Matikaisen Tila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
emppuz7000
Viestit: 58
Liittynyt: 23.04.2014 19:25
Tämänhetkinen kaupunki:: Scanian hytti
Kielet: Suomi Englani ja erittäin vähän Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Emppuz7000
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Parainen

Matikaisen Tila

Viesti Kirjoittaja emppuz7000 »

Moro! Oon Esko Matikainen, 39 vuotias mies. Olen metsuri, ja maanviljeliä, ja sorakeisari. Perheeseen ei kuulu kuin minä, ja kaksi tytärtäni, Elina (8), ja Emilia (15), tytärten rakas äiti, Maria On edesmennyt, 9 kuuukautta sitten, auto-onnettomuudessa. Onhan meillä myös 2 koiraa, Laku(Dalmatialainen) Ja Roma (Boxeri). Tilani sijaitsee Pirunpelossa. Alueeni on kooltaan noin 200 hehtaaria, peltoa ja metsää, ja sora/hiekkamonttua. Metsurihommiin minulla on Valmet metsäkoneet, Viljelyyn minulla on John Deere 4755, Fendt 939 Black Beauty, Steyr Multi 4115 etukuormaajalla paalienkäsittelyä varte ja New Holland T5.90 puimuri, Soran/hiekan ajoon minulla on Sama Fendt kuin viljelyssä, mutta siihen on Krampen kärry. Lastaamiseen minulla on Liebherr Litrobic 900 kaivuri, ja onhan noita jotain isoisäni romuja tuolla metsän uumenissa. Eläiminä meillä on 18 lehmää,9 lammasta ja 5 kanaa
(PS: en tykkää sit käyttää noita monttujen triggereitä, vaan teen lastaukset ite)

Päivitystä tulloo viim. sunnuntaina

Kommentoikaahas!
Viimeksi muokannut emppuz7000, 09.01.2016 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
valtra vamet 6400
Viestit: 65
Liittynyt: 21.03.2014 15:26
Tämänhetkinen kaupunki:: Sillä missä sä et as
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Matikaisen Tila

Viesti Kirjoittaja valtra vamet 6400 »

Komiaa blogiakuvia vaa nii hyvä tulee
Kuva by: Jurppa.
emppuz7000
Viestit: 58
Liittynyt: 23.04.2014 19:25
Tämänhetkinen kaupunki:: Scanian hytti
Kielet: Suomi Englani ja erittäin vähän Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Emppuz7000
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Parainen

Re: Matikaisen Tila [Päivitys 1]

Viesti Kirjoittaja emppuz7000 »

Moro taas! Tuli tossa ostettua maanajo välineet, jotta voi ajaa soraa aina välillä. Siis Maakärry(Krampe) ja Kaivuri lastaamisee. Pellot on puitu, Paalaaminen kesken, tyttäret koulussa, rahat loppumassa, ei muutaku pitempää päivää 7 päivää viikossa. :cry: Tuli myös tilan koneisii muutoksia, Steyr sai lähteä ja tilalle tuli New Holland T6.160 etukuormaajalla. ;)
pellolla vähä paaleja keräilemässä uudella nyykärillä.Kuva
Täytyy välil paalatakki et paaleja saa ruokaalehmille. Vetää muute pikku nyykkärin aika koville
tuo paalainKuva
Tuo kaivinkonekkin vaihtui pyöräkuormaajaa, Volvo L180F
Kuva
KuvaKommentoikaa!
Voin testailla modeja laittakaa linkki yv:llä!!
Ei riemulla rajaa kun Scanialla ajaa!!!!!!!
Avatar
savi_ukko
Viestit: 422
Liittynyt: 05.04.2015 11:56
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomee ,ralli englantii ja vähä tuota svenskaa
Multiplayer tunnuksesi?: NEO FIN
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Matikaisen Tila

Viesti Kirjoittaja savi_ukko »

Pitempiä päivityksiä niin on hyvä! Ainakaa ei heti mieleen tullu muuta moitittavaa.
Kuva
"Smotoilla läpi talven!"
emppuz7000
Viestit: 58
Liittynyt: 23.04.2014 19:25
Tämänhetkinen kaupunki:: Scanian hytti
Kielet: Suomi Englani ja erittäin vähän Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Emppuz7000
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Parainen

Re: Matikaisen Tila [Päivitys 2]

Viesti Kirjoittaja emppuz7000 »

Ja Taas vähä päivityst xDD
Moro moro! Tuli just vanhemmalta tyttäreltä soitto, että hän voi tulla lastaamaan huomenna pari hiekkakuormaa montulle, olin aika yllättyny, sillä hän ei juurikaan ole kiinnostunut mistään työkoneista. No, ihan hyvä vaan että saan apua ja hän voi opetella käyttämään kaivinkonetta. Kuten sanoin. yötämyöten pitää painaa, jotta saa leivän pöytää aamuksi tyttäriä varten. Ei oo aina helppoo olla farmari... :| Toinen metsäkone tuli vihdoinkin sieltä tehtaalta kun tilasin, toinen vasta matkalla käytettynä Kemin alueelta. Hyvän näköisiä nuo valmetin koneet, ja kuulemma toimivia, toisin kuin John Deeren laitteet...Ei mulla mitään niitä rattoreita vastaan ole, mutta ne metsäkoneet :x Pitäis huomenissa jatkaa palaamista, tosin Fentillä koska nyykkärillä ei se paalain oikein jaksa liikkua...Nyykkäri paalikärryyn, John Deere hiekka/sora kärryn etee ja Fentti sitte siihe paalaimee. Kalliiks tulloo...
Hiekan ajossa on hyvä olla, hyvällä laitteistolla :3 KuvaJätänpä kärryn tähä, ajan kotio nukkuu, aamulla tuun hakeen kärryn Jontikalla hiekan ajjoo, fentti pääsee paalainta vetämääKuvaTyytyväisin mielin on hyvä mennä nukkumaan, onhan kello jo sentään 23:45
KuvaTuli sitten herättyy tossa 06:00 aikoihi ja vanhempi tytär olikin jo hereillä ja valmiina töihin, ilmoitin että hän saa oikeista metsän poikki montulle koska joudun hakemaan sen kärryn 23km päästä. hän lähti samantien juoksemaan montulle, koska taisi luulla että olen siellä ensin jontikalla joka kulkee vain sen 40km/h...Tuossa ku yritin herätellä peuraa ni ei sitte millää meinannu lähtee käymää, meinasin jopa hakee fentin ja mennä sil, mut kyl se loppuenlopuks hörähti käyntii Kuva
Voin testailla modeja laittakaa linkki yv:llä!!
Ei riemulla rajaa kun Scanialla ajaa!!!!!!!
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Matikaisen Tila

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

Komeeta blogia jatka ihmeessä. :D
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Farmingmies
Viestit: 449
Liittynyt: 23.07.2015 21:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Punkalaidun
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi & englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Farmingmies
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Jaa a.. Siinä sulla onki mietittävää.

Re: Matikaisen Tila

Viesti Kirjoittaja Farmingmies »

Juu, jatka vaan komiaa on! Mut ky sais jonkun verran pitempää vlogia tehä. :roll:
Kuva

Painu helvettiin tai tuun hakeen sut tänne.
Luke the Luke
Viestit: 242
Liittynyt: 11.09.2015 15:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Oulu
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Engalnti ja suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Luukaspoeka
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Siikajoki

Re: Matikaisen Tila

Viesti Kirjoittaja Luke the Luke »

Hyvää blogia, jatkoo :iso:
Case on se juttu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”