Mappi on fordmiehen joka löytyy täältä. Ja fordmies, mä otan sen sun mapin omaan plokiin jonka joudun alottamaan alusta ku multa oli hävinny yhtäkkii kaikki savet! Mutta mulla on ongelma et oon pelannu valluilla, foordeilla ja jonnetikoilla liikaa...
Aamutuimaan aloin pesemään kylvökoneen ja etin pokpallen valmetin perrää että alkais apulantaaa levittää..
Sitten otettiinkin lantasäkit fiiatilla esille ja alettiin täytteleen ja levitteleen.
Ja sitten lannotukset tehtyäni tietysti pesin levittimen ja valmetin perän etteivät alkaisi kovin pahasti ruostumaan.
Sitten hain massikalla matti merkkisen lietekärryn esille ja aloin samantien levittämään ne vähäset kuset poisa.
Sain kusetkin yllättävän nopsaan ajettua kiitos suht ison kärryn ja vähäisen levityspinta alan ansiosta.Olihan se työntäyteinen sunnuntai päivä ja nyt katsomaan onnellisena telkkua ja tarkistamaan lottorivejä.En ollut uskoa silmiäni että voitin 100000e jouduin tarkisteleen montakertaa että onkohan tuo varmasti oikein ja oli se maanantai aamuna menin noutamaan voittosumman ja otin rtaksin kaupunkiin ja tulin tälläisen hienon pelin kanssa kotiin
Ensipäivityksessä aloitetaankin sitten jo rehunteko
Kommenttia ja parannus ehdotuksia saa laittaa
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
Iltasella aloin huoltamaan niittokoneen ja kävin vähän niittämässä ,että sain tuntuman tolaseen nostolaitekoneeseen tossa niittokoneesta oli otettu ne siivet pois niin sillä ei voinut tehdä karhetta joten piti pistää elho valmetin perään.
Aamulla siten navetan jälkeen menin karhottamaan, ihmeen hyvin elho toimi vaikka tuo on paljon haukuttu kone.
Ja sitten paalaamaan,aika isohko ero viime tilan paalaus yhdistelmään
Kun pääsin pellolle näin että naapurin jorma ja mari pyöräilivät tilan ohitse ja he pysähtyivät katomaan, kun tulin heidän kohdalle pysäytin ja sammutin koneen.Siinä sitä sitten alettiin kuulumisia vaihteleen ja he kutsuivat lauvvantaiksi käymään tottakai suostuin.Sitten he hyvästeivät ja jatkoivat kyläkierrosta.Itse jatkoin paalaamista..Noh ensimmäinen paali meni ojaan mutta onneksi on fiiatin keulassa paalipiikit niin sen saan sieltä nostettua
Ja näin nousee se paalikin sieltä ojasta pois
Sitten vein kammioon jääneet rippeet navetalle
Seuraavaksi kääritään ja aloitetaan seuraaavan pellon niittoa
Kommenttia!
Hienoo, ja muute sää oot irrottana sen murskain kelan akselin ja sitte kääntännä sen murskainkelan ylös ettei se niinku tee karhoo, ja myös ne taka karho pellit.
Siis kyllä minä sen tiiän ,vaa se hävittää sen karhon nii siksi en pistä niitä peltejä paikollee Niin ja ne heinäthän sitte kuivaa helpommin ku ne on levällään ja sitte seki vielä ku ne karhottaa nii niistä varisee siinäki se kaste/kosteus pois