Maatalouskuvia

Keskustelua maataloudesta ja koneista.
Avatar
Peluri4
Moderaattori
Viestit: 6405
Liittynyt: 15.04.2009 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
Paikkakunta: Alvajärvi
Viesti:

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Peluri4 »

Muhka kirjoitti:
Peluri4 kirjoitti:
Muhka kirjoitti:Onko tossa livakassa sivulla pumppukuormain? Ja moni metrinen multain?
Livakassa joo sivupumppukuormaaja mut tonne päähän on vaihdettu edellisen omistajan toimesta pamecon pumppu. 6m multain.
Niin se mahtuu sinne sivupumpun alle ihan hyvin? Ihte kans mietitty letku vaihtaa kiekkoon mutta luultu että siin pittää ol sit keskellä kuromain.
Keskellähän se haarukka tuolla perässä on niin vaikka olis 8m multain niin se jäis siipien väliin.
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Nii juu se sivupumppuki männöö sinne välii.
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Muutama viesti taaksepäin, niin jatkan tuota risubisnestä jos sitä teetättää urakoitsijalla. Käytännössä homma menee niin, että jos ottaa urakoitsijan tekemään esimerkiksi tela-alustaisella kaivurilla giljotiinin kanssa niin käytäntönä ollut kaksi vaihtoehtoa maksuun: A) teetättäjän ei tarvitse maksaa urakoitsijalle mitään, koska urakoitsija on tehnyt sopimuksen jonkin bioenergiaa välittävän yhtiön kanssa esim. BioWatti, tämä tarkoittaa suomeksi ettei sen työn tilaajan tarvitsee maksaa urakoitsijalle mutta ei myöskään saa niistä risuista korvausta. Vaihtoehto B) on se, että työn tilaaja maksaa urakoitsijalle tehdystä työstä ja myy energiapuun hankintakauppana.

Esimerkiksi itse ostin kouran 4800 euroa sisältäen arvonlisäveron, on minun aikani tällöin paljon halvempaa ja saa koneelle käyttöastetta vaikkei työsaavutukset ole vertailtavissakaan. Kyseisestä aiheesta tein myös opinnäytteen, jossa vertailtiin erilaisia tapoja. Nykypäivänä on vaan se huono puoli, että energiapuu ei mene enää kaupaksi kun siitä on yksinkertaisesti ylitarjontaa sekä hakettajayrityksille se ei tuota mitään. Karsittu ranka menee kaupaksi koska se on helppo ajaa puuautolla vaikkapa johonki terminaaliin. Risun kuskaamisessa tulee liikaa kustannuksia, koska hyötykuorma on ihan onneton verrattuna karsittuun rankaan eikä myöskään hakeyritykset viitsi tulla tekemään enää niitä muutaman kiinnon kasoja.
#Kuuukkelijutut
Avatar
Valmeksi
Viestit: 2995
Liittynyt: 29.04.2010 15:36
Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Valmeksi »

Minäkin kun muutkin :D
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tuohon kaivuri keskusteluun.
Kai se vanhempikin kelpaa kun nurkkakoneeksi kaivuria ostaa? Tuokin meijän volvo tais olla jotain 30t€ luokkaa ja sillä pärjää paremmin kuin hyvin.
En oikeen ymmärrä kun jotkut laittaa kalliimpia ja pienempiä kaivureitä. Semmonen 15tn ysikytäluvun kones olis varmasti paras kompromissi.
Ei vanhassa koneessa ole huoltokustannukset paljoa korkeammat, jos valitsee hyvin pidetyn yksilön. Kuten jo aiemmin mainittu 20t€ saapi jo valita 13-15tn koneita ja hintaerolla uudempaan 50tn€ koneeseen ostaa jo monta letkua ja paljon kuluvia osia.
|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

Tällä hetkellä on kaksikin eri risu-uraktoisijaa hakkaamassa joen/peltojen reunoja ja se määrä mitä sieltä tulee on sellainen että jos pitäisi itsw ruveta tekemään niin tulisi äitiä ikävä. Se että jos ei saa niistä risuista itsessään mitään korvausta niin ei haittaa, onpahan kuitenkin siistimmät pellonreunat/joenvarret. Tulee vähemmän varjostuksia tai tuulenkaatoja. Toinen risu-urakoitsija itse asiassa maksaakin vielä siitä että hän saa hakata niitä. Joenvarsilla on kuitenkin sellaisia puita jotka ovat joessa tai sinne niin paljon notkollaan että omalla kalustolla homma olisi huomattavasti vaikeampaa.
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
AkStunt80
Viestit: 1435
Liittynyt: 15.05.2012 14:21
Tämänhetkinen kaupunki:: Niinisalo
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: AkStunt80(FIN)
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja AkStunt80 »

