asus Rog Strix RTX 2080ti|Samsung 2tb 980 pro m.2 ssd|Samsung 1tb 970 evo m.2 ssd|Samsung 1tb 860 qvo ssd|Fractal desing define r6|Asus Rog Strix 850w
Pidon rajat löytyy vain ylittämällä ne.
Avatar
Karlox
Viestit: 266
Liittynyt: 07.11.2014 20:06
Kielet: Englanti hyvä
Multiplayer tunnuksesi?: Laserkari
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Ponssen tehtaan nurkalla
Viesti:

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Karlox »

Kun importtaa ne toimivaksi todetut aumat ja niiden mukana collisionit, pitää tosiaan omassa mapissa tehdä GE:ssä vielä tuo:
Scripts -> FS17 -> Map -> Create Ground Collision Map. Ja toinen asia että ne siilot pitää olla täsmälleen pohjois-etelä tai itä-länsi suunnassa, eli Y-rotation 0, 90, 180 tai 270 astetta. Muuten nuo tipcollisionit toimii hassusti porrastaen. Tarpeeksi ränkläämällä tipCollisionien ja siloArea indexien kanssa voisi saada ehkä toimimaan muussakin asennossa mutta en ole testannut.
Avatar
jfman
Viestit: 901
Liittynyt: 03.05.2012 12:51
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Waseliini
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja jfman »

Kuinka, jos mappihin teköö muokkauksia, niin voiko vanhassa savessa vielä jatkaa?
Kuva<-----Zetor 6211
Ei riemulla ku valtralla ajaa
Tilaa Youtube kanavani ---> http://www.youtube.com/user/mrwaseliini/featured
Voin skinnata ottakaa yhteyttä yv
Lapinpoika_
Viestit: 1018
Liittynyt: 15.07.2016 10:10
Tämänhetkinen kaupunki:: Rauma
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, ruotsi, saksa ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Lapinpoika_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Rauma

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Lapinpoika_ »

Juu, Voi jatkaa samaa savea
Kuva
Avatar
jfman
Viestit: 901
Liittynyt: 03.05.2012 12:51
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Waseliini
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja jfman »

Tein sen tipcol, mutta pelissä ei vaikutusta.
Kuva<-----Zetor 6211
Ei riemulla ku valtralla ajaa
Tilaa Youtube kanavani ---> http://www.youtube.com/user/mrwaseliini/featured
Voin skinnata ottakaa yhteyttä yv
Avatar
Karlox
Viestit: 266
Liittynyt: 07.11.2014 20:06
Kielet: Englanti hyvä
Multiplayer tunnuksesi?: Laserkari
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Ponssen tehtaan nurkalla
Viesti:

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Karlox »

jfman kirjoitti:Kuinka, jos mappihin teköö muokkauksia, niin voiko vanhassa savessa vielä jatkaa?
Valmetkuski kirjoitti:Juu, Voi jatkaa samaa savea
jfman kirjoitti:Tein sen tipcol, mutta pelissä ei vaikutusta.
Kokeilitko uudella savella jo? Tuo Valmetkuskin ohje on väärin. Jos haluaa että muokattu TipCol päivittyy vanhaan savegameen niin pitää se GE:n luoma map01.i3d.colMap.grle kopioda savegamen kansioon ja uudelleennimetä korvaten siellä oleva tipColMap.grle
Mr. Vallumies
Viestit: 16
Liittynyt: 26.10.2015 18:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Polvijärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pohjois- Karjala

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Mr. Vallumies »

Eli olisin ajatellut kokeilla lisätä giants editorilla puita yhteen modi mappiin. Niin mitä tälläiseen projektiin tarvitsee ja mitä pitää tehdä? Kun puita lisää, tarvitseeko alkaa koodailemaan mitään tiedostoihin? Meinaa tuo istutus olla vaan jumalattoman tympeätä hommaa meikäläisen mieleen. Kiitos, jos joku saisi neuvottua mahdollisilman tarkasti. :yhteistyö:
Avatar
rauhis
Viestit: 467
Liittynyt: 01.04.2013 12:49
Tämänhetkinen kaupunki:: paimio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi englanti
Multiplayer tunnuksesi?: hitachi mies
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Paimio

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja rauhis »

