![Nauraminen :laughing:](./images/smilies/lolwx.gif)
![Kuva](http://www2.pic-upload.de/img/32346387/15675602_1525415344153662_4722743959861080920_o.jpg)
Näkösälle jäävään reikään räitty paikka jo, massat ja muovi heitettävä päälle ja mennä sit koittamaan leimaa, jos sen saa ni sit tekee kunnolla ajan kanssa. Ei viitti tohon ruveta enemmälti tollasia räpellyksiä tekemään, viimestään ens talveks otettava projektiks ottaa kaikki noi ruosteet kii jne. pistää siistiin kuntoon ja ajaa jatkossa vaan kesäsin.Maatila kirjoitti:Käyt hakemassa liimatiivistemassa tuubin ja peltiä ja senku liimailet pellin kappaleita reikien päälle ja vetäset paksun kerroksen massaa koko helman päälle sitte muovit takas paikolleen. Helppo homma..Liimatiiviste massalla tullu nuita rusteongelma romuja korjattua
Primera nissanin takakontin alla olevat palkitki tuli nätisti korjattua ku nappas popniitillä takakontin pohjapeltiin kiinni ja vitusti massaa päälle.
Ja katastusmies kehu ku oli siististi tehty, kun eihän sieltä niittejä löytäny ku läträsin alustamassan kans.
Jos sen homman kunnolla tekee nii on se parempi ratkasu mitä huonon hitsarin tekemänä. Ei sitä nyt kokohelmaa sillain kannata uusia, mutta jos on pieniä reikiä niin parempi ratkasu se on mitä räkiä helma täyteen 5x5cm paikkoja, mitä näkee valitettavan paljon. Seki nissani on edelleen liikenteessä ja samat paikat mitkä isännän kans askarreltiin ja siitä on kuitenki jo yli neljä vuotta. Eikä oo tarvinut uudelleen korjata samoja paikkoja. Kun vetäsee ruosteet kunnolla pois ja lyö kunnon kokosen paikan ja laittaa kunnolla liimatiivistemassaa sekä alusta massan päälle nii ihmeenki hyvä tulee. Ei ole uutta saumaa ruostumassa ja kun on paikka pellin alta poistettu kaikki ruoste niin se ei helposti enään ruostukkaan. Tapauskohtasia tapauksia toki, mutta ainaki se nissani onnistu erinomaisesti. Semmoset on perseestä jokka vaan kaiken paskan päälle liimaa pellin ja vitusti massaa päälle.Teemu kirjoitti:Se tiivistemassojen käyttö vaan ei kovin pitkässä juoksussa naurata joskus sitä uutta omistajaa mikäli haluaa pitää helmat kasassa ja auton liikenteessä. Pitäis melkee noi patenttien tekijät hirttää munistaan.
Laskettu kulutus vai tietokoneen näyttämä? Itsellä oli kesällä kun vielä vekaralla tarvi kulkea niin siinä vähä päälle viiden kulutus w203:sella matka-ajossa. Tosin tekee kummasti lisää kun kokoajan pitää sen 20 ylinopeutta ja hitaammista heti vaan ohi ku pääsee. 124 ja sama ajotapa niin kone huuti hoosiannaa ja päälle satasen vauhissa ohitukset sai ennakoida niin vei vähä enempi, mutta kyllä rupes karstat hukkuun kun lappu lattiassa päästi meneenMaatila kirjoitti:200CDi. 180hp ,400nm vääntöä. Viimeset 15000km on mennyt johonki viiden pintaan. Oliskohan 5.3l/100km ollu ku viimeksi katoin, ennenku talvirenkaat vaihoin oli 4.9l/100km. Aikalailla pitkää pätkäätullu pelkästään ajettua. Kaupungissa tuu ajettua oikeestaan ollenkaan.Valmeksi kirjoitti:Paljonkos sun mesessä on heppoja? Olikos se 200cdi vai 220cdi? Ja paljonko on kulutus optimoituna?Maatila kirjoitti:http://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8423670
Komian mese. Vielä ku optimois samat tehot ku meikän mesessä.