Valtra655 kirjoitti:Tällä hetkellä on kaksikin eri risu-uraktoisijaa hakkaamassa joen/peltojen reunoja ja se määrä mitä sieltä tulee on sellainen että jos pitäisi itsw ruveta tekemään niin tulisi äitiä ikävä. Se että jos ei saa niistä risuista itsessään mitään korvausta niin ei haittaa, onpahan kuitenkin siistimmät pellonreunat/joenvarret. Tulee vähemmän varjostuksia tai tuulenkaatoja. Toinen risu-urakoitsija itse asiassa maksaakin vielä siitä että hän saa hakata niitä. Joenvarsilla on kuitenkin sellaisia puita jotka ovat joessa tai sinne niin paljon notkollaan että omalla kalustolla homma olisi huomattavasti vaikeampaa.
Ja kukaha mahtaa olla se joka siitä maksaa?
Kuva

Se on jämpti niin!
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

Nimiä en rupea mainitsemaan mutta on sovittu näin että jos urakoitsija saa hakata joitain tiettyjä kohtia niin hän maksaa siitä. Summasta ei ole tietoa mutta näin kuitenkin on.
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Tappiota ainakin tekee hyvin rankasti jos joku siitä maksaa. Energiapuun megawattihinta pyörii siellä noin 10 euron hujakoilla eli noin 5 euroa kiintomotti. Mutta tosiaan urakoitsijat tekee urakakseen. Minä teen etukuormaajalla vain omiani ja muutaman naapurin.

Ja täytyy vielä sen verran muokata, että totean, että se 20-30 000 euroa on paljon tällaiselle pienemmälle tilalle muiden menojen ohessa. Kuitenkin taas yksi laite lisää joka tuo lisäkustannuksia pelkästään sen takia, että pitää huoltaa ja pitää kunnossa jos meinaa jotain sillä tehdäkin.
#Kuuukkelijutut
Matias98
Viestit: 3011
Liittynyt: 02.11.2011 21:01
Tämänhetkinen kaupunki:: YT City
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Matias98 »

Jos Valmeksi ootte tuosta volvosta maksanu 30k niin ootte suoraan sanottuna ostanu kyllä melko ylihintasen koneen. Tuosta meijän porukka 140 volvosta joka on 2005 vuosimallia, on joskus 2010 maksettu joku 45k, ja se ei kuitenkaa oo silloin ollu ku 5 vuotta vanha. :P
Kuva
Älä huoli, kyllä tämä tästä vielä vituksi menee!
Avatar
Peluri4
Moderaattori
Viestit: 6405
Liittynyt: 15.04.2009 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
Paikkakunta: Alvajärvi
Viesti:

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Peluri4 »

mikebirdie kirjoitti:Tappiota ainakin tekee hyvin rankasti jos joku siitä maksaa. Energiapuun megawattihinta pyörii siellä noin 10 euron hujakoilla eli noin 5 euroa kiintomotti. Mutta tosiaan urakoitsijat tekee urakakseen. Minä teen etukuormaajalla vain omiani ja muutaman naapurin.

Ja täytyy vielä sen verran muokata, että totean, että se 20-30 000 euroa on paljon tällaiselle pienemmälle tilalle muiden menojen ohessa. Kuitenkin taas yksi laite lisää joka tuo lisäkustannuksia pelkästään sen takia, että pitää huoltaa ja pitää kunnossa jos meinaa jotain sillä tehdäkin.
Voishan sen kaivurin ostaa vaikka naapurin kanssa porukassakin? Tai vaikka isommassakin porukassa. En nyt tarkota että olis pakko olla kaivuri, kukin tekee miten tykkää, enkä nyt ketään tuomitse silti vaikka mun mielestä ei oliskaan järkevää tehdä niin. :D Toi etukuormaaja värkkikin voi tietysti olla pätevä, jos niitä otettavia "risuja" ei ole kovin paljoa.
Matias98 kirjoitti:Jos Valmeksi ootte tuosta volvosta maksanu 30k niin ootte suoraan sanottuna ostanu kyllä melko ylihintasen koneen. Tuosta meijän porukka 140 volvosta joka on 2005 vuosimallia, on joskus 2010 maksettu joku 45k, ja se ei kuitenkaa oo silloin ollu ku 5 vuotta vanha. :P
Jos siitä on maksettu se 30k 10-15 vuotta sitten?
Avatar
Valmeksi
Viestit: 2995
Liittynyt: 29.04.2010 15:36
Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Valmeksi »

Kohta 10v tuota volvoa pyöritelty. Oli sillon 10 000h mittarissa, ihan uudet perusketjut vaihettuna ja tutulta urakoitsijalta, joka oli sitä pitänyt todella huolellisesti. Ensimmäinenkin omistaja oli tiedossa (englannissa jossain teollisuusalueella mättämässä kasoja paikasta a paikkaan b). En sanos ylihintaseks ja tuo EC200 on sitten ihan vaan pikkusen eri luokkaa kuin 140...
|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Pistelläämpä sitten kuvia.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Matias98
Viestit: 3011
Liittynyt: 02.11.2011 21:01
Tämänhetkinen kaupunki:: YT City
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Matias98 »