Minkä takia en pysty lataamaan uusinta päivitystä.
Kuva
Lapinpoika_
Viestit: 1018
Liittynyt: 15.07.2016 10:10
Tämänhetkinen kaupunki:: Rauma
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, ruotsi, saksa ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Lapinpoika_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Rauma

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Lapinpoika_ »

Karlox kirjoitti:
jfman kirjoitti:Kuinka, jos mappihin teköö muokkauksia, niin voiko vanhassa savessa vielä jatkaa?
Valmetkuski kirjoitti:Juu, Voi jatkaa samaa savea
jfman kirjoitti:Tein sen tipcol, mutta pelissä ei vaikutusta.
Kokeilitko uudella savella jo? Tuo Valmetkuskin ohje on väärin. Jos haluaa että muokattu TipCol päivittyy vanhaan savegameen niin pitää se GE:n luoma map01.i3d.colMap.grle kopioda savegamen kansioon ja uudelleennimetä korvaten siellä oleva tipColMap.grle
Siishän tuo pätee sitten vain Fs15? Että voi muokata mappia ja jatkaa samassa savessa?
Kuva
jusanteri
Viestit: 283
Liittynyt: 17.10.2014 22:26
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Jusanteri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja jusanteri »

Mulla kyllä on toiminu vanhat savet vaikka oon paljonki muokkaillu mappia. Ainoastaan maaston tietyt muokkaukset näkyy vain aloittamalla uuden saven.
Asus Rog Strix x570-E gaming|Amd ryzen 9 5900x|Kingston fury renegade 32gb DDR4|Asus Rog Strix RTX 2080ti|Samsung 2tb 980 pro m.2 ssd|Samsung 1tb 970 evo m.2 ssd|Samsung 1tb 860 qvo ssd|Fractal desing define r6|Asus Rog Strix 850w
Pidon rajat löytyy vain ylittämällä ne.
Avatar
Karlox
Viestit: 266
Liittynyt: 07.11.2014 20:06
Kielet: Englanti hyvä
Multiplayer tunnuksesi?: Laserkari
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Ponssen tehtaan nurkalla
Viesti:

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Karlox »

Niin yleisesti kyllä pystyy jatkamaan. Mutta esim. tuo tipCol on muutos joka pitää vanhaan saveen siirtää käsin jos haluaa vanhaa jatkaa päivitettyillä collisioneilla. Giantsin GRLE converterilla voi savegamen GRLE:t muuntaa PNG muotoon ja muitakin muutoksia saada siirrettyä vanhaan saveen. Esim: pelloilta niitetetyt nurmet ei resetoidu mutta karttaan lisätyn rakennuksen pihamaalta häviää jos siinä ennen oli nurmea jne.
Avatar
SuperVallu
Viestit: 273
Liittynyt: 08.05.2014 15:27
Tämänhetkinen kaupunki:: Mynämäki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Paikkakunta: Mynämäki/Mietoinen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja SuperVallu »

Osaisko joku vähän selventää noita editorissa olevia Terrain Editing -> Brush ja siellä olevia add, smooth, subtract, replace ja remove juttuja. Itse olen käyttänyt aina Add, Subtract ja Subtract . Mitä sitten nuo muut tekevät?
Kuva Kiitokset Tuputtimelle!
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Mistä johtuu että pelissä on mapissa vähän sielä täälä tommosia ruohotuppoja vaikka Giantsissa niitä ei ole? :?

Sit esim. tienpientarilla ruoho on enemmän tiellä mitä oon Giantsissa vetäny..

Kuva

Pikaisia vastauksia & apuja kaivataan!
Kuva
Avatar
jfman
Viestit: 901
Liittynyt: 03.05.2012 12:51
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Waseliini
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja jfman »

Itselläkin näky noita. Sitkun editoris veti vaan pois sitä vaikkei siälä näkyny, nii katos peliski.
Kuva<-----Zetor 6211
Ei riemulla ku valtralla ajaa
Tilaa Youtube kanavani ---> http://www.youtube.com/user/mrwaseliini/featured
Voin skinnata ottakaa yhteyttä yv
RiskyP
Viestit: 163
Liittynyt: 06.02.2014 08:43
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja RiskyP »

SuperVallu kirjoitti:Osaisko joku vähän selventää noita editorissa olevia Terrain Editing -> Brush ja siellä olevia add, smooth, subtract, replace ja remove juttuja. Itse olen käyttänyt aina Add, Subtract ja Subtract . Mitä sitten nuo muut tekevät?
Addilla lisätään esimerkiksi tekstuuria, ruohoja tai nostetaan maanpintaa. Piirtäessä täytyy muistaa että tekstuureita on varattuna vain neljä per ruutu. Huomaa: Jos ruohoa ei ala ilmestymään tms. niin kannattaa tarkistaa ettei ole replacea addin sijalla.

