Taskilan maitotila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Maatila
Moderaattori
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 43
Rehua, rehua.
Omat rehupaalit tekee loppuaan. Yksi paali löytyy pihasta vielä. Oli ihan pakko suunnata rehunteko hommiin ja nopeasti. Hain casen pajan edustalta ja suuntasin tilan taakse pienelle heinäpellolle.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kun pellon sain niitettyä jätin heinät kuivumaan joksikin aikaa. Ja kävin sekotteleen elukoille appeen alkaa olemaan jo viimeisiä helpi paalejakin.. Alle 10 niitäkin vain on.. Rehusta pulaa rehusta pulaa..
Kuva
Mulla oli ajatuksena ,että vasta huomenna olisin alkanut paalaamaan mutta en voinut vastustaa kiusausta. Oli pakko päästä kokeileen verestä paalainta.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kokemukset paalaimesta.. Hmm.. Täys paska. Iso töinen huollettava ,tietokone vittuilee ja sidonta systeemit täysin perseestä verrattuna mäkheiliin.
No kylläkai tuolla paalaa.. Ainaki nii kauvan ku se toimii. :D
Kävin käärimässä 9 paalia ja yhden kuskasin kotia ,että saa sekotella huomisen appeeseen.
Kuva
Kuva
Mjoo.. Siinäpä se pelto tuli paalattua ja käärittyä.. Ja mitäköhä seuraavaksi. No katteleen sää tiedotusta ,että pääseekö niittämään lisää. Ja ei kellään sattus olemaan ees paria rehupalia myydä? Tuntuu niiin pahalta heti alkaa aukomaan vasta käärityt paalit. :D Saa olla ylivuotisiakin sillä ei oo nii väliä pääasia ,ettei oo läpimätiä. Epä siinä päivitys oli siinä. Ja kommenttia kiitos!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
Lenni

Viesti Kirjoittaja Lenni »

.
Viimeksi muokannut Lenni, 18.10.2015 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Maatila
Moderaattori

15€kpl voin hakia en mää enempää vanhoista maksa varsinki jos ovat löysiä. Ja mistä suunnalta löytyypi? Jos kovin kaukaa pitää hakia nii jätän hakematta.
Kuva
Lenni

Viesti Kirjoittaja Lenni »

.
Viimeksi muokannut Lenni, 18.10.2015 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
DeutzMiäs
Tämänhetkinen kaupunki:: Poltsi
Kielet: Suoami Ja Enkluntti
Multiplayer tunnuksesi?: DeutzMiäs[Fin]

Viesti Kirjoittaja DeutzMiäs »

Moiro huomasin sun blokin ja luin rehua tarviis oon tuosta toiselta puolen kylöö.

Mulla ois 30Kpl tän vuoden paaleja Ja on Rehua ja Olkii olkii 10kpl Ja rehuu 20kpl.

Hintoo Rehulla 15€kpl Ja Olki 10€kpl Kun olkee on niin paljon mulla.

Vuan Voin tuua Kun on Toi T180 Ja Iso Paalikärri.

Numero Josta saat Tavotella Viljo Laakkonen ja Puh: 04078912475

Ja Paalattu Mäkkelillä Ja on kääritty.
Kuva
i5-4570|GTX 770|1000GB|Ssd 250GB|BitFenix Shinobi|Corsair RM730|8GB|Win8

Farmi Plokini
 Lataa tästä...
Maatila
Moderaattori

Joo määpä taidan ostaakki Viljon paalit. Taidat olla samalta paikka kunnalta ku nimi jotenki tuttu ja vielä jos raskit tuuakki nii se olis heti eteenpäi. Mää ostan sulta kaikki rehut ainakin ja ehkä pari oloki paalia.
Kuva
DeutzMiäs

Joo Tuon Vaikka Yli huomenna Kun on Toi Emännän Muksu Kylässä Tai no Voisin tuua sen Muksun kaa ne.

Tuon 3 erän kun T hyyttyy.

Ei Tarvii maksoo kuletuksesta kun mulla on siinä sun vieressä Pelto.

Muuten kiinostasko vuokrata ne pellot siitä on 12 Hehtaaria.

Mutta ne pellot on Heinällä Mutta voin kääntää jos et Tarvii niitä heinällä ja on hyvää siinä vielä.

Eikös teillä oo se Claasin Paalaaja Kiinostasko Vielä Mchale Kun oon hirvee Claas fani Ja itellä on Claas jossa kammio paskana niin voisin ottaa Tietokoneen siitä Ja laittoo kuntoo.