Täällä 220cdi S211 keskikulutus viimeisen reilun vuoden ajalta on 6,8l/100km
Tietokoneen mukaan. En oo jaksanu sen tarkemmin laskea. Mutta ei se kyllä kauvas heitä ku aattelee tankin koon ja kuinka pitkästi sillä pääsee. Nii aikalailla sen ~5l keskikulutus on tankillisella. Ite oikiastaan harvemmin ylinopeutta ajan ja kiihytyksetki teen aika rauhassa ku oon niin pihi ,että pitää yrittää kaikessa säästää. Sillon tällön tulee karstat poletettua..sutki kirjoitti: Laskettu kulutus vai tietokoneen näyttämä? Itsellä oli kesällä kun vielä vekaralla tarvi kulkea niin siinä vähä päälle viiden kulutus w203:sella matka-ajossa. Tosin tekee kummasti lisää kun kokoajan pitää sen 20 ylinopeutta ja hitaammista heti vaan ohi ku pääsee. 124 ja sama ajotapa niin kone huuti hoosiannaa ja päälle satasen vauhissa ohitukset sai ennakoida niin vei vähä enempi, mutta kyllä rupes karstat hukkuun kun lappu lattiassa päästi meneen.
Kyllä se on aikalailla näin. On niitä erilaisia nuissaki jokku näytä ees lähimain. Mutta itellä on nuo ajotietokoneelliset näyttäny aika lähelle todellisuutta.Valmeksi kirjoitti:Tietokoneen näyttämiä. Nehän yleensä näyttää jonkun 0,5-1l alle oikean kulutuksen.
No mut eikös tuo rauhas ottaminen justiin oo se huonompi tapa? Aina on ainakin mulle joka paikassa sanottu, että nopea kiihdytys tavoitevauhtiin on taloudellisempi kuin rauhallinen..Maatila kirjoitti:... kiihytyksetki teen aika rauhassa ku oon niin pihi ,että pitää yrittää kaikessa säästää. Sillon tällön tulee karstat poletettua..
Sanoin ehkä vähän väärin. Mutta en siis ajele sillain ,että kokoajaottasin kaikki tehot irti kiihytyksessä. Vaikea sitä on selittää, mutta oma ajotyyli ainaki ajotietokoneen mukaan vie litran vähemmän polttoainetta mitä se ,että kiihyttelee kokoajan polin lattiassa.Jespa kirjoitti:No mut eikös tuo rauhas ottaminen justiin oo se huonompi tapa? Aina on ainakin mulle joka paikassa sanottu, että nopea kiihdytys tavoitevauhtiin on taloudellisempi kuin rauhallinen..Maatila kirjoitti:... kiihytyksetki teen aika rauhassa ku oon niin pihi ,että pitää yrittää kaikessa säästää. Sillon tällön tulee karstat poletettua..
Ite ajelen 70% ajoistani hiljaisia pikkuteitä eikä suuremmin kiire oo nii ihan sama miten niillä ajaa. Moottoriteillä onki eriasia ja siellä tulee karstat polettua pois. Mulla on aina rampillaki ku lähen kiihyttään ennen satasen lätkää sata lasissa. Isoilla teillä ei tuu ajettua lähellekkään samalla tavalla mitä pienemmillä teillä. Ja oli tie mikä tie mää ennakoin aina rajoituksia, jos tiedän mitä tuleman pitää.Diesel Power kirjoitti:Mieluummin paljon polttoainetta ja vähän aikaa, kun vähän polttoainetta ja paljon aikaa. Liikenneturvallisuudenkii kannalta parempi että tavotenopeus saavutetaan mahollisimman nopeesti, vituttaa kaikki nysväilijät joissaki motarin rampeilla jne...
No joo, mutta jos lähetään yleiselle tasolle niin mersut on järjestään painavempia ja kaiken maaliman lisävarusteet ja sähköhärpäkkeet voi myös nostaa kulutusta.Ezmo kirjoitti:Ei kyllä Mersut vieläkään oo kaikkein säästeliäimpiä autoja.
Eikö nekin paina aika normaalin 1500 kiloa. Melko pieni auto saa olla, jos painaa tonnin verran, jolloin painosta tulee jo näkyvämpää eroa kulutukseen. Tekniikka itessään vaikuttaa hyvin paljon kulutukseen. Esim tommonen takapotku Hiluksi ei paina kuin sen 1500 kiloa, mutta kyllä sille ainetta kelpaa. Helposti menee 8-10l/100km.Valmeksi kirjoitti:No joo, mutta jos lähetään yleiselle tasolle niin mersut on järjestään painavempia ja kaiken maaliman lisävarusteet ja sähköhärpäkkeet voi myös nostaa kulutusta.Ezmo kirjoitti:Ei kyllä Mersut vieläkään oo kaikkein säästeliäimpiä autoja.
