Terveppä terve ja tervaperse!

Minä oon tällänen neljäkymppinen mies täältä Etelä-Pohjanmaalta, tarkemmin sanottuna Vetelistä ja omistan tämmösen, no en nyt sano että onko iso vai pieni, mutta riittävän ison tilan.

Minulla on vaimo ja pari poikaa, toine 16v ja toine 18v. Eipä siinnä sitte mittää, kerrotaas vähän tilan historiastaki jotaki. Elikkä kyseessä on tälläne 80-luvun puolivälissä perustettu lehmä/viljatila. Ja perunaaki viljellää. Ekoja koneita, mitä täällä oli, on Valmet 702S (Joka muutes toimii vieläki tilan voimakoneena.

), vanha Sampon puimuri, malli ei nyt tuu mielee ja Fiat 980. Ja tilan nykyiset koneet on Valmet 8750, Valmet 6400, Valmet 702S ja Sampo 2065. Joskus siinä 1900-2000-lukujen vaihteessa ostettii Vapolta tuommone telaketju 1203, ja laitettii siihen myöhemmin kaivurin puomi. Ja tilan nimen on naapurin poijannassikat keksiny, ku tämä sijaitsee semmosen kallion kumpareen päällä, nii ovat sitte alkaneet kutsumaan tätä Huvikummuksi.
Siinä näkyis olevan kuva koneista:
Ja siinä vähän parempaa kuvaa 1203:sesta:
Ja muistakaa sitte, että päivitys tulee sitte ku se tulee, kinuamalla ette saa mitään!