Ja Muuten mikä Vuosmalli Claasi?
Kuva

Farmi Plokini
 Lataa tästä...
SampoMan
Kielet: Suomi, English & Svenska

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

Itellä ois viimevuoden kuivaheinäpaalit käärittyna 10€/kpl
Ois saatavilla 20-30kpl.

Jarmo Harjavuori
Kuva
Maatila
Moderaattori

DeutzMiäs kirjoitti:Joo Tuon Vaikka Yli huomenna Kun on Toi Emännän Muksu Kylässä Tai no Voisin tuua sen Muksun kaa ne.

Mutta ne pellot on Heinällä Mutta voin kääntää jos et Tarvii niitä heinällä ja on hyvää siinä vielä.

Eikös teillä oo se Claasin Paalaaja Kiinostasko Vielä Mchale Kun oon hirvee Claas fani Ja itellä on Claas jossa kammio paskana niin voisin ottaa Tietokoneen siitä Ja laittoo kuntoo.

Claassi on -03. Ei mulla taida olla rahhaa ostaa mäkheiliä taidan pitää sen claassin ainaki vielä itellä. No pellon vuokrausta voisin harkita. Ootko ite viljelyä lopettamas vai miksi oot sitä vuokraamas? Ja en muilta tarvi paaleja kun ostin Viljolta jo.
E: Ja huomautan vielä samalla tuosta kirjotus tyylistä. Ei tarvi tarpeettomia isoja kirjaimia laitella.
Kuva
atte1
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: atte1(FIN):D
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Viesti Kirjoittaja atte1 »

Komeeta ja realistista lokia!
Ei riemulla oo rajaa kun valtralla ajaa.
Kuva <-----by minä
DeutzMiäs

maatila kirjoitti:
DeutzMiäs kirjoitti:Joo Tuon Vaikka Yli huomenna Kun on Toi Emännän Muksu Kylässä Tai no Voisin tuua sen Muksun kaa ne.

Claassi on -03. Ei mulla taida olla rahhaa ostaa mäkheiliä taidan pitää sen claassin ainaki vielä itellä. No pellon vuokrausta voisin harkita. Ootko ite viljelyä lopettamas vai miksi oot sitä vuokraamas? Ja en muilta tarvi paaleja kun ostin Viljolta jo.
E: Ja huomautan vielä samalla tuosta kirjotus tyylistä. Ei tarvi tarpeettomia isoja kirjaimia laitella.
Pellot vuokraan koska ite muutan tuonne Jokelaan Itä suomeen.

E: Ja sori.
Kuva

Farmi Plokini
 Lataa tästä...
casepuma

Viesti Kirjoittaja casepuma »

Komeeta 8-) mikäs mappi :?:
Kuva
Kiitos RAPE
Pena_
Kielet: Suomi,Englanti,
Multiplayer tunnuksesi?: koneukkeli

Viesti Kirjoittaja Pena_ »

Ännän mappi. Löytyy tältä foorumilta kartat-osiosta. :)
Kuva
Maatila
Moderaattori