Valmeksi kirjoitti:Kohta 10v tuota volvoa pyöritelty. Oli sillon 10 000h mittarissa, ihan uudet perusketjut vaihettuna ja tutulta urakoitsijalta, joka oli sitä pitänyt todella huolellisesti. Ensimmäinenkin omistaja oli tiedossa (englannissa jossain teollisuusalueella mättämässä kasoja paikasta a paikkaan b). En sanos ylihintaseks ja tuo EC200 on sitten ihan vaan pikkusen eri luokkaa kuin 140...
Aa no sitte, muistin että tuo tuli teille vuosi kaks sitte, mutta sekotan nyt johonki muuhun. My bad. :P Ja kyllä mä nyt tiiän että 200 on eri ku 140 ja uusi 140 volvo on melko varmasti tehokkaampi ku tuomonen vanha rohjo btw.
Kuva
Älä huoli, kyllä tämä tästä vielä vituksi menee!
Eelinieminen
Viestit: 6
Liittynyt: 05.03.2016 08:42
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Eelinieminen »

Lumitöiyä ft: Jakari Kahvi22
Kuva
Kuva
Kuva
Iiro
Viestit: 1692
Liittynyt: 18.08.2010 15:05
Tämänhetkinen kaupunki:: Sikako
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Iiro(fin)
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Iiro »

Joskus tullu jotai tehtyä. :iso:
Kuva
#Kiljupönttö
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Kuva
Piti kävästä päivällä vähän aikaa metässä. Ekaa kertaa tuli tuota sykettä kokeiltua. Vielä sais harjotella ja kovasti ,että homma alkas sujumaan jouhevasti.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
V A valmet
Viestit: 3212
Liittynyt: 03.12.2011 16:11
Tämänhetkinen kaupunki:: Suonenjoki
Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja V A valmet »

Minkälaiset vivut teillä on tuossa kuormaajassa?
Kuuspytty
Viestit: 1790
Liittynyt: 13.01.2013 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Kuuspytty »

Onko hyvä tuommonen syke-harvesteri? Meillä ollu ajutuksissa hankkia. Vaan eka pitäs hommata uus raktori ja kuormain kun tuo RKP alkaa käydä vähän vanhaks ja 6 vipu ohjaus niin ei itteä oikeen kiinnosta.. :D
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Poronsarvi ohjauksellahan tuo. Ja kyllähän tuolla mieluummin tekkee mitä sahalla. Talvella vaan se ongelma ,että varsinki koivut on melko liukaspintasia nii tuo "karsia" ei saa oikeen pitoa välillä. Joutuu vähän kikkailemaan. Ja tuosa valmetissa on liian pieni tilavuus hydeöljyillä nii tahtoo alkaa öljyt lämpiämään ja sitä myöten tahti hidastuu.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
V A valmet
Viestit: 3212
Liittynyt: 03.12.2011 16:11
Tämänhetkinen kaupunki:: Suonenjoki
Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja V A valmet »

Maatila kirjoitti:Poronsarvi ohjauksellahan tuo. Ja kyllähän tuolla mieluummin tekkee mitä sahalla. Talvella vaan se ongelma ,että varsinki koivut on melko liukaspintasia nii tuo "karsia" ei saa oikeen pitoa välillä. Joutuu vähän kikkailemaan. Ja tuosa valmetissa on liian pieni tilavuus hydeöljyillä nii tahtoo alkaa öljyt lämpiämään ja sitä myöten tahti hidastuu.
Pittääkö tuota sykettä runkata sillä poronsarvella vai onko sille joku oma vipu? :mrgreen:

Muutama oma kuva nii ei mene ohi aiheen niin paljoo. :D
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Siinä on semmonen sähköpaneeli jossa on neljä nappia,nappia painamalla valitaan toiminto ja sitte ohjataan koura auki/kiinni liikkeellä.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Kuuspyörä
Viestit: 11
Liittynyt: 07.12.2016 20:14
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Espoo

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Kuuspyörä »

Anteeksi kun poikkean aiheesta mutta onko tällä foorumilla aihetta metsätalouteen liittyen?
Kuva Kiitos Jespa kuvasta!
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Jaa-a, voiskohan sitä yrittää ettiä?
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Kuuspyörä
Viestit: 11
Liittynyt: 07.12.2016 20:14
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Espoo

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja Kuuspyörä »

Jaa-a. Empä tuota huomannu mutta kiitos kuitenkin! :)
Kuva Kiitos Jespa kuvasta!
valmetti 1502 t
Viestit: 2404
Liittynyt: 11.06.2015 20:18
Tämänhetkinen kaupunki:: Sitä ei moni tiijä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: valmetti (FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Voihan sitä aina kysyä, en kerro kuitenkaan...

Re: Maatalouskuvia

Viesti Kirjoittaja valmetti 1502 t »

Hienoja kuvia kaikilla. Iiron Valtraa katoin ensin että on yhen kaverin raktori, ku kärri raktori ihan saman näköne muute paitsi vanteet. :lol:
Kuva

Traktori on parhaimmillaan kun se tulee Suolahdelta.

Amatööri modaaja
Käyhän katsomassa wippejä->
 Lataa tästä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maatalous & koneet”