Smoothilla pehmennetään maanpintaa. En ole varma että pystyykö sillä pehmentämään myös tekstuurien välisiä rajoja.

Subtractilla lasketaan maanpintaa sekä poistetaan ruohoa ja viljaa.

Tekstuureja maanpintaan piirtäessä Replacella maanpinnalla "alle jäävä" tekstuuri poistuu ja sen tilalle piirretään samantien se tekstuuri mikä on editorissa valittuna. Jos vain mahdollista, Replacea kannattaa käyttää ennemmin kuin tuota addia. Viimeistellessä Addilla voi pehmentää esimerkiksi polkutekstuurin ja ruohotekstuurin reunoja hieman luonnollisemman näköiseksi, mutta koko karttaan sitä ei kannata käyttää.

Maanpinnan korkeutta muokatessa Replacella valitaan ensin tietty korkeus (ctrl + R näppäinyhdistelmä) ja sen jälkeen kun maanpintaa muokataan, se nostaa tai laskee maanpinnan siihen korkeuteen. Se on käytännöllinen esimerkiksi teitä, pihoja tai talojen perustuksia tehtäessä kun pinnan halutaan olevan täysin tasainen. Korkeuden valinta tehdään siitä kohdasta missä osoitin on.

Removella poistetaan ruudusta tietty tekstuuri (eli se tekstuuri mikä on editorissa valittuna) Siihen riittää se että valitsee tekstuurin, sitten klikkaa ruutua ja editori kysyy että poistetaanko varmasti kyseinen tekstuuri. Tuon käyttäminen on epävarmaa jos tekstuuri ulottuu ruudun reunaan, sillä editorissa tekstuurit vuotaa ruuduista hieman ulospäin ja jos sitten ruudusta poistetaan tekstuuri ja ruutuun yritetään lisätä tekstuuri, editori voi kuvitella että siihen yritetään piirtää viidettä tekstuuria ja sitä editori ei salli. Käytä Removea vain silloin kun tiedät että poistettava tekstuuri on selkeästi ruudun sisäpuolella eikä pysty koskemaan ruudun reunaa.

edit: tarkennus subtractiin.
Viimeksi muokannut RiskyP, 13.12.2017 03:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
SuperVallu
Viestit: 273
Liittynyt: 08.05.2014 15:27
Tämänhetkinen kaupunki:: Mynämäki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Paikkakunta: Mynämäki/Mietoinen

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja SuperVallu »

RiskyP kirjoitti:
SuperVallu kirjoitti:Osaisko joku vähän selventää noita editorissa olevia Terrain Editing -> Brush ja siellä olevia add, smooth, subtract, replace ja remove juttuja. Itse olen käyttänyt aina Add, Subtract ja Subtract . Mitä sitten nuo muut tekevät?
Addilla lisätään esimerkiksi tekstuuria, ruohoja tai nostetaan maanpintaa. Piirtäessä täytyy muistaa että tekstuureita on varattuna vain neljä per ruutu. Huomaa: Jos ruohoa ei ala ilmestymään tms. niin kannattaa tarkistaa ettei ole replacea addin sijalla.

Smoothilla pehmennetään maanpintaa. En ole varma että pystyykö sillä pehmentämään myös tekstuurien välisiä rajoja.

Subtractilla lasketaan maanpintaa.

Tekstuureja maanpintaan piirtäessä Replacella maanpinnalla "alle jäävä" tekstuuri poistuu ja sen tilalle piirretään samantien se tekstuuri mikä on editorissa valittuna. Jos vain mahdollista, Replacea kannattaa käyttää ennemmin kuin tuota addia. Viimeistellessä Addilla voi pehmentää esimerkiksi polkutekstuurin ja ruohotekstuurin reunoja hieman luonnollisemman näköiseksi, mutta koko karttaan sitä ei kannata käyttää.