Päivitys 44
Heinää kaatuu..
Säätiedotuksen johdattelemana lähdin tilan suurimalle pellolle (6ha) ja aloin lyömään nurin. 2 päivän päästä jaakko pääsee vasta töihin kun sillä on jokku häät.. Karheet kerkiää kuivua mukavasti siihen mennessä. Aloin lyömään casetilla heinikkoa nurin.
Kuva
Kuva
Kuva
Puolessa välissä kävin kotona maistamassa ite tehtyä omena mehua ,mitä jonna oli kaupan omenoista värkänny.. Sinne vähän jäitä nii aiijjj että.
Kuva
Sitte niittämään loput.
Kuva
Kuva
Kun sain pellon lyötyä nurin lähin sekotteleen appeen siitä eilen käärimättä jätetystä paalista. Ja pari helpipaalia sekkaan..
Kuva
Kuva
Ja iltasella käytiin heittämässä pikku pyörälenkki jonnan kans. Minun ja Pekkalan tilan välissä on joku halli ei tietoa kenen omistuksissa oli tämmönen yhistelmä. Vissii jotaki suo konneita , mutta mitä ne täällä tekee kun suota ei ole lähimaillakaan.
Kuva
Kun palattiin takas oli Pekkalan isännän tilaa vastapäätä yhellä pellolla pyörimässä samanen teeläinen ,mitä sen hallin pihassa oli. Siellä oli myös 905 ,jonku lautas muokkarin kanssa.. En tiiä oliko tuo sitten se pekkalan raivio mistä se blogissaan kertoi. Tuommosilla vehkeillähän jotku viimeistelee raivionsa.
Kuva
Joo tuli ostettua rehupaalejakin parikymmentä ja kauppaan sisälty oikeen kotiin kuljetus. Se koitti vielä tarjoilla mulle peltoa vuokralle vaa en tiiä otanko vai en. Taitaa olla ihan tarpeeksi hehtaareja nuille mun romuille.. Kaverikin soitti nuista mettä asioista se kun aiko hoitaa mun mettät kuntoon. Se meinas ,että 8 hehtaarille pitäs tehä päätehakkuu. Josta rahaa kertys reipas 28000€ rahhaa. Sanoin, että mikä ettei. Lyyään se paska maantasalle. Vois melkeen jopa raivata pelloksi jos se ei kovin kivistä olis. Kaveri meinas ,että kuokkisivat suurimmat kannotki helsvettiin ja tekesivät neki hakkeeksi. Mutta kannoista ei rahaa saa kun ne menee siihen kantojen ylös kaivamiseen. Tai niin se ainaki väitti.
Joo tää päivitys oli tässä. Ei muutakun kommenttia!
Kuva
JonTTuX
Kielet: Suomi,englanti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot

Viesti Kirjoittaja JonTTuX »

Komiaa blogia!
DeutzMiäs

Vua Jos kiinostaa lehmät niin multa voi ostaa nuo Pa##a hännät.

Tarjoo jos kiinostuit.
Kuva

Farmi Plokini
 Lataa tästä...
Ohtonen

Viesti Kirjoittaja Ohtonen »

Komiaa blokia on kyllä :) Joo, oli kaverilta lainassa nuo laitokset. Eise raivio tuossa oo, vaan kunnosteltiin samalla tuota lohkoa ko sehi vasta raivattiin ja oli sillain montulla tuo reuna nii kaavittiin ruuvilla tuohon pellolle tuosta pientareelta maata. ;) Raiviotahi tongitaan tuolla kalustolla jossahin minun lokin päivityksessä. :)
Kuva
Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
Maatila
Moderaattori

DeutzMiäs kirjoitti:Vua Jos kiinostaa lehmät niin multa voi ostaa nuo Pa##a hännät.

Tarjoo jos kiinostuit.
Joo montako niitä on? Minkä rotusia elukoita?
Ohtonen kirjoitti:Komiaa blokia on kyllä :) Joo, oli kaverilta lainassa nuo laitokset. Eise raivio tuossa oo, vaan kunnosteltiin samalla tuota lohkoa ko sehi vasta raivattiin ja oli sillain montulla tuo reuna nii kaavittiin ruuvilla tuohon pellolle tuosta pientareelta maata. ;) Raiviotahi tongitaan tuolla kalustolla jossahin minun lokin päivityksessä. :)
Nii justiinsa. Tuommonen ruuvi on varmasti kätevä. Itekki vois jonku pienen ruuvin ostaa sillä tulis nättiin oiottua pellot.
Kuva
DeutzMiäs

4 Lapin lehmee ja muut 12 Riisiläisiä en tarvii ite kun uudessa paikassa uus navetta täynnä äkääsii itä suomen karjaa.

Jos kiinostaa vielä nuo 180 paalia tuolla pellon reunassa niin osta pois 5 € kpl.

Ja paalit on tän vuotisii osa on viime viikolla tehtyjä ja osa toissa kuussa.

Nuo paalit on siinä sun viereisellä pelolla.

Jos ne 12 hehtaaria kiinostaa niin 30 tuhatta kätöseen niin ne on sinun paalineen puineen.

Muuten nuo lehmät on 0.6 - 1.4 Vuotiaita.
Kuva

Farmi Plokini
 Lataa tästä...
Maatila
Moderaattori

Riisiläiset voin ostaa muuta en oikeestaan tartte. Onko niitä peltoja sitten useempi voin yhen pellon ostaa ,jos on jotaki 4 hehtaarin luokkaa.. Ei kaikille 12ha oo tarvetta ja mun koneet ei taida kestääkkään 70 hehtaaria viljeltävää..
Kuva
DeutzMiäs

Joo on 4 hehtaaria jossa on 40 paalia saat sen pellon 7000€ ja paalit kuuluu kauppaan.

