Re: Pienet Kysymykset [FS19]
Lähetetty: 11.04.2020 12:35
Entäs sitten tota millais saa mapista muutettua sitä että kuin kaukaa puut näkyy? Tää kone ei ihan mikään maailmanparas oo muttei kyl ihan surkeekaan mutta kuitenki..
LS-FIN - Suomen suurin Farming Simulator-yhteisö
https://ls-fin.com/foorumi/
Mappina siis alkuperäinen Felsbrunn ilman seasonia, ja näkyi ruoho kasvavan.Mr_Mazzony kirjoitti:Jos kartassa on määritetty siten rttä se ruoho (siis ruohonkorret ja foliage) tulee ruohomaalauksennmukana, niin KYLLÄ, ruoho kasvaa pitkäksi. Jos mapissa maalautuu vain terrain tekstuuri ruohoksi niin silloin ei ruohoa tule.Advance173 kirjoitti:No sitte ei auta kun odottaa, kiitos.
Seassonin kanssa varsinkin maalatun ruohon kasvu on sidottu seasonin ruohon kasvuun.
Tos huomasinki et ku muutin pelin kaiki tiedostot C levyltä tuonne G levylle nii siiitä lähtie editori ei löydä pelin omia textuureja mitä jokku modit käyttää mitenköhä senki muuttaaValmettimi3s kirjoitti:Tekstuuripolut kusee, sun täytyy avata sen editoitavan koneen i3d tiedosto vaikka notepadilla ja sieltä tekstuuripolut kuntoon.jakemans1 kirjoitti:Giantsi editorii liittyen miksi hukkaa joitaki textuureita et näkyy valkosena kun taas jotkin muut textuurit kyllä toimii ?
Siis jos sulla on vaik samassa kansiossa i3d tiedosto ja ne tekstuurit ni voit vaan kirjottaa sinne i3d tiedostoon "tekstuurin nimi.dds" tai missä muodossa sitte onkaa. Ja si jos on vaik traktorin omas kansios i3d tiedosto ja tekstuurit on vaikkapa textures- nimises kansios joka on traktorin kansion sisällä oleva kansio ni kirjotat sinne i3d tiedostoon niitten kusevien tekstuurien kohalle "textures/tekstuurin nimi.dds" tai mikä nimi ja muoto niissäki sitte on. Sekavasti selitetty mutta toivottavasti on jotain apua..jakemans1 kirjoitti:Tos huomasinki et ku muutin pelin kaiki tiedostot C levyltä tuonne G levylle nii siiitä lähtie editori ei löydä pelin omia textuureja mitä jokku modit käyttää mitenköhä senki muuttaaValmettimi3s kirjoitti:Tekstuuripolut kusee, sun täytyy avata sen editoitavan koneen i3d tiedosto vaikka notepadilla ja sieltä tekstuuripolut kuntoon.jakemans1 kirjoitti:Giantsi editorii liittyen miksi hukkaa joitaki textuureita et näkyy valkosena kun taas jotkin muut textuurit kyllä toimii ?
Ei tarvi.Valmettimi3s kirjoitti:Siis jos sulla on vaik samassa kansiossa i3d tiedosto ja ne tekstuurit ni voit vaan kirjottaa sinne i3d tiedostoon "tekstuurin nimi.dds" tai missä muodossa sitte onkaa. Ja si jos on vaik traktorin omas kansios i3d tiedosto ja tekstuurit on vaikkapa textures- nimises kansios joka on traktorin kansion sisällä oleva kansio ni kirjotat sinne i3d tiedostoon niitten kusevien tekstuurien kohalle "textures/tekstuurin nimi.dds" tai mikä nimi ja muoto niissäki sitte on. Sekavasti selitetty mutta toivottavasti on jotain apua..jakemans1 kirjoitti:Tos huomasinki et ku muutin pelin kaiki tiedostot C levyltä tuonne G levylle nii siiitä lähtie editori ei löydä pelin omia textuureja mitä jokku modit käyttää mitenköhä senki muuttaaValmettimi3s kirjoitti: Tekstuuripolut kusee, sun täytyy avata sen editoitavan koneen i3d tiedosto vaikka notepadilla ja sieltä tekstuuripolut kuntoon.
Ja tosiaan kaikis pelin omissa jutuissa tekstuurien pitäs olla C levyllä..
Joo ite kans kaipaisin neuvoja. On omassa turvemapissa nii isot ojat että huh huh. "Vanhalla puolella" se ei haittaa koska niihin on vaikutteet irl mutta uudemmalla suon osalla riittäs puolta kapeemmat ja aavistuksen matalammat. Ja semmone et mitenkä saa objekti kiviä mappiin? En ainakaa oo pelin omista tiedostoista löytäny kiviä. Ja sitten kuinka saa kasveja lisättyä? Esim. rikkaheinät ja se semmone "metsäheinä"? Pitäs siihen truck kingin turve mappi pohjaan saaha ne.Valmettimi3s kirjoitti:Osaiskos joku kertoo että mikä olis helpoin tapa tehä tasapaksuja ja suht matalia ojia mappiin? Tolla replace hommalla tuntuu tulevan aina nii saatnan syviä ja sit jos vaan tekee sillä subtractilla nii tuntuu todella helvetin hitaalta, kun yhtä ojaa saa tehä puol tuntia jos hyvää koittaa..
Junnu kirjoitti:Moro
Mikähän minulla on turvemapeissa vika, kun en pysty enään viivottamaan ollenkaan?
Viime tallennuksen jälkeen olen päivittäny yhden suo mapin, mut tuskin luulis sen vaikuttavan tähän
edit
Itse asiassa ei toimi enää ollenkaan koko turpeen keräys
Nat type. Hamachi käyttöön.Teemu kirjoitti:Onks tääl ketää?
No connection could be established to the server.
Mitäs tässä tapauksessa? Kaverin servu ja sen kaveri pääsee sinne mutta minä en.
Peli jäätyy kun yrittää laskea jonkun massaa(painoa) mutta kunsitä ei ole määritetty.jakemans1 kirjoitti:Mitähä Tuo logi oikee yrittää selittää Ku puita haketan nii yhtä äkkiä ei voi kädellä mitää nostella taikka hyppiä ?.-
( attempt to perform arithmetic on local 'mass' (a nil value ) ??
mm joku modi varmasti pitääpä kattoa mikä modi.Mr_Mazzony kirjoitti:Peli jäätyy kun yrittää laskea jonkun massaa(painoa) mutta kunsitä ei ole määritetty.jakemans1 kirjoitti:Mitähä Tuo logi oikee yrittää selittää Ku puita haketan nii yhtä äkkiä ei voi kädellä mitää nostella taikka hyppiä ?.-
( attempt to perform arithmetic on local 'mass' (a nil value ) ??
FS19 puita? joku modi mikä kusee ton?
Ei. voit toki plärätäsaven XML läpi ja laittaa joihinki objekteihin eri farmi IDn alle(vaikka 0 joka on leased) ja sit vaihtaa vaikka propertyState (muistaakseni) "0" jolloin niitä voi käyttää mutta ne ei näy kaupassa etkä maksa näistä maksuja. Näin tyhjenee se kauppalista turhista objekteista.jakemans1 kirjoitti:Onkohatäs pelis minkäälaista pika näppäintä tuoho owned items listii menee aika kauua pläräämisessä ku on noita objekteja lisäilly mappii
Onkohan sulla joku modi millä säätää tota seimemten kulutusta, tahi sit pelin omista asetksista on siementen kulutus käännetty pois?Jirisali kirjoitti:Mikähän on, ku kylväessä ei mee pa*kaakaan siemeniä?
Ei oo mitään modia. Enkä löytäny asetuksista muuta, kuin helperin simenten oston. Onko sellasta modia millä voi säätää siementen kulutusta? Koitin ettiä, mutta en löytäny.Onkohan sulla joku modi millä säätää tota seimemten kulutusta, tahi sit pelin omista asetksista on siementen kulutus käännetty pois?