Maanpinnan korkeutta muokatessa Replacella valitaan ensin tietty korkeus (ctrl + R näppäinyhdistelmä) ja sen jälkeen kun maanpintaa muokataan, se nostaa tai laskee maanpinnan siihen korkeuteen. Se on käytännöllinen esimerkiksi teitä, pihoja tai talojen perustuksia tehtäessä kun pinnan halutaan olevan täysin tasainen. Korkeuden valinta tehdään siitä kohdasta missä osoitin on.

Removella poistetaan ruudusta tietty tekstuuri (eli se tekstuuri mikä on editorissa valittuna) Siihen riittää se että valitsee tekstuurin, sitten klikkaa ruutua ja editori kysyy että poistetaanko varmasti kyseinen tekstuuri. Tuon käyttäminen on epävarmaa jos tekstuuri ulottuu ruudun reunaan, sillä editorissa tekstuurit vuotaa ruuduista hieman ulospäin ja jos sitten ruudusta poistetaan tekstuuri ja ruutuun yritetään lisätä tekstuuri, editori voi kuvitella että siihen yritetään piirtää viidettä tekstuuria ja sitä editori ei salli. Käytä Removea vain silloin kun tiedät että poistettava tekstuuri on selkeästi ruudun sisäpuolella eikä pysty koskemaan ruudun reunaa.
Kiitos paljon!
Kuva Kiitokset Tuputtimelle!
atte1
Viestit: 434
Liittynyt: 18.05.2012 17:02
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: atte1(FIN):D
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Maaninka

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja atte1 »

Muilla tullu ongelmaa ratin ja joystickkien kanssa ku päivitti pelin?
E:Sillä saa ohjauksen yms toimimaa ku asettaa oletus asetukset mut heti ku muuttaa jotai nii sitte ei tapahu mitää.
Ei riemulla oo rajaa kun valtralla ajaa.
Kuva <-----by minä
jusanteri
Viestit: 283
Liittynyt: 17.10.2014 22:26
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Jusanteri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja jusanteri »

Mulla meni kans iha sekasi, välillä toimii ohjain ja välillä ei, päivällä toimi vielä hyvin. Xbox onen ohjain käytössä.
Asus Rog Strix x570-E gaming|Amd ryzen 9 5900x|Kingston fury renegade 32gb DDR4|Asus Rog Strix RTX 2080ti|Samsung 2tb 980 pro m.2 ssd|Samsung 1tb 970 evo m.2 ssd|Samsung 1tb 860 qvo ssd|Fractal desing define r6|Asus Rog Strix 850w
Pidon rajat löytyy vain ylittämällä ne.
Avatar
Vikii
Viestit: 148
Liittynyt: 02.11.2014 14:45
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Vikii
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Sitä ei moni tiiä

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Vikii »

Mitenkä sai giantissa lisättyy esim kynnetyn pellon textuurin kun en muista enää.
Kuva
Ford miäs henkeen ja vereen!
Avatar
Meikäläine
Viestit: 2118
Liittynyt: 31.01.2011 22:30
Tämänhetkinen kaupunki:: Somero
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: MEIKÄLÄINE [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Somero

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Meikäläine »

Mitenkäs se onnistu et saisin sen farming simulator 17 kansion siirrettyy eri levyl kun millä on käyttöjärjestelmä?
Kuva

Kiitos allekirjotuksesta Jespa!
Värin pitää olla vihree ja vanteet keltaset.]
Lapinpoika_
Viestit: 1018
Liittynyt: 15.07.2016 10:10
Tämänhetkinen kaupunki:: Rauma
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, ruotsi, saksa ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Lapinpoika_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Rauma

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Lapinpoika_ »

Meikäläine kirjoitti:Mitenkäs se onnistu et saisin sen farming simulator 17 kansion siirrettyy eri levyl kun millä on käyttöjärjestelmä?
Pelkät modit vai kö?
Kuva
Avatar
Meikäläine
Viestit: 2118
Liittynyt: 31.01.2011 22:30
Tämänhetkinen kaupunki:: Somero
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: MEIKÄLÄINE [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Somero

Re: Pienet Kysymykset [FS17]

Viesti Kirjoittaja Meikäläine »

Koko paskan jos sais siirettyy mut riittää kyl jos sais moditki muual.
Kuva

Kiitos allekirjotuksesta Jespa!
Värin pitää olla vihree ja vanteet keltaset.]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”