Ja ne riisit saat yhteis hintaan 3000€
Kuva

Farmi Plokini
 Lataa tästä...
Maatila
Moderaattori

Joo lyyään kaupat lukkoon.
Kuva
DeutzMiäs

Joo Onnee vaan :)
Kuva

Farmi Plokini
 Lataa tästä...
Korva
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi ja huonosti Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Korva

Viesti Kirjoittaja Korva »

Komiaa tää on aina. 8-)
Kuva
i7 9700K|MSI Z390 Gaming Plus|Gigabyte Geforce RTX2070|16Gb DDR4|Corsair 650W|275Gb SSD+1TB HDD
Maatila
Moderaattori

Päivitys 45
Rahaa palaa ja tilan koko kasvaa.
Joo niin kuin varmaan edellisistä viesteistä luitte niin ostin sen 4 hehtaaria peltoa 7000€ jokseenkin aika halpa pelto ,kun tällä seudulla saat maksaa hehtaarista melkeen saman verran. Näytti ihan siltä ,että eroon hinnalla millä hyvänsä suorastaan tyrkytti niitä mulle. Ja elukoitakin ostin viljolta ,kun lopettaa tilan pidon. Eli tulee 12 elukkaa lisää ,jotka lähipäivinä tuodaan tilalle.
Näin se tila nopeasti kasvaa nyt on jo 65 hehtaaria peltoa ja elukoitakin löytyy jo 38 kipaletta joista 10 on sonneja.. Tosiaan nyt kun aloin ajattelemaan alkaa tää tilan koko huolestuttaa. Koneet on pieniä ja vanhoja ,että miten ne kestää sen kaiken työn määrän. Ja vielä sekin ,kun on tulossa 8 hehtaaria lisää peltoa ,kun raivaan yhden pääte hakkuuseen menevän metsän nurin. Selailin siinä sitten nettiä ja huomasin ,että hutulle olis tullu T140 Classikki. Sehän on tietääkseni 3 kepillä ja oikialla kytkimellä luultavimmin sama kytkin mitä 8x00 sarjas.. Kävin siinä seuraavana aamuna kattomassa sitä. Oikeen fiksun olonen vehe 7000h, polttoaine pumput vaihettu ja syöttöpumppu uusittu.. Hintaa 35000€. Kävin koeajaan ja ai että oli makia vehe. Tarjosin 705 takapotkua vaihossa tarjosivat siitä 6000€ vaihossa. Kävin sitte pankissa jutteleen asiasta ja sain siihen lainan. Joten kävin kirjotteleen paperit siellä ja ajoin sen kotia. Samantien laitoin sen paalaimen eteen huomista koitosta varten.
Kuva
Seuraavana aamuna tuli joni auttamaan rehunteossa ,kun jaakko oli sairaana. Samantien alotettiin paalaus urakka. Laitettii kääriä mezzoon ku joni oli löytänyt jonkun piilotetun telineen vasemmalta puolen koppia. Nyt voi viedä useampaa paalia kerralla. Ja paalit läjätään pihdillä ,kun ei käärimellä ole mienkään mukava vekslata suoraa jonoa..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Puolessa välissä lähdettiin käymään kotosalla kahvilla, jonka jälkeen jatkettiin pelto loppuun. Teessä on näköjään oikein ilmastointi jota en aluksi edes huomannut ja se näytti vieläpä toimivan. Oikia urakka kone nii ja onhan siinä etuakseli jousituskin vissii otettu lisävarusteena. On tasasta menoa verrattuna noihin vanhoihin romuihin..
Kuva
Kuva
Kuva
Ja viimestä karhetta viedään.
Kuva
Näin saatiin se 6 hehtaaria paalattua. Onhan tuo valtra mahtava rattori tulee jotenki nii entisen työpaikan 8550 mieleen.. Kai mää seuraavaksi kokeilen niittää sen uuden pellon minkä ostin. Jos niittokone ei hajoa nii vois vetää pajantakaa ton pikkuläntinki nurin. Eihän sitä tiiä vaikka kivet olis jäänyt keräämättä ku nuin halvalla sen myi. :D Mutta joo tämä päivitys oli tässä hieman hutastuna ,kun kone tilettti kun yritin aijemmin päivittää ja nyt on kiirus. Joo kommenttia vaan tästä!
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”