Valmet 1502 kirjoitti:Traktorimies_ kirjoitti:Onko sulla giantsin asetuksista, että audio sourcet näkyy? Todennäköisesti sellaisesta peräisin se ääni, sen voi vaan poistaa.
Kun oliskin tälläinen ongelma, mutta ei ole.
Uskoisin että kuitenkin on.
Minulla oli FS17 kartassa sellainen ongelma että tietyillä alueilla näkyi "hämy". Eli valo jossa ei ollut mitään lähdettä kuten katulamppua, varjostinta tms.
Katsoin kaikki lightsourcet läpi mitä siinä sivulistassa oli, mutta en löytänyt mitään. Kuukausia myöhemmin huomasin että jossain listan objektien alaosien alaosioissa luki "ghostlights" ja sieltä löytyi se kyseinen valo. Eli se valo ei ollut valoissa, eikä linkitettynä mihinkään objektiin niinkuin kaikki muut kartan valot, vaan se oli ihan jossain muualla ja yksittäisenä valona. Sitä ei saanut näkymään mistään asetuksistakaan editorissa (tai en tiedä, minä en ainakaan löytänyt sellaista kohtaa.) Eikä sitä saanut näkymään myöskään valitsemalla kaikki objektit.
Eli, jos se ääni kartassa kuuluu, siellä on ihan satavarmasti jossakin audiosource joka ilmestyy näkyville ainoastaan kun se on valittuna. Kyse on vain siitä että missä se on, ja editorissa on listattu kaikki objektit.
Ota se alkuperäinen kartta josta olet tekemässä modikarttaa ja etsi pelissä se kohta missä se liplatus kuuluu. Ala sitten editorissa heittelemään puita, puskia, esineitä jne, pois kartalta järjestelmällisesti, kunnes se kyseinen objekti löytyy mikä lopetti äänen, tai tuo sen edes esiin hetkeksi. Sen äänen pitäisi kuulua myös editorissa. (Ainakin FS17 mapissa äänet kuului myös editorissa.)
Sitten kannattaa myös huomioida se että vaikka se ääni saattaa olla tietyssä pisteessä, niin se varsinainen "parent" objekti, voi olla pisteessä 0,0,0 Muistaakseni tuon valohässäkän syynä oli juuri se että sen parent objekti olipisteessä 0,0,0 ja se näkyi kun kaikki oli valittuna, mutta itse valo oli jossain muualla ja se ei näkynytkään, koska sen parent oli valittuna.
Toivottavasti tuo auttaa edes pääsemään ongelman jäljille.