Ja jos oikeen vähällä haluaa päästä niin kyllä se auto silloin on ihan muu kuin mersu tai bmw jne.
Melkeen sama kun ostas 6l pensa koneella auton ja valittelis polttoaineen kulutusta
Kyllä nuo molemmat menee sinne 1700kg puolelle. Mullakin on reilu 1400kg merkattu v40 lappuun ja on se v70 huomattavasti painavempi.Valmeksi kirjoitti:w211 painaa sen n.1600kg ja farkku reilun 1700kg ja isommalla koneella vielä enemmän.
Volvo v70 ja volkkarin passatti painaa molemmat farkkuina n. 1500kg
Kyllä se 200kg omapainossa pitäs jo kulutuksessakin näkyä...
Taetaa se farkku painaa vähä enemmä mitä 100kg verrattuna sedaniin. 124 mersun farmarihi painaa muutaman satasen enempi mitä sedani.Valmeksi kirjoitti:w211 painaa sen n.1600kg ja farkku reilun 1700kg
EIkö w211 mallista se v8 paina 1800kg luokkaa? Saman varustetason sedanin ja farmarin välinen painoero on harvoin kovinkaan paljoa.Ruzi kirjoitti:Taetaa se farkku painaa vähä enemmä mitä 100kg verrattuna sedaniin. 124 mersun farmarihi painaa muutaman satasen enempi mitä sedani.Valmeksi kirjoitti:w211 painaa sen n.1600kg ja farkku reilun 1700kg
Mun v70 mk2 painaa karvan vajaa 1700kg D5 myllyllä, matka-ajossa kulutus 5,5l keskimäärin, reippaalla kaasujalalla.Valmeksi kirjoitti:No ei mulla nyt vaakalappuja ole, mutta auto-datan mukaan w211 painaa 1610kg ja s211 1785kg samoilla perusvarusteilla. Eli eroa 175kg
Isoimmalla koneella s211 painaa 1880kg...
Uusimpien E mersujen painoero on tehtaan mukaan se 100kg sedanin ja farkun välillä.
Kato Ezmokin vaikka sitten netistä niitä tietoja. Yleensä ollu paremmin suuntaa antavia kuin mututuntuma siitä että v70 painaa enemmän kuin 1400kg...
Jos saa kysyä että millä vitulla ihminen voikin olla noin tyhmäTuppurainen kirjoitti:Tunnen oloni aivan saatanan tyhmäksi, koska sain todeta että Hiacessa onkin 4+1 laatikon sijaan 5+1Nyt samalla selvisikin, että miksi Hiacen mootori huutaa kuolemaa kun menen 70+ nelosella
Jos ei muuta, löysin aivan paskasta paikkaa Hiacen sulaketaulun, joka on vaihdekepin tornin takana keskikonsolissa lattian rajassa, ja sinnehän ei pääse sitten millään
Älä ny, parissa meidän talon foortissa raitisilmasuodatin on vielä vittumaisemmassa paikassa nimittäin kuskin jalkatilan perällä ja pitää kaasupoljin ottaa irti että saa sen vaihdettua ja siltikään ei ilman niveljatkoja meinaa hommasta tulla mitään.Tuppurainen kirjoitti:Jos ei muuta, löysin aivan paskasta paikkaa Hiacen sulaketaulun, joka on vaihdekepin tornin takana keskikonsolissa lattian rajassa, ja sinnehän ei pääse sitten millään
Eihän se muuta tarvi kuin oletuksen. Kyllä minä ilkeän myöntää että jos minulla olisi aihetta olettaa että vastaavassa ajoneuvossa on vaikka neljä vaihdetta, eikä kepinpäässääkään vaihdekaaviota erotu, niin en minäkään varmaan tajuaisi alkaa sitä vitosta sieltä etsimän.Verkku kirjoitti:Jos saa kysyä että millä vitulla ihminen voikin olla noin tyhmäTuppurainen kirjoitti:Tunnen oloni aivan saatanan tyhmäksi, koska sain todeta että Hiacessa onkin 4+1 laatikon sijaan 5+1Nyt samalla selvisikin, että miksi Hiacen mootori huutaa kuolemaa kun menen 70+ nelosella
Jos ei muuta, löysin aivan paskasta paikkaa Hiacen sulaketaulun, joka on vaihdekepin tornin takana keskikonsolissa lattian rajassa, ja sinnehän ei pääse